چند اصطلاح

Holiness

New Member
با سلام
من برای یادگرفتن مکس 8 فایل User Reference اون رو از سایتش گرفتم و چند روزیه که میخونم. اما یک اصلطلاح در سراسر متون تکرار شده که مفهومش رو نمیفهمم. کلمه antialiasing رو اگر ممکنه توضیح بدید. اصلا alias یعنی چه و معنی اون اینجا چیه؟
یه چیز دیگه توی قسمت modifier ها لطفا تفاوت دو نوع world-space و object-space رو توضیح بدید متوجه نشدم.
با تشکر فراوان
 

hamed-ddd

Well-Known Member
شما داری بهترین کار رو انجام میدی که از رفرنس خود برنامه استفاده میکنی ...آفرین ...ادامه بده

سوال اول:
به دندانه های پیکسلی ایجاد شده در حاشیه لبه های ابجکتها که در حالتهای مورب یا منحنی دیده میشود اصطلاحا alias گفته میشود....
در برنامه های مختلف برای مبارزه با این دندانه ها از تکنیک های مختلفی استفاده میکنند... به تکنیک ها که در جهت هموار نشان دادن لبه های دندانه ای به کار میرود antialising 'گفته میشود

به تصویر زیر نگاه کن تا متوجه بشی


من دو تا رندر در تری دی مکس گرفتم .....اولی بدون انتی الیاس و دوم انتی الیاس داره ....تفاوت کاملا مشخصه ...به لبه ها دقت کن.
البته انتی الیاس زمان رندر رو زیاد میکنه که در برنامه مکس زیاد نگران کننده نیست ....انتی الیاس در مکس از سرعت بالایی برخورداره....در برخی بازیها هم برای بالا بردن کیفیت بازی این ویژگی قرار داده شده که البته هر کارت گرافیکی قدرت ساپورت کردن این مسئله رو نداره...
به هر حال امیدوارم متوجه شده باشی

سوال دوم :
بیشتر مدیفایر ها در فضای ابجکت عمل میکنند...یعنی فقط ابجکت را در جایی که هست مورد تغییر قرار میدهند...اگر شما ابجکت را حرکت بدهید ....مدیفایر هم همراه ابجکت جابجا میشود ....مثلا patch deform
یک سطح patch ناهموار ایجاد کنید و ابجکتی را در صحنه درست کنیدو بعد مدیفایر patch deform را به ابجکت نسبت دهید...در تنظیمات مدیفایر بر روی pick patch کلیک کنید و سطح ناهموار را انتخاب کنید....بلافاصله یک سطح قاب سیمی از روی سطح ناهمار در زیر ابجکت شما ایجاد میشود ....با دستکاری پارامترها متوجه میشوید که ابجکت شما روی سطح حرکت میکند و نسبت به ناهمواری تغییر فرم میدهد....ولی اگر ابجکت را حرکت دهید سطح فاب سیمی هم با آن جابجا میشود

حالا همین کار برای مدیفایر patch deform از نوع wsm انجام دهید و با جابجا کردن ابجکت متوجه تفاوت میشوید....
البته بیشتر مدیفایرهای wsm را میتوانید در بخش space wrap پیدا کنید که برای اینکه محیط مدیفایر ها شلوغ نشود به این طبقه بندی منتقل شده اند که زیاد هم با توجه به عملکردشان غیر معمول نیست .....

مدیفایرهای wsm معمولا در جایی در صحنه قرار میگیرند و ابجکت یا ابجکتهایی را که مشخص کرده اید تحت تاثیر خودشان قرار میدهند مهمتر اینکه عملکرد آنها در فضا وجود دارد و مانند نیرویی نامرئی بر ابجکت یا ابجکتها تاثیر میکنند....کاربرد بیشتر این مدیفایرها در حالتهای انیمیشن است......
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا