چطور میتونم مثل این عکس زیر رندر بگیرم ؟

ali7848

Member
سلام ... :rose:
امیدوارم دوستان حرفه ای و قدیمی انجمن جوابگوی سوالات ما هم باشن ... چون سوالات قبلی کلا بی پاسخ موندن :sad:

چطور میتونم مثل عکس زیر رندر بگیرم ؟ خودم اومدم تو opacity متریال وی ری vray edges tex دادم که خراب کرد صحنه رو و اصلا مثل این نشد .


http://img.majidonline.com/pic/309543/s1.JPG
 
آخرین ویرایش:
سلام فکر میکنم این توی موتور رندر وی ری باشه
البته من تا حالا اینجوری رندر نگرفتم و تا حالا وی ری کار نکردم
ولی احساس میکنم با یک متریال که مربوط به رندر گرفتن بصورت کارتونی هست بشه این کار رو کرد
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
فرقی نداره موتور چی باشه ، این رندر ها اصطلاحا Stylize نامیده میشند میتونید با Vray Toon یا منتال ری Contour رندر بگیرید یا Final Toon تو هر موتوری میشه تو گوگل یا یوتیوب بزنید Stylize Render in 3ds max


اما موضوع مهمی که فکر میکنم شمارو گمراه کرده ، این تصیور محو و خالی نیست یعنی داخل دیده نمیشه ، این شخص اول چند تا رندر کرده با Toon و Edge هارو بدست اوراده مثلا 4 یا 5 تا تصویر بعد تو فتوشاپ با opacity کم رو هم Blend کرده که احتمالانم Multiply هست .
پس کاری به Opacity نداشته باشید در تریدی مکس
 
آخرین ویرایش:

3dmad

Well-Known Member
این که واضحه با toon میشه اینکار رو کرد ولی این رندرها شفافن و با فوتوشاپ درست نشدن چون داخل خود آبجکت ها هم معلومه توی toon یه تیک هست به عنوان نمایش رفکلت و رفرکت ولی با فعال کردن اون خیلی سطوح ناخواسته هم رندر میشن و کلا اینچیزی که میخوایم در نمیاد.
و اصلا عقلا نیست این همه آبجکت تک تک رندر بشه بعد با فوتوشاپ ..
خود اون کسی که این رندرها رو گرفته با عنوان چالش های رندرگیری تو اینترنت منتشر کرده
 

ali7848

Member
این که واضحه با toon میشه اینکار رو کرد ولی این رندرها شفافن و با فوتوشاپ درست نشدن چون داخل خود آبجکت ها هم معلومه توی toon یه تیک هست به عنوان نمایش رفکلت و رفرکت ولی با فعال کردن اون خیلی سطوح ناخواسته هم رندر میشن و کلا اینچیزی که میخوایم در نمیاد.
و اصلا عقلا نیست این همه آبجکت تک تک رندر بشه بعد با فوتوشاپ ..
خود اون کسی که این رندرها رو گرفته با عنوان چالش های رندرگیری تو اینترنت منتشر کرده

بعد از add کردن vray toon در environment تو تنظیمات رندر باید تغییری ایجاد کنم ؟ چون من فقط اد کردم اما اون محو شدگیا ایجاد نشد و تنها حالت کارتونی به خودش گرفت و فقط سر لبه ها خط مشکی ایجاد شد ...
 
آخرین ویرایش:

ali7848

Member
فرقی نداره موتور چی باشه ، این رندر ها اصطلاحا Stylize نامیده میشند میتونید با Vray Toon یا منتال ری Contour رندر بگیرید یا Final Toon تو هر موتوری میشه تو گوگل یا یوتیوب بزنید Stylize Render in 3ds max


اما موضوع مهمی که فکر میکنم شمارو گمراه کرده ، این تصیور محو و خالی نیست یعنی داخل دیده نمیشه ، این شخص اول چند تا رندر کرده با Toon و Edge هارو بدست اوراده مثلا 4 یا 5 تا تصویر بعد تو فتوشاپ با opacity کم رو هم Blend کرده که احتمالانم Multiply هست .
پس کاری به Opacity نداشته باشید در تریدی مکس

با vray toon حالت کارتونی به خودش میگیره و این خط و خطوط مشکی اطراف کار نمایان میشه ... این محو شدگیا و opacity نظر منو جلب کرده که خیلی کار جالبی شده...
 

3dmad

Well-Known Member
خب وقتی شما به عنوان بیس کار یه متریال به آبجکتتون میدید (مثلا vray mtl ساده) باید با استفاده از refract اون رو کاملا شفاف کنید (هرچه سفید تر شفاف تر) بعد ior تون رو هم 1 کنید که هیچ شکست نوری نداشته باشید (مث شیشه نشه فقط ترنس پرنت بشه)

وی خب همونطور که گفتم با اینکار درسته که فقط خط های کناره ها رندر میشه ولی آنچه پشت و حتی داخل اینهاست پیدا نمیشه

برای اینکه اینها پیدا بشه (رندر بشه) باید اون تیک مربوطه رو از تنظیمات toon فعال کنید {یا اینکه از متریال استاندارد استفاده کنید} (ولی متاسفانه با این تیک کار خرابی های دیگه ای پیدا میکنه و جاهایی که از کار توی هم رفتن تیره میشه، واین باید یه راه حل خاصی داشته باشه:shock:

01.jpg
همونطور که میبینید این همونیه که میخواین ولی این ایراد رو داره که جاهیی که تو هم فرو رفتن تیره شده:sad:

اگر هم اون تیک فعال نباشه اینطور میشه
02.jpg
دیگه تو و پشت آبجکتا معلوم نیس
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این که واضحه با toon میشه اینکار رو کرد ولی این رندرها شفافن و با فوتوشاپ درست نشدن چون داخل خود آبجکت ها هم معلومه توی toon یه تیک هست به عنوان نمایش رفکلت و رفرکت ولی با فعال کردن اون خیلی سطوح ناخواسته هم رندر میشن و کلا اینچیزی که میخوایم در نمیاد.
و اصلا عقلا نیست این همه آبجکت تک تک رندر بشه بعد با فوتوشاپ ..
خود اون کسی که این رندرها رو گرفته با عنوان چالش های رندرگیری تو اینترنت منتشر کرده

3dmad عزیز فکر میکنم شما با مفهموم Z-Composite آشنا نیستید . در این روش همه چیز با Pass ها ساخته میشند .
من حرفی رو الکی نمیزنم ، اگر من همین رندر رو و حتی بهتر گرفتم چی :green:؟ این کار Deep Composite هست ، رندر چندگانه و میکس اون البته من بدون فتوشاپ هم میتونم با اسکن لاین
همین رندر رو بگیرم .
 
آخرین ویرایش:

3dmad

Well-Known Member
بحث من اصلا با کامپوزیت کردن نیست
صحبت من اینه که تو این رندرها داخل آبجکت ها هم مشخصه حالا اگه با این کاری که شما میفرمایید این کار شدنیه (که بعید میدونم چون این اصلا به کامپوزیت ربطی نداره ) خب منم خیلی مشتاقم یاد بگیرم و با افتخار عرض میکنم بلد نیستم
 

ali7848

Member
خب وقتی شما به عنوان بیس کار یه متریال به آبجکتتون میدید (مثلا vray mtl ساده) باید با استفاده از refract اون رو کاملا شفاف کنید (هرچه سفید تر شفاف تر) بعد ior تون رو هم 1 کنید که هیچ شکست نوری نداشته باشید (مث شیشه نشه فقط ترنس پرنت بشه)

وی خب همونطور که گفتم با اینکار درسته که فقط خط های کناره ها رندر میشه ولی آنچه پشت و حتی داخل اینهاست پیدا نمیشه

برای اینکه اینها پیدا بشه (رندر بشه) باید اون تیک مربوطه رو از تنظیمات toon فعال کنید {یا اینکه از متریال استاندارد استفاده کنید} (ولی متاسفانه با این تیک کار خرابی های دیگه ای پیدا میکنه و جاهایی که از کار توی هم رفتن تیره میشه، واین باید یه راه حل خاصی داشته باشه:shock:

مشاهده پیوست 105965
همونطور که میبینید این همونیه که میخواین ولی این ایراد رو داره که جاهیی که تو هم فرو رفتن تیره شده:sad:

اگر هم اون تیک فعال نباشه اینطور میشه
مشاهده پیوست 105966
دیگه تو و پشت آبجکتا معلوم نیس

از تنظیمات این 2 حالت عکس قرار میدید ؟ و اون تیک که میفرمایید باید فعال بشه...
 

3dmad

Well-Known Member
Capture.JPG

اگه اون تیکی گه دورش خط کشیدم رو بزنید خطهای داخل و پشتش رو نشون میده ولی اون ایراد سیاهی ها هم بوجود میاد( که جاهاییه دوتا آبجکت تو هم رفتن یا مماس با همن که با تنظیم کردن میزان خطای ردیابی اش trace bias میشه کمترش کرد ولی دیگه از این کمتر نمیشه)
واگه اون تیک رو نزنید خب مثل اون دومیه میشه که تو پست قبل فرستادم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خود اون کسی که این رندرها رو گرفته با عنوان چالش های رندرگیری تو اینترنت منتشر کرده

خب دوست عزیز 3Dmad تحقیقی کردم ، این چالشی که میگید منظورتون اینه ؟

http://ckeditor.com/forums/Support/The-problem-of-FCKFinder

اگر اینطوره شما این عکس مجید انلاین رو کچ کردید که نوشته پهنای باند شما ... :
Untitled.jpg

و این صفحه اصلا ربطی به رندرینگ نداره ...


اما اگر عکسی که دوستمون گذاشتن رو کچ کنید میبینید که این عکس مربوط به صحنه ی اول مجموعه Archinteriors vol. 2 اورموشن هست !
http://www.evermotion.org/modelshop/show_product/scene-01-archinteriors-vol-2/226/0/0/

4a5e7c4e77b753d7c265620e342669d6_thumb.jpg


و همونطور که میدونید اور موشن از صحنه هایی که منتشر میکنه همیشه یک وایر اینجوری قرار میده اما نمیدونم چطوری میسازه ... به هر حال ...
در منتال ری همونطور که گفتم هست باید با Deep Composite کار کنید و یا در اسکن لاین میتونید خیلی راحت با ساخت یک Falloff درون Opacity به این نتیجه برسید .
اما اینکه این عکس رو چطوری اورموشن ساخته همونی هست که اول گفتم اما ساده تر یعنی دیگه Deep رو نیازی نداره .


حالا این روشی هست که به ذهنم رسید :

1 - اول رندر خام سفید با نور پردازی رو میگیرید :

83194103964164711447.jpg


2 - بعد کافیه رندر Edge-Tex رو بگیریم :

45337292731809641906.jpg


3 - بعد دوباره همون رندر رو میگیرم با این تفاوت که Edge Tex رو Invert میکنیم و جدا از Diffuse اون رو به Opacity میدیم .
یعنی در واقع Edge ـش Diffuse سیاه و Edge Opacity سفید :



4 - بعد Z depth رو میگیرد و با لایر بالا که گفتم ماسک میکنید :

44174665046401373605.jpg

5 - بعد میتونید هر کار دیگه هم بکنید :

13168015922153255316.jpg



این تا اینجا هنوز هم دارم روش کار میکنم خبر میدم .
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    85.4 کیلوبایت · بازدیدها: 6

3dmad

Well-Known Member
منم اون عکسایی که سرچ کردید و دیدید رو دیدم و احتمالا هم یکی از اعضای این انجمن خیلی مشتاق بوده بفهمه این چجوری میشه:wink:

در مورد این نمونه هایی که قرار دادید اونطور که به تو عکس ها پیداست کلا مسیر اشتباهی رو دارید میرید یا من مخم فریز شده:green: شما دارید از وایرها رندر میگیرید ( که با وی ری هم همینکار بسادگی انجام میشه و نیازی به اینکارها نیست )
اگه دقت کنید اون رندرها از وایر فریم نیست بلکه حاشیه آبجکت ها رندر شده

بازم ممنون بخاطر وقتی که میگذارین و تلاشی که میکنین
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نه دوست عزیز مشتاق نبودم چون خیلی روش برای رسیدن به این نتیجه هست من هم برای شما کامل توضیح دادم دیگه کنایه زدن چیه ...
احتمالا دابل فریز شده ... :D

من برای این سرچ کردم که ببنیم آیا بدون کامپوزیتم میشه یا خیر ... !
بعد فهمیدم مال اورموشن هست حالا شما دوست داری چشمک بزن ... من که دیگه جواب ایشون رو دادم .


برای روش خودتون هم کلا اشتباست ولی بازم اینو بتون بگم با تغییر فاصله در General Tab میتونید اون لکه هارو از بین ببرید :wink: اینو گفتم چون فریز شدید .
موفق باشید .
 

3dmad

Well-Known Member
نه دوست عزیز مشتاق نبودم چون خیلی روش برای رسیدن به این نتیجه هست من هم برای شما کامل توضیح دادم دیگه کنایه زدن چیه ...
احتمالا دابل فریز شده ... :D

من برای این سرچ کردم که ببنیم آیا بدون کامپوزیتم میشه یا خیر ... !
بعد فهمیدم مال اورموشن هست حالا شما دوست داری چشمک بزن ... من که دیگه جواب ایشون رو دادم .


برای روش خودتون هم کلا اشتباست ولی بازم اینو بتون بگم با تغییر فاصله در General Tab میتونید اون لکه هارو از بین ببرید :wink: اینو گفتم چون فریز شدید .
موفق باشید .

باور بفرمایید قصد کنایه نداشتم دوست من آخه اون عکسا ربطی به شما نداشته اونها برای خیلی وقت پیشه
اگه منظورم رو اشتباه بیان کردم عذر میخوام:rose:
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

برای تولید تصاویری شبیه به این میتونید از Sketchup استفاده کنید و یا از پلاگین هایی مثل Finaltoon که به راحتی اینکار رو انجام میده، البته باز هم ممکنه برای تولید حالات مختلف لازم بشه کار رو تو دو سه مرحله رندر کنید و بعد اون تصاویر رو با هم ادغام کنید

( مثلا برای اضافه کردن AO به کار یا ...)

VrayToon یا Contour منتال ری و یا Ink 'n Paint مکس محدودیت هایی برای رندر کامل Hidden line ها دارند، هرچند منتال ری تنوع بیشتری تو این زمینه داره اما همچنان دارای نقص هایی تو این زمینه است که این مشکلات در FinalToon کاملا حل شده

اما اگر دنبال یک رندر کننده حسابی و بدون عیب و نقص برای اینجور رندر ها میگردید میتونید برید سراغ illustrate که محصول Digimation هست و فکر میکنم تا مکس 2014 رو هم ساپورت میکنه و هر چند که کمی گمنامه اما رسما ته خطه و این قابلیت رو هم داره که رندر هاش رو بصورت وکتور

برای Adobe illustrate خروجی بده و تنوع و کنترل فوق العاده ای در این زمینه داره، البته نسبت به FinalToon کمی پیچیده تره و کمی زمان نیاز داره تا بتونید راحت باهاش کار کنید ...

خیلی وقت پیش کمی باهاش کار کردم، تنظیمات فراوونی داره که بعضا در ابتدا کمی گیج کنندست و بخاطر کمبود مطالب آموزشی زمان لازم داره تا باهاش راحت کار کنید اما همین قدر بدونید که حتی والت دیزنی هم از توانمندیهای اون استفاده میکنه ...

خلاصه اینکه اگر فقط قصد دارید شبیه به رندر مورد نظر تون کاری رو ایجاد کنید برید سراغ FinalToon اما اگر بحث NPR براتون خیلی مهمه و قصد دارید بعنوان مثال ضخامت خط رو کاملا تحت کنترل داشته باشید و همینطور قابلیت های مختلف Cel Shading باید برید سراغ

illustrate ...

امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
با تشکر از Hidden Dragon عزیز

من یک چیز هایی شنیده بودم اما نمیدونستم تا این حد قوی هست این پلاگین !!!

اینم ورژن 2014 خدمت دوستان اگر کسی ورژن پایین تر از 2013 و 2014 هم خواست پ.خ کنه .

دانلود Digimation Illustrate آخرین ورژن با کرک اختصاصی


بعد از Extract تمام پوشه Plugins رو درون Plugins تری دی مکس 2013 و یا 2014 کپی کنید .

بعد از اجرای مکس در Menu ها بر روی Illustrate! کلیک و اولین گزینه رو بزنید تا Wizard باز بشه ...

بعد از انجام مراحل Wizard پنجره زیر باز میشه براتون و موتور رندرتون هم میشه Illustrate Renderer ...

بعد از اون روی File کلیک و روی Crack Here :D کلیک کنید .

بعد هر کدی میخواید بزنید و رجیستر کنید .

از رندر Stylize ـتون لذت ببرین .


ab.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا