چطور ميشه روي اجسام صلب كنترل بيشتري داشت؟

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام به همه دوستان
بچه ها يه سوالي برام پيش اومده كه بد نديدم مطرح كنم شايد موضوع خوبي باشه تا بهش بپردازيم و اون موضوع تعريف كردن اجسام صلب هست.
خب ميدونيد كه اجسام صلب اجسامي هستند كه در برخورد با ديگر اجسام از توي هم رد نميشن و يه برخورد فيزيكي مثل دنياي واقعي انجام ميدن.
البته همه مكس كارها ميدونن كه ساخت همچين چيزي در مكس چند راه داره مثلا اولين راه استفاده از Reactor هست و البته قبل از اينكه پلاگين Reactor جزيي از مكس بشه تموم اين كارا به شكل دشواري با بخش مكانيك مكس انجام ميشد.
اما موضوعي كه من ميخوام بپرسم اينه كه چطور ميشه انها رو بيشتر تحت كنترل درآورد. مثالي ميزنم كه خودم درگيرش هستم.
فرض كنيد ميخوايم انگشتي بسازيم كه وارد سوراخ شماره گير تلفن ميشه و اونو ميچرخونه! من اين پروژه رو ساختمش اما با روشهايي سخت چون بعضي جاها انگشت و شماره گير در هم فرو ميرن.
ميخوام ببينم ميشه با مثلا Reactor كاري كرد كه بدون كليد گذاري براي شماره گير و فقط با حركت انگشت شماره گير رو وادار به چرخش كرد و اگه ميشه از كدوم بخش Reactor ميشه بهترين بهره رو براي اين مثال برد.
ممنون از همگي....
 
‏هيچ کدوم از اين دو روش براي اين کاري که تو مي‌خواي انجام بدي بدرد نميخورن . تو بايد انگشت کاراکترتو به اون قسمت تلفن wire کني‌.
‏ wire هم خودش يه بحث مفصل داره که واسهٔ اينکاري که مي‌خواي بکني‌ فک نکنم سخت باشه خيلي‌.
‏بازدن ALT+5 وارد قسمتwire parameters ميشي‌ .
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام
ممنون از پاسخي كه دادي.
من توي Help مكس چيزي كه گفتي رو ديدم. بايد بگم از اين سيستم چيزي نميدونستم اما الْان هم مشكل رو با يه روش مثل همين Wirng حل كردم اما رضايت بخش نيست و كمي مصنوعي به نظز مياد.
اما اين كه ميگي با Reactor نميشه خيلي بد شد.
من بازم روي Wiring كار ميكنم شما هم اگه وقت داشتيد يه كم در مورد توانايي هاي اين قضيه بگيد ممنون ميشم.
 

hamed-ddd

Well-Known Member
شما باید با نحوه تعیین محور چرخش آشنایی داشته باشی ....اگر این رو بلدی در محل سوراخ شماره گیر یه دامیdummy ایجاد کن و و انگشت!!!!رو به دامی لینک کن ...لازم نیست حتما انگشت شماره گیر رو حرکت بده...البته میتونی این گار رو برعکس انجام بدی که مشخصه باید سلسله مراتب برعکس بشه
یعنی شماره گیر به دامی متصل بشه و دامی هم به انگشت در این صورت فقط میمونه انیمیشن مناسب برای دست که شماره گیر رو درست بچرخونه تا از جاش خارج نشه (((تری دی مکس پیچ و مهره نداره)))
برای تمام مراحل بالا باید محور چرخش به درستی انتخاب بشه و معلوم بکنی که هر لینک شامل چه پارامترهایی باشه (مثلا لینک دامی به انگشت فقط شامل اطلاعات مکانی باشه نه چرخشی...)
به هر حال بهتره به طور کامل رهنمای برنامه رو در زمینه لینک و ik مطالعه کنی
wiring ایده خوبی ولی در این مورد زیاد تفاوت نمیکنه ....
 
آخرین ویرایش:

Sherlock_Holmes

Active Member
شما باید با نحوه تعیین محور چرخش آشنایی داشته باشی ....اگر این رو بلدی در محل سوراخ شماره گیر یه دامیdummy ایجاد کن و و انگشت!!!!رو به دامی لینک کن ...لازم نیست حتما انگشت شماره گیر رو حرکت بده...البته میتونی این گار رو برعکس انجام بدی که مشخصه باید سلسله مراتب برعکس بشه
یعنی شماره گیر به دامی متصل بشه و دامی هم به انگشت در این صورت فقط میمونه انیمیشن مناسب برای دست که شماره گیر رو درست بچرخونه تا از جاش خارج نشه (((تری دی مکس پیچ و مهره نداره)))
برای تمام مراحل بالا باید محور چرخش به درستی انتخاب بشه و معلوم بکنی که هر لینک شامل چه پارامترهایی باشه (مثلا لینک دامی به انگشت فقط شامل اطلاعات مکانی باشه نه چرخشی...)
به هر حال بهتره به طور کامل رهنمای برنامه رو در زمینه لینک و ik مطالعه کنی
wiring ایده خوبی ولی در این مورد زیاد تفاوت نمیکنه ....

من دقيقا همين كارها رو خودم هم انجام دادم اما اين روش رضايت بخش نيست. دقيقا پيچ و مهره همون چيزيه كه ميخوام!! يعني راهي نيست؟
من در دست كاراكتر Bones گذاشتم و براش از IK Chaine استفاده كردم بعد در هر شماره هم Dummy گذاشتم . Dummy ها لينكند به شماره گير اونهم از طريق منوي Animation و بخش Constraints و گزينه Link Constraint.

حالا IK Chaine لينك ميشه به هر Dummy كه لازم باشه و با چرخش شماره گير انگشت براحتي باهاش ميچرخه.
اما جاهايي هست كه انگشت از تو شماره گير رد ميشه. ميشه با كليد گذاري حلش كرد اما خواستم ببينم راه ديگه داره يانه....ژ
بهر حال ممنون از جواباتون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا