چطور برای ماسک یک متریال بلند مپ مورد نظر رو بسازم؟

Yar.kh

Member
سلام
من میخوام برای شیشه چراغ عقب ماشینم یه مریال بسازم که قسمتی از اون قرمزه ولی قسمتی باید بی رنگ باشه.
دو سوال:
1- برای این کار باید از متریال Blend استفاده بشه یا Composite ؟

2- پلی های آبجکت دقیقا روی مرز قسمت قرمز و بی رنگ نیست (تا بتونم با عوض کردن ID پلی ها متریال های متفاوت بدم) پس باید از ماسک استفاده کنم.
حالا چطور ماسکی بسازم که دقیقا روی نقاطی که میخوام قرار بگیره؟
نمیشه از Unwrap استفاده کرد تا ماسک رو تنظیم کنم؟ بعد چطور این مپ رو باید به ماسک متریال انتقال بدم؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
باید حتما UV Map تنظیم بشه اگرنه این کار سخت میشه. اگر بلد نیستی Unwrap کنی از UVW Map استفاده کن. ماسک هم که آسونه ساختنش.
 
اول از چراغت unwrap بگیر . بعد از متریال blend استفاده کن . 3 تا جای متریال داره blend . اولی و دومی برای متریال هستن و سومی برای ماسک . متریال blend به این صورته که متریال دکمه دوم رو روی متریال دکمه اول میندازه . پس ماسکی که استفاده میکنی قستهایی که سیاهه از متریال دکمه دوم میبره و اون قسمتی که ماسک سیاه متریال زیری ینی دکمه اول معلوم میشه . پس وقتی unwrap گزفتی اون قسمتی که نمیخای رنگی باشه رو سیاه کن و بقیش سفید و این unwrap سیاه سفید رو به ماسک ینی دکمه سوم بده . متریال رنگی به دکمه دوم و متریال بیرنگ به دکمه اول .
وقتی unwrap میگیری دیگه مهم نیست که پلی ها روی مرز باشن یا نه .
و چون میخای دوتا رنگ یا متریال رو با هم ترکیب کنی از blend استفاده کن و نیازی نیست از composite استفاده کنی چون composite برای ترکیب چندین متریاله .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا