من 17 سالمه رشته کامپیوترم.چون علاقه زیادی به انیمیشن دارم 3D مکس رو انتخاب کردم
خب باید بگم که خود من قبل از اینکه صاحب کامپیوتر بشم علاقه ی زیادی به گرافیک، گرافیک کامپیوتری و علی الخصوص گرافیک سه بعدی داشتم و اونو به اسم انیمیشن میشناختم.
وقتی وارد بحث گرافیک سه بعدی میشی "انیمیشن" فقط(!) به هنر متحرک سازی و زنده کردن تصاویر اطلاق میشه
میدونی، اگه یک تصویر (عکس ثابت) سه بعدی در رده ی حرفه ای رو در نظر بگیریم (مثلا نمونه کارهایی که در ronenbekerman.com قرار میگیره)
- میبینین که این کار یک مدلسازی خوب داره، که آرتیست نکات یک مدل حرفه ای رو در ساخت اون رعایت کرده، پس میشه فهمید تسلط کافی به مدلسازی داره و در این کار حرفه ای هست.
- کار تکسچر های حرفه ای و خوبی داره که با دقت و کیفیت بالا آماده سازی شده، پس آرتیست مربوطه به اندازه ی یک دو بعدی کار حرفه ای تسلط به گرافیک دو بعدی داره و میتونه با فتوشاپ به خوبی کار کنه
- میبینین که متریال ها فوق العاده واقعی جلوه میکنن، یعنی اینکه آرتیست به اندازه کافی در امر ساخت متریال حرفه ای هست و اطلاعات کافی در مورد خواص فیزیکی و بصری مواد داره، همچنین با تسلطی که بر ابزار های ادیت متریال داره میتونه ماده ی مورد نظر رو به درستی خلق کنه
- در یک کار حرفه ای دیده میشه که تکسچرهای ساخته شده به خوبی بر آبجکت ها نشسته، پس میشه فهمید اون شخص در UV mapping تجربه و تبحر کافی داره
- نور پردازی میشه گفت مهم ترین قسمت یک کار سه بعدی هست و شیوه ی کسب اش به این صورت هست که هر شخص با مطالعه ی فراوان و آزمون و خطا های بسیار به درجه ای میرسه که میتونه نور یک فضا رو آنالیز کنه و با امکاناتی که نرم افزار در اختیارش میزاره اون نور پردازی رو ایجاد کنه، برای خلق یک کار حرفه ای نیاز هست که نور پردازی حرفه ای صورت بگیره.
- یکی از مهم ترین نکات یک کار حرفه ای پست پروداکشن هست، موقع کار به جایی میرسی که میبینی به جلوه هایی برای "عالی" شدن کار نیاز داری و از امکانات نرم افزار سه بعدی ات خارجه یا اینکه از نظر کیفیت و زمان و میزان کنترل بر کار به صرفه نیست که کار رو در اون نرم افزار انجام ادامه بدی، پروداکشن رو در اون مرحله به پایان میرسونیم و خروجی رو برای Post Production به نرم افزار های دیگه منتقل میکنیم.
یک پست پروداکشن حرفه ای؛ باید آگاهانه، دقیق و کنترل شده باشه؛ که برای انجامش نیاز به دقت، خلاقیت، تسلط کافی به نرم افزار مورد استفاده و پیش زمینه های بصری در این مورد هست.
تسلط به عکاسی و تنظیمات دوربین های عکاسی پیش زمینه ی خوبی برای امر رندرینگ و پست پروداکت به شمار میره و هم در سرعت یادگیری موثر و هم اینکه آرتیست درک درستی از تصویر نهایی ای که میخواد خلق کنه داشته باشه؛ این مورد در حال حاضر مشکل خیلی از بچه های اینجاست، در حالی که تسلط کافی بر نرم افزار دارن اما نمیدونن تصویر نهاییشون باید چه شکلی باشه !
همه ی این چیزها ابتدا نیاز به یادگیری، تسلط و بالاتر از اون یعنی رسیدن به درجه ی Master داره که علاوه بر وقت خیلی زیاد، پشتکار زیادی رو هم طلب میکنه
کار کاره آسونی نیست، اگر اینطور بود تاحالا تعداد زیادی zancanaro داشتیم!
گاهی اوقات واقعا پای استعداد به میون میاد و گاهی در حین کار به جایی میرسی که اگه عشق و علاقه توی کارت نباشه نمیتونی با فشار روانی حاصل از اعصاب خردی خراب شدن کار 10 15 ساعت یک نفس پشت سیستم بشینی و راه حل یک مشکل رو پیدا کنی
به هر حال با همه ی این تفاسیر امروز وضعیت از چند سال پیش خیلی بهتره،آموزش ها بیشتر شده و توی انجمن ها افراد بیشتری هستند که دست همدیگه رو بگیرن و به طور کل خیلی راحت تر از قبل میشه یادگیری رو شروع کرد.
شما هم اگه میخوای شروع کنی نیازی نیست برنامه ی بلند مدت 20 ساله داشته باشی
اگه این هنر رو دوست داری کافیه مثل همه صفحه ی Tutorials یکی از سایت ها رو باز کنی و فقط شروع کنی !
موفق باشی.