چرا فن لپ تاپ زیاد کار میکند؟؟

karimlotfi

New Member
یکی از مشکلات اساسی کاربران کامپیوتر و لپ تاپ، کار کردن زیاد فن لپ تاپ و کامپیوتر است که بسیاری از افراد، از این بابت دچار مشکل شده اند. این مسئله دلایل متفاوتی دارد . با توجه به تنوع زیاد قطعات سخت افزاری موجود در بازار و استفاده از قطعات بی کیفیت ممکن است باعث کاهش طول عمر سیستم شما شود. در ادامه با علت کار کردن زیاد فن لپ تاپ آشنا خواهیم شد؛

علت کار نکردن فن لپ تاپ​

برای بررسی این موضوع ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که باید بررسی شود. مهمترین عواملی که موجب کار نکردن فن لپ تاپ خواهد شد شامل موارد زیر است:
  • مکان قرار گیری نامناسب سیستم
  • انباشت گرد و خاک زیاد روی فن
  • ایجاد مشکل در مادربرد
  • شارژ نشدن صحیح باتری
  • نوسانات الکتریکی
  • تغییر تنظیمات سیستم

موقعیت مکانی نامناسب​

یکی از مشکلاتی که بیشتر برای لپ تاپ ها رخ میدهد و ممکن است منجر به کار کردن زیاد فن لپ تاپ شود محل نامناسی بوده که سیستم قرار گرفته است. در صورتی که فکر می کنید لپ تاپ شما این مشکل را دارد، سیستم خود را روی یک سطح کاملا صاف قرار دهید و آن را ری استارت کنید.

انباشته شدن گرد و غبار برروی فن​

فن لپ تاپ، سیستم تهویه هوای لپ تاپ است و اگر آسیب ببیند ممکن است سیستم شما دچار مشکلاتی شود. نشستن گرد و خاک زیاد روی فن میتواند منجر به کار کردن بیش از اندازه آن شود. چرا که خاک زیاد روی پره های فن نشسته و باعث می شود فن لپ تاپ به درستی کار نکند و دمای سیستم به شدت بالا رود.

برای برطرف کردن این مشکل سیستم را خاک گیری کنید و با تمیز کردن گردو خاک به بهبود کار کرد آن کمک کنید اما اگر با این کار تغییری در عملکرد لپ تاپ ایجاد نشد، با مراجعه به متخصص مشکل را بررسی نمایید.

ایجاد مشکل در مادربرد​

بروز هر گونه نقص فنی باعث درست کار نکردن سیستم شما شود. ایجاد مشکل در مادربورد یکی از مشکلات عمده در سیستم ها است که به افزاش سرعت فن لپ تاپ یا کامپیوتر منجر میشود. برای بهبود این مسئله میبایست به تعمیر کار مجرب و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. چرا که مشکلات مادر بورد میتواند موجب آسیب دیدن خازن ها یا هر مشکل دیگری شود.
اطلاعات بیشتر در مورد زیاد کار کردن فن لپ تاپ در اینجا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا