چرا عقیده داریم سئو در وردپرس آسان تر است؟

majid niko

New Member
اگر اندکی با سئو آشنایی داشته باشید حتما می دانید که وردپرس در بین تمام cms ها و پلتفرم ها به عنوان مناسب ترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو و بهینه سازی معروف است اما به راستی چرا این لقب به وردپرس داده شده ؟ و چرا طراحی سایت وردپرس بهترین انتخاب برای سئو و بهینه سازی سایت است برای گرفتن پاسخ با ما همراه باشید.

۱- وردپرس تکمیل و بهبود یافته
۱۰۰ درصد وردپرس از ابتدا بهترین سیستم برای بهینه سازی سایت نبوده اما با گذشت زمان و کامل شدن وردپرس توانسته این موفقیت را به دست آورد ، از عمر وردپرس سال ها می گذرد و در طول این سال ها تیم پشتیبانی cms وردپرس بزرگ تر و کامل تر شده تا به حدی رسیده که تیمی ۴۸۰ نفرهه از سراسر دنیا مشغول بهبود و توسعه این سیستم می باشند ، زمانی که در سال ۲۰۱۰ تازه طراحی سایت های ریسپانسیو اندکی مهم شده بود قالب های ریسپانسیو برای وردپرس ایجاد شد و به این ترتیب وردپرس در آن زمان با جدید ترین استاندارد گوگل یعنی ریسپانسیو بودن سازگار بود و همین عامل باعث آن شد که گوگل دید خود را به این سیستم تغییر دهد و به شیوه ای بهتر آن را در نظر بگیرد پس یکی از دلایل برتری وردپرس ریسپانسیو بودن سایت است اما آیا این تنها دلیل است ؟ مسلما خیر ما می خواهیم بیان کنیم که چرا در زمان حاضر برترین سیستم است نه در زمان گذشته.

۲- ریسپانسیو بودن کامل
همان طور که می دانید این یک فاکتور بسیار مهم و ضروری برای بهینه سازی است ، گوگل سایت های که ریسپانسیو نباشند و یا ایرادات اساسی در این زمینه داشته باشند را به هیچ وجه رتبه نخواهد داد ، تقریبا از زمانی که این یک فاکتور مهم برای گوگل تعیین شد سیستم وردپرس خود را با آن تطبیق داد و عموم سایت ها و قالب های وردپرسی ریسپانسیو شدند این در حالی است که نوز هم حدود ۹۸ درصد قالب های وردپرس ریسپانسیو هستند و هیچ مشکلی در نمایش دادن سایت در رزولیشن های مختلف ندارند همین موضوع به یک مزیت بزرگ بخصوص برای افرادی شده که آشنایی با کد نویسی و .. ندارند و سایت خود را با یک قالب آماده راه انداخته اند ، فرض کنید فردی می خواهد سایتی راه بندازد کدام راه برای او آسان تر است : استفاده از قالب های آماده و کاملا ریسپانسیو برای طراحی سایت یا یادگیری برنامه نویسی و ریسپاسیو کردن سایت با کد؟!

۳- وجود افزونه ها متنوع و گسترده برای بهینه سازی آسان
شاید خیلی از افراد کلا با اصول بهینه سازی سایت آشنای نداشته باشند ولی می توانند موارد مهم سئو را با نصب یک افزونه در سایتشان اجرا کنند ، افزونه های خیلی متنوع و گسترده ای برای سئو سایت های وردپرسی وجود دارد که به طور کامل می گویند چه کار کنید و چه کاری نکنید ، کجای متن را تغییر دهید و چه کلماتی را بیشتر اضافه کنید ، البته شاید این راهنما ها موارد کلی را درباره مطلب یا محصولی که دارید به شما گوش زد کند اما شما می توانید با رعایت تنها همین اصول سایتی بهینه با محتوا مفید و کاربر پسند داشته باشید ، با کمک افزونه ها مثل افزونه Yoast می توانید محتوا هر نوع سایتی را بهینه کنید تنها طراحی سایت فروشگاهی و یا شرکتی خودتان را انجام دهید و مطالب و محتوا آن را با کمک این افزونه ها اصلاح کنید.

۴- هسته سریع
خیلی ها می گویند که وردپرس سیستمی کند و آهسته دارد ولی ما اصلا همچنین گفته ای را قبول نداریم شما می توانید با نصب یک افزونه جانبی بر سایتتان سرعت آن را چندین برابر کنید ، همچنین دلیل بخشی از کندی ها احتمالا ممکن است به خاطر نصب افزونه ها و موارد اضافی باشد که قابل رفع است به همین خاطر اگر شما سایتتان را به کمک افزونه های مختلف سریع و آن را اصلاح کنید یکی دیگر از فاکتور های مهم بهینه سازی را هم رعایت کرده اید.

۵- آسان است
وردپرس واقعا بسیاری از فرایند هارا آسان کرده شاید اگر نگاهی به چک لیست های سئو داشته باشید کمی گیج شوید اما وردپرس به تنهایی با کمک افزونه ها و ساختارش بسیاری از مبانی سئو را آسان کرده وجود ویرایشگر متنی کامل ، تنظیمات مختلف که تنها با یک کلیک انجام می شوند و سایر ویژگی ها باعث آن شده که بتوانید تنها با نصب افزونه ها و کار با تنظیمات سایت بسیاری از مبانی بهینه سازی سایت را بدون کد نویسی انجام دهید ، همچنین در کل وردپرس سیستم مدیریت سایت پیشرفته ولی در عین حال آسانی دارد و به همین خاطر علاوه برای مبانی بهینه سازی ، کنترل پنل آسان و قدرتمدی هم دارد.

۶- هزینه مناسب
شاید این مورد ربطی به بهینه سازی نداشته باشد اما بر آن تاثیر گذار است ، طبیعتا اگر سایتی نداشته باشید بهینه سازی به دردتان نمی خورد به همین خاطر است که خدمات طراحی سایت وردپرس بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند وب سایت خود با هزینه معقول و به صرفه تاسیس کنند و به بهینه سازی و جذب مشتری برای آن بپردازند.

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ترا
 
افزونه سئوی یوست خیلی کارها رو راحت کرده و دلیل اصلی محبوبیت وردپرس و راحتی سئو هم همین هست. من تجربه کار با جوملاهم دارم و خیلی کارا اونجا سخت تر بود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا