چرا رنگ متریال زده بیرون؟!

LordLoss

New Member
سلام!
من حدودا دو هفته اس ک کارمو شروع کردم و طراحی می کنم!

بعد یه نما طراحی کردم و متریالاشو زدم!
کامپوزیت و گرانیت
کامپوزیت خیلی خوب شد تو عکسی که رندر گرفتم ولی گرانیت رنگش از اون کادری که باید توش باشه زده بیرون و بد دیده میشه!
میشه توضیح بدین چرا اینطوری شده؟!

و اینکه من یه عکسی از آسمون رو تو اون قسمت Environment وی ری زدم و تیکشم زدم!
ولی اون عکس تو رندری که گرفتم نیست!:(

اینم توضیح بدین لطفا که چرا اینطوری شده!

ممنون و متشکر!
 

پیوست ها

  • Nema.jpg
    Nema.jpg
    466.8 کیلوبایت · بازدیدها: 20
آخرین ویرایش:

3dmad

Well-Known Member
سلام

اگه منظورت اون سطوح ناهمواره .. اون بخاطر displacement متریالتونه

متریالی که استفاده کردید یه رول آوت داره به اسم maps تو اون قسمت یه گزینه هست بنام displacement که بهش یه تکسچر نسبت دادید، مقدار اونو کم کنید خیلی کم. یا اصلا تیکشو بردار، مگه پشمه؟ تکسچر نویز بش دادی؟

این جناب displacement کلا وظیفه اش اینه که وقتی شما بهش یه تکسچر میدید قسمت های سفیدش رو برجسته میکنه و سیاهش رو هم پایین نگه میداره. (البته تو رندر فقط معلوم میشه)
 
آخرین ویرایش:

farid_die

New Member
اینوایر منتت رو بذار رو یه صفحه روبروی مدلت برای باز تاب
یا بکش مپشو تو متریال ادیتور و گزینه environ و اسفریکالش کن
یا از قسمت VRay::Environment استفاده کن
یا استوانه یا کره بساز به عنوان محیط
 

جدیدترین ارسال ها

بالا