چرا باید زیرپوش و عرقگیر بپوشیم؟

علت استفاده از زیرپوش در گذشته فقط به دو علت جذب رطوبت و تعریق در گرما و گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد. بود. اما این روزها که تکنولوژی پیشرفت کرده و صنعت نساجی بیش از پیش گسترده شده، سطح آگاهی و اطلاعات افراد نیز افزایش پیدا کرده است و مردم بیش از گذشته به پوست و ظاهر خود اهمیت می دهند. می توان گفت امروزه برندهای تولید لباس زیر معروفی در دنیا وجود دارد که در همه جای این کره خاکی طرفداران خاص و ویژه ای دارند. چرا خرید زیرپوش مردانه و استفاده از آن برای آقایان یکی از ملزومات به شمار می رود؟ استفاده از زیرپوش مردانه فواید و مزایای بیشماری دارد. در این بخش نیز می خواهیم به ذکر چند مورد از این فواید پوشیدن زیرپوش و عرقگیر بپردازیم. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- کنترل عرق و تعریق با زیرپوش و عرقگیر

علت استفاده از زیرپوش مردانه در اکثر مواقع، جذب رطوبت و عرق بدن است. چرا که بسیاری از افراد چه در هوای گرم و چه در هوای سرد تعریق دارند. پس برای دیده نشدن رطوبت بر روی لباس اصلی و رویی، باید یک لباس زیر یا زیرپوش مردانه به تن داشته باشند تا عرق و رطوبت بدن شان را جذب نماید. ضمن این که پوشیدن زیرپوش می تواند به تعریق کمتر و در نهایت کنترل بیشتر تعریق بدن بیانجامد. به این صورت که بدن شما هنگامی که در اثر فعالیت عرق می کند اگر این رطوبت بلافاصله جذب شود دیگر پوست شما مرطوب نبوده و به راحتی می توانید تعریق خود را کنترل نمایید.
اهمیت زیرپوش و عرقگیر برای افرادی که تعریق بسیاری دارند به شدت مهم است و اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که در هر شرایطی خصوصاً تحت فشار و استرس تعریق زیادی دارید، حتماً از زیرپوش استفاده نمایید. بهترین جنس زیرپوش و عرقگیر مردانه هم جنس نخ و پنبه است که بیشترین میزان جذب رطوبت را در بین سایر الیاف دارد. سایر الیاف خصوصاً مصنوعی و الاستیک بیشتر باعث آسیب به پوست و ایجاد حساسیت های پوستی می گردد.

2- عایق گرما و سرما

خرید عرقگیر مردانه درست است که بیشتر با هدف جذب رطوبت انجام می شود اما جالب است بدانید همین جذب رطوبت ناشی از پوشیدن زیرپوش مردانه در فصول مختلف فواید خاص خود را دارد. به عنوان مثال در تابستان جذب رطوبت توسط زیرپوش می تواند به خنک ماندن بدن کمک کند. به این صورت که رطوبت جذب شده بر روی زیرپوش در هوای آزاد مانند یک کولر آبی عمل کرده و بدن شخص را خنک می کند. با گردش هوا و برخورد اکسیژن با زیرپوش نمناک، دمای بدن شما در تابستان متعادل نگه داشته می شود.
اهمیت زیرپوش و عرقگیر به منظور جذب رطوبت در هوای سرد نیز برای گرم تر ماندن بدن استفاده می شود. اصولاً زیرپوش های مخصوص فصل سرما کمی ضخیم تر هستند و از آن جا که بدن در هوای سرد تعریق کمتری دارد و از طرفی لباس رویه ضخیم شما مانع از نفوذ هوای سرد به داخل آن شده، پس زیرپوش مردانه می تواند همان میزان تعریق ناچیز را جذب نموده و مانع از خیس و مرطوب ماندن پوست شود. زیرپوش نخ پنبه ای که کمی ضخیم باشد در هوای سرد می تواند مانند یک عایق عمل کرده و بدن را گرم و به دور از سرما نگه دارد.

3- جلوگیری از لک شدن لباس رویه

بسیاری از افراد برای خوشبو شدن و یا تعریق کمتر از انواع مام یا دئودرانت ها استفاده می کنند که خوب این کار مزایای زیادی دارد. اما در این میان باید به یک نکته توجه کرد و آن هم این که مواد بکار رفته در داخل خوشبو کننده ها به گونه ایست که کاملاً جذب نشده و مقداری از آن بر روی پوست باقی می ماند. حال اگر شما پیراهن گران قیمت خود را بدون استفاده از زیرپوش بپوشید، باید پس از هربار پوشیدن آن را شسته و یا به خشک شویی ببرید که این کار باعث آسیب به بافت پارچه و در نهایت خراب شدن و کوتاه شدن طول عمر لباس می گردد. علاوه بر این ها تعریق و رطوبت بدن می تواند لکه های زرد رنگ در لباس های روشن و لکه های سفید شوره مانند در لباس های تیره ایجاد نماید و شما مجبور به شستشوی زود به زود لباس رویه خود خواهید شد. پس فرقی نمی کند که عرق کرده باشید یا نه، در هر صورت اگر زیرپوش به تن نداشته باشید باید با لباس دوست داشتنی و گران قیمت خود به زودی خداحافظی کنید.
چگونه زیرپوش و عرقگیر مناسب انتخاب کنیم؟ برای خرید انواع زیرپوش مردانه مانند خرید رکابی خشتی مردانه و انتخاب درست برای خود می توانید از مشاورین شرق کمک بگیرید. ضمناً می توانید در فروشگاه شرق با تماشای محصولات و توضیحات مربوط به هرکدام، زیرپوش مردانه مناسب خود را خریداری نمایید.

4- تأثیر زیرپوش در جلب راحتی و احساس خوب

بسیاری از لباس هایی که برای تکمیل استایل خود انتخاب می کنید از جنس های سازگار با پوست نیستند و با پوشیدن آن ممکن است دچار خارش و یا حساسیت های پوستی شوید. از طرفی ممکن است دارای درزهایی باشند که به خوبی دوخته نشده و کمی زبری داشته باشند. اما با تمام این توصیفات شاید نتوانید از پوشیدن لباس مورد علاقه ی خود که شرایط گفته شده را دارد، چشم پوشی کنید. در این زمان اهمیت زیرپوش و عرقگیر خود را نمایان می کند. با استفاده از زیرپوش می توانید شرایط سخت لباس مورد علاقه ی خود را به حداقل و یا حتی صفر برسانید و از استایل خود لذت ببرید.

5- حفظ بهداشت و سلامتی با زیرپوش

کنترل عرق و تعریق با زیرپوش و عرقگیر یکی از فواید پوشیدن زیرپوش و عرقگیر است و دلیل آن هم جذب رطوبت توسط زیرپوش می باشد. حال اگر زیرپوش را حذف کرده و از آن استفاده نکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ عرق ناشی از فعالیت روزانه بر روی پوست باقی خواهد ماند و مکان بسیار خوبی برای رشد میکروب ها، قارچ ها و باکتری ها را فراهم می کند و ممکن است باعث بروز بسیاری از بیماری های پوستی دیگر مانند اگزما شود. ضمن این که ماندن رطوبت و تعریق بر روی پوست، باعث ایجاد لک هایی بر روی بدن می گردد که بسیار ناخوشایند خواهد بود.
علت استفاده از زیرپوش علاوه بر موارد گفته شده به خاطر تماس کمتر پوست با آلودگی های محیط نیز می باشد. شما در طول روز برای خروج از منزل لباس های مخصوص بیرون را می پوشید و بسیاری از افراد این لباس ها را به طور روزانه نمی شویند. لباس بیرونی در اثر تماس با گرد و خاک و آلودگی های محیط، ناقل میکروب و باکتریست. اگر زیرپوش به تن نداشته باشید به راحتی این میکروب ها به بدن منتقل شده و باعث بروز بیماری های پوستی و جوش های پوستی می گردد. شما نمی توانید هر روز لباس بیرونی خود را بشویید، اما امکان شستن روزانه ی زیرپوش خود را دارید. ضمن این که خشک شدن زیرپوش نخی بسیار راحت تر و سریع تر از پیراهن های بیرونیست.

6- تأثیر عرقگیر در کاهش بوی ناپسند

جذب رطوبت و خنک نگه داشتن بدن در هوای گرم، می تواند دلیل محکمی بر اهمیت استفاده از زیرپوش باشد. عرق بدن هر شخصی محتوی بوی بدن آن فرد است. در روزهای گرم سال اگر زیرپوش به تن نداشته باشید و بدن شما در اثر فعالیت زیاد دچار تعریق شود، این رطوبتی که بر روی پوست می ماند می تواند بوی بسیار نامطبوعی ایجاد کند. تا حدی که اطرافیان شما را نسبت به حضور در کنار شما دچار ناخرسندی نماید.

7- پوشاندن عیوب و برجستگی های بدن

یکی از فواید پوشیدن زیرپوش و عرقگیر مخفی کردن و پوشاندن برجستگی ها و لک های موجود بر روی پوست می باشد. فرقی نمی کند که شما آقا باشید یا خانم، همواره باید در مجالس و مهمانی ها به گونه ای لباس بپوشید که خطوط بدن و پوست شما نمایان نباشد. بسیاری از افراد به طور مادرزادی دارای لک هایی مانند ماه گرفتگی بر روی پوست خود هستند و یا برخی در اثر حادثه چنین لک هایی برایشان به وجود آمده است. یا حتی موی روی پوست بدن آقایان که برای برخی خیلی بیشتر است، می تواند از زیر لباس مهمانی مشخص باشد.
هیچ کدام از موارد گفته شده جزو عیوب شخص محسوب نمی گردند اما برای زیباتر دیده شدن استایل و ظاهر، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که پوست بدن شما را صاف و بدون هیچ ایرادی نشان دهد. علت استفاده از زیرپوش برای بسیاری از آقایان می تواند به خاطر همین موی بدن باشد. اگر لباس رویه شما رنگ روشن باشد، به راحتی رنگ موی بدن شما نشان داده خواهد شد. پس برای حفظ ظاهر بهتر و کمتر دیده شدن خطوط و برجستگی های بدن خود، همیشه زیرپوش به تن داشته باشید.

8- کمتر شدن جوش های پشت کمر

مزایای زیرپوش و عرقگیر برای سلامتی در مشاغل گوناگون نیز خود را نشان می دهد. بسیاری از افراد دارای مشاغلی همچون کار اداری، رانندگی و ... که نیاز به نشستن طولانی مدت دارند، می باشند. در هوای گرم رطوبت ناشی از تعریق می تواند در اثر اصطحکاک با لباس و سطوحی مانند صندلی باعث ایجاد سایش و به وجود آمدن جوش هایی بر روی کمر شود. استفاده از زیرپوش مردانه می تواند با جذب رطوبت و تعریق بدن این جوش ها را به حداقل یا حتی صفر برساند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا