چرا اینجوری می شه این normal map ؟

milad_r

Member
سلام دوستان و اساتید ... عزیزان من دارم زیبراش یاد می گیرم کم کم و سعی دارم مدل سازی برای بازی انجام بدم... یه مدل ساختم که عکسش اینه:
1.jpg
2.jpg
وقتی با zmapper ازش نرمال مپ می گیرم و میارم توی مکس اینطوری میشه:
3.jpg
4.jpg
حالا باید چه کرد برای رفع اون سیاهی ها و لبه های به وجود اومده ....
این سیاهی ها توی لبه uv به وجود میان ..
من امتحان کردم اینجوری که چون uv قرینه بود ، نرمال مپ رو از وسط برش دادم و قسمت مثلا درست تر رو روی قسمت دیگه انداختم (فتوشاپ) ولی بازم همینجوری شد...
لطفا راهنمایی بفرمایید...
 
آخرین ویرایش:

milad_r

Member
مکس تا حالا کار نکردم ولی تو مایا وقتی این مشکل پیش میاد نرمال ها رو set to face باید کرد.

سلام عزیزم... خیلی ممنون که جواب دادین...:rose:
میشه بگید این set to face که فرمودید دقیقا چه عملی انجام میده تا معادلشو توی مکس پیدا کنم؟ :-?
 

milad_r

Member
مکس که goz داره.ازون استفاده کنید مشکلی نباید پیش بیاد.

از GoZ هم استفاده کردم ولی همون طور شد..
یه چیز دیگه هم امتحان کردم رفتم توی فتوشاپ وکل نرمالم رو یکرنگ کردم (یعنی یه دست آبی)
بعد دوباره رندر گرفتم و باز هم نتیجه همون شد ....همون لبه ها رو بازم داره...
به نظر شما ایراد از uv نیست؟
 

Mandana

Active Member
بدون دیدن یو وی نمیشه فهمید:green:از منوی تول، تکستچر،گزینه ی چک یو وی رو بزنین و مطمئن بشین یو وی مشکلی نداره:rose:
 

milad_r

Member
بدون دیدن یو وی نمیشه فهمید:green:از منوی تول، تکستچر،گزینه ی چک یو وی رو بزنین و مطمئن بشین یو وی مشکلی نداره:rose:
چک یو وی رو زدم مشکلی نشون نمیده... همه چیز به نظر درسته....
این یوویش هستش...
uv.jpg
این هم نرمال مپشه...
my detail x normal.jpg


دیگه درمونده شدم... ایراد از مکس نیست؟
 

living_for_cg

کاربر متخصص مدلینگ
مشکل مربوط به نرمالها هست. به نظر میاد بعضی جاها reverse (برعکس) شدن. حدس میزنم البته
یک راه اینه که توی فتوشاپ قسمت پاهارو انتخاب کنید و از قسمت channels چنل گرین رو انتخاب کنید و اینورت کنید.
یک راه دیگه هم اینه که پولی های پارو مثلا انتخاب کنید و مدیفایر normal رو بهشون بدین. اون امکانات اینورت کردن نرمال رو میده.
توی تنظیمات edit mesh هم البته تنظیمات مربوط به نرمال هست.
 

milad_r

Member
مشکل مربوط به نرمالها هست. به نظر میاد بعضی جاها reverse (برعکس) شدن. حدس میزنم البته
یک راه اینه که توی فتوشاپ قسمت پاهارو انتخاب کنید و از قسمت channels چنل گرین رو انتخاب کنید و اینورت کنید.
یک راه دیگه هم اینه که پولی های پارو مثلا انتخاب کنید و مدیفایر normal رو بهشون بدین. اون امکانات اینورت کردن نرمال رو میده.
توی تنظیمات edit mesh هم البته تنظیمات مربوط به نرمال هست.

خیلی ممنون از جوابتون ...
پیشنهادتون رو امتحان کردم از نظر سایه و روشن درست شد ولی عضلات کاراکتر reverse شد...
یعنی جای برجستگی ها و فرورفتگی ها بر عکس شد....
از روش فتوشاپ هم که فرمودید جواب نداد.....
 

milad_r

Member
ما که مکس کار نیستیم:دی اما این تاپیک رو بخونین احتمالن مشکلتونو حل می کنه:

http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=177462

ماندانا خانوم خیلی ممنون...:rose:
یه ویدئو از اون تاپیکی که معرفی کرده بودین پیدا کردم و یاد گرفتم توی خود 3dsmax نرمال مپ گرفتم...:green:
نرمال تانژانت بازم مشکل داشت و screen عالی و بی نقص بود...
فقط برای مدل بازی میشه نرمال screen گذاشت؟:-?
 

جدیدترین ارسال ها

بالا