پیچ خوردگی هنگام استفاده از Bridge

m2_farzan

Active Member
سلام. ببخشید این روزها زیاد سوال میپرسم. این یه مشکل جدیده که بهش بر خوردم و با سرچ هم چیزی دستگیرم نشد.
گاهی اوقات وقتی من میخوام از دوتا Face دستور Bridge رو بزنم، پیچ میخوره و درست اتصال برقرار نمیشه.
این شکل:
http://img.majidonline.com/pic/279325/bridge.jpg

چیکار میشه کرد؟
 

ehsan_62

Well-Known Member
من دقيقا نميدونم مشکل کجا بوده ولی
برای استفاده از دستور بريدج حتما چک کنيد که نرمال های هر 2 فيس به سمت هم ديگه باشه
بعدش هم بعد از اينکه دستور را اجرا کرديد تويه channel box
offset را تنظيم کنيد
 

mostafabibin2

Well-Known Member
دوست عزیز کاش فایل مایا رو میذاشتی..از منوی Clean Up تو Mesh استفاده کن شاید باز حل بشه مشکلت...
 

m2_farzan

Active Member
نمیخواستم به دوستان زحمت بدم. Clean Up همینجوری فایده نداشت. بازم باهاش ور میرم.
فایلش رو اتچ کردم. (maya binary)
 

پیوست ها

  • fHand.rar
    220.7 کیلوبایت · بازدیدها: 35

ehsan_62

Well-Known Member
فکر کنم مربوط ميشه به توپولوژی کامل اشتباه مدلتون
چون اصلا با هم جور در نمياد محل قرار گيريه ورتکس های رو به رو
برای همين نرم افزار اشتباه ميکنه
سعی کنيد برای مدل سازی از تکنيک های آموزشی استفاده کنيد
مخصوصا وقتی بحث کرکتر ميشه
مدل اگر به صورت نظم خواص خودش ساخته نشه اين مشکلات خيلی پيش ميآد
 

m2_farzan

Active Member
فکر کنم مربوط ميشه به توپولوژی کامل اشتباه مدلتون
چون اصلا با هم جور در نمياد محل قرار گيريه ورتکس های رو به رو
برای همين نرم افزار اشتباه ميکنه
سعی کنيد برای مدل سازی از تکنيک های آموزشی استفاده کنيد
مخصوصا وقتی بحث کرکتر ميشه
مدل اگر به صورت نظم خواص خودش ساخته نشه اين مشکلات خيلی پيش ميآد

من تو این بحث توپولوژی بدجوری مشکل دارم.

دست همگی درد نکنه. خودم یه کاریش میکنم.
 

davoodice

Well-Known Member
اون فیس ها رو پاک کن بجاش بردر اج ها رو با هم مرج کن فقط باید تعداد ورتکس ها در هر دو طرف یکی باشه
 

ehsan_62

Well-Known Member
من تو این بحث توپولوژی بدجوری مشکل دارم.

دست همگی درد نکنه. خودم یه کاریش میکنم.
خواهش ميکنم دوست عزيز
فقط يک نکته را بايد بگم
اگر علاقه به مدل سازی داريد به جای اينکه شروع کنيد به ساختن کارکتر
شروع کنيد به ساختن اجسام ساده تر و با ابزار های مدل سازی بيشتر آشنا بشيد
يه مقدار استاندارد ها را هم خورده خورده ياد بگيريد
ساخت کارکتر بر عکس تصور خيلی سخته مخصوصا زمانی که ....
به نظر من شروع کنيد فعلا به ساختن مدل های ساده تر
ارزش کار شما زمانی که يک مدل ساده را با استاندارد بسازيد بيشتر از اينه که يک مدل خيلی پيچيده را غير استاندارد ...
و نکته ی ديگه اينکه به واير های مدل های حرفه اي خوب دقت کنيد
موفق باشيد
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
راستیتش من هم هر کاری به عقل ناقصم رسید کردم ولی نشد
یه خروجی obj ازش گرفتم باز روش تست کردم نشد بعد اون obj رو بردم تو مکس بعد از وارد کردن به مکس قسمت ساعد دست نرمالش بهم ریخت به صورتی که توی تنظیمات edit poly هم flip میکردم نرماش عوض نمیشد که فهمیدم باگ افتاده توش بعد دو قسمت رو از هم detach کردم ، به محض detach کردن نرمال قسمت ساعد دست برگشتولی وقتی دوباره با همون کف دست attach ـش کردم نرمالش بهم ریخت باز دوباره جداشون کردم و یه box ساختم و ساعد دست رو به box وصل کردم نه box رو به ساعد چون با این کار باعث میشیم چون box یه جسم ساده و نمیزه باگ های اون جسم مشکل دارمون رو بگیره و بعد کف دست رو بهش وصل کردم و نرمال ساعد سرجاش بود و به راحتی هر چه تمام تر bridge شدن به هم.
همین کار ها رو تو مایا کردم ولی اتفاقی نه افتاد خیلی خیلی تست زدم تو مایا ولی نشد.

حق یارت
 

m2_farzan

Active Member
راستیتش من هم هر کاری به عقل ناقصم رسید کردم ولی نشد
یه خروجی obj ازش گرفتم باز روش تست کردم نشد بعد اون obj رو بردم تو مکس بعد از وارد کردن به مکس قسمت ساعد دست نرمالش بهم ریخت به صورتی که توی تنظیمات edit poly هم flip میکردم نرماش عوض نمیشد که فهمیدم باگ افتاده توش بعد دو قسمت رو از هم detach کردم ، به محض detach کردن نرمال قسمت ساعد دست برگشتولی وقتی دوباره با همون کف دست attach ـش کردم نرمالش بهم ریخت باز دوباره جداشون کردم و یه box ساختم و ساعد دست رو به box وصل کردم نه box رو به ساعد چون با این کار باعث میشیم چون box یه جسم ساده و نمیزه باگ های اون جسم مشکل دارمون رو بگیره و بعد کف دست رو بهش وصل کردم و نرمال ساعد سرجاش بود و به راحتی هر چه تمام تر bridge شدن به هم.
همین کار ها رو تو مایا کردم ولی اتفاقی نه افتاد خیلی خیلی تست زدم تو مایا ولی نشد.

حق یارت

مرسی که وقت گذاشتید.

من بالاخره مساله رو حل کردم! بذارید بگم چجوری به نتیجه رسیدم:
اون faceهای چند ضلعی رو پاک کردم و خواستم با Polygon to Append tool تک تک Border edge ها رو به هم وصل کنم که دیدم که همچنان برعکس وصل میکنه. گفتم شاید مشکل از Face های کناری باشه، دوباره Face Normal ها رو روشن کردم، دیدم نرمالهای فیسهای کناری ساعد به بیرونه اما نرمالهای فیسهای کناری دست رو به داخله. نرمالهای دست رو هم Reserve کردم، بعد یبار دیگه تست کردم با Bridge دیدم مثل گٌل وصل میکنه!:oops:

البته، نگرانم همونطور که دوستان گفتن مشکل توپولوژی پیدا کنم. منم حواسم به این قضیه نبوده.
اول که دست رو آماده Combine کردن با ساعد کردم دیدم تعداد Edge های دست 28 تاست و ساعد 20 تا. خلاصه با Polygon Split Tool چند بار Face های کناری آخر اون رو به دو قسمت تقسیم کردم!
اگه یه وایر بذارم همه چی دستتون میاد:
http://img.majidonline.com/pic/279364/Fullscreen capture Monday 1382012 100626 AM.jpg

--------

به نظر خودم از این مدل صرف نظر کنم و کف دست یا ساعد رو دوباره مدل کنم...
توپولوژیست ها(!)، عوضش کنم؟
 

maxscript

Well-Known Member
کلا الگوریتم ابزار Bridge اینه با ری کست زدن به جسم متقارن خودش Verticle و Edge های متقابل رو پیدا می کنه اگر نتونه پیدا کنه نمی تونه Bridge درستی داشته باشه
 

ehsan_62

Well-Known Member
نظر من اينه که وقتی شروع به کار ميکنيد از همون اول اساسی کار کنيد به 2 دليل
يکی اينکه با مشکلات خيلی کمتری مواجه بشيد . مخصصا اينکه اين مدل اگر هم skin بشه خيلی سخت و ناجور در ميآر
دوم اينکه تجربه بهتری از مدل سازی خواهيد داشت همراه با لذت بيشتر و رضايت خاطر و...
مدل سازی اصول و استاندارد های خودش را داره مخصوصا در مورد مدل هايی که بايد ريگ داده بشه
البته اساتيد بهتر ميدونند اين را
يکم حوصله به خرج بديد و آهسته ولی پيوسته بريد جلو
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
با تشکر از راهنمایی های دوستان من هم یه چیزی بگم شاید به دردت خورد.
این رو از قسمت مچ دستت میگم، سعی کن هیــــــچ face 5 ضلعی و جسمت وجود نداشته باشه، این یه اصوله، یکی از هنرهای یه مدلر نبود 5 ضلعی و کم بودن 3ضلعی توی مدلشه، اگه 5ضلعی تو بخشی از جسمت اجبارا بوجود امد جوری cut بزن تا اون رو حد اقل به یه 3 ضلعی تبدیلش کنی.
تو جسمت باید فقط 4 و 3 ضلعی باشه ولاغیر، البت بگم این وجود کم 3ضلعی برای مدل های انیمیشن و فیلمه نه بازی که توی بازی برعکس اینه، حتی face ـهای 4ضلعی رو هم به 3ضلعی تبدیل میکنن اصولا بر اساس دلایل فنی.

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا