سلام
مـــد هـــــا مـــــتا ن
فبای آلاء ربک تکذبان
یک آیه زیبا ... جشنواره قرآنی ...
کار خیلی سختی هست. نظرامو بهت تقدیم میکنم دوست باصفا
درباره فونت انتخابی خب به نظر من خیلی زیباست و اصیل اما توی اجرا و چیدن حروف و توی اون حرف ن بیشتر از اینا باید کار بشه.
فونتهای کوفی قدیمی معمولا حس اسلامی قدرتمندی دارن که بسیار مناسب عناوین قرآنی هست اما بعضی حروف خودش الان دیگه عادی به نظر نمیاد. چه برسه به اینکه اونا رو بخوایم دستکاری آزاد هم بکنیم...
نقطه های درشت هم مزید بر علت ...
درباره طرح زمینه:
سیاه مشق ... تکرار در سیاه مشق یک حرکت مکرر و مترادف هست. ریتم ساز هست و نمایش قدرت تایپو و توان خط نویسی. تکثیر حروف هم به معنای توجه بیشتر و بیان بیشتر هست. پی برای یک جشنواره مناسبه.
اما توی اجراش چندین نکته مهم هست. اولا که باید بر حسب خط تکثیر بشه. اصلا جای تکثیر داشته باشه. باید پیچیدگی اون لحاظ بشه. اگه قصد بر شبیه سازی بیشتر داری خود کاغذ طرح دار و موندن جوهر تو اصطکاک های صدادار قلم و انتهای نقطه ها همش حرف دار ... این تکرار کپی پیست روی هم افتاده یه برداشت خیلی پایین تر و دیجیتالی هست و ارزش و تقدس اون کار رو نمیرسونه.
و یه نکته دیگه ترنسپرنسی و از پشت دیده شدن هست. کنتراست زیاد و تخت و شفاف نبودنش چشم رو اذیت میکنه.
درباره هفتمین دوره استفاده از عدد خوبه اما چیدمان و باز بی نظم نویس کار ضربه میزنه. توی چیدمان بیشتر دقت بفرما
و رنگ های مکمل مناسب که هم خوانا باشن و هم جذاب.
اگه با تم ارده ای مشکل داری با رنگ سفید یا آبی یا زرد کار کن.
از تزئینات بی رمق و مهمتر از آبجکت های بی ربط به این سادگی برای پر کردن استفاده نکن. سعی کن با چیدمان و رنگ تفکیک کنی و آبجکت و وکتورهای زیبا و مناسب و دقیق ...
به هر قسمت به اندازه ارزشش اهمیت بده:
اون پرنده کوچیک میتونست نقش بیشتری داشته باشه و رشته های مسابقه هم میشه با هزاران روش مرتب تر و شکیل به نظر برسن. به این راحتی نباید نوشته ها رو برعکس کرد.
و برای پر کردن بهتره اول آبجکت های اصلی و فرعی رو پیدا کنی... مثلا روی عنوان کار خیلی وقتها و الان میشه مانور داد. روی مدهامتان یا روی هفتمین دوره یا روی یه پرنده تزئینی زیبا ... این کمک میکنه هم کار چشمگیر بشه و هم توی قوام دادنش دست بازتر و دید روشنتری داشته باشی.
اللهم صل و سلم * و زد و بارک * علی رسول الله * و آله الاطهار