پلاگین FumeFx ورژن Maya منتشر شد

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
Maya1.jpg



سلام دوستان

گویا پلاگین FumeFx برای Maya هم بالاخره منتشر شد. روی ورژن های 2011 و بالاتر کار میکنه

قیمت این پلاگین ورژن مایا 845 دلار است ولی اگر از کاربران این پلاگین در 3ds Max بودید میتونید ورژن مایا رو با قیمت 395 دلار خریداری کنید.

هر موقع کرک شد سعی میکنم لینکش رو در این تاپیک قرار بدم.

یه سری ویدیو هم منتشر شده میتونید برید به لینک منبع ببینید.چون زیاد بود نمیشد لینکهاشون رو اینجا بزارم.
ویژگی هاش رو در زیر میتونید مطالعه کنید اونم به زبان شیرین انگلیسی :green:



Key Features


- Production proven results demonstrate this technology's ability to achieve realistic smoke and fire effects for cutting-edge industry applications.
- FumeFX supplements the user's artistic vision with the power of real-world physics for the ultimate in both style and realism.
- GPU accelerated Preview Windows with self-shadows, multiple scattering and geometry.
- A multitude of parameters and FumeFX helpers give users maximum control of the fluid's behavior and appearance.
- Easy to use, basic effects can be created with just a few clicks.
- Dynamic simulations allow for bi-directional influence between FumeFX and particle systems.
- FumeFX is capable of dynamic interaction with other scene objects.


Simulation


- Simulation of nested grids in one go (N-Sim).
- Powerfull Effectors that can contol almost every parameter on a per-voxel basis.
- Application of various Deformers on caches.
- FumeFX can use Variable Density solver that uses smoke density and temperature as variables.
- Start simulations from scratch or by using other simulation results as a starting point.
- Stop, pause and continue simulations at any point.
- Simulation is multithreaded - users can select how many CPU's to dedicate to their simulation.
- Users can watch the simulation progress in the interactive GPU accelerated Preview Window.
- Interactive simulation allows user to change almost every parameter during the simulation and see it's influence on the simulation result.
- Draft simulations can be created in mere minutes for fast previewing.
- Multiple advection schemes that can minimize numerical dissipation.
- User has control of which data is written to output files for rendering and further processing.
- Wavelet Turbulence algorithm quickly adds extra detail to low resolution simulation caches while preserving the existing overall motion.
- Retimer is a very efficient and fast method to slow down or speed up caches without the need to re-run simulation.
- Post Processing module can significantly reduce cache size by optimizing grid size around smoke/fire. It also allows users to decide which channels will be excluded from the final caches.


Rendering


- mental ray renderer support - available for both Windows and Linux.
- The GPU accelerated Preview Window gives users almost instant feedback on render settings.
- Fast self-shadowing is produced through an Illumination Map which is integrated inside of the FumeFX object.
- A highly efficient Multiple Scattering model enhances light dispersion throughout fluid .
- Fluid Mapping integrates procedural map details with fluid motion.


------------------------------------------------
منبع: http://www.afterworks.com/FumeFX_Maya/Overview.asp?ID=1
 
آخرین ویرایش:

mht8181

Member
یکی ازمهمترین ویژگی های FumeFX تو مکس که باعث شده استودیوهای هالیوود از این پلاگین استفاده کنند، تعامل کامل این پلاگین با Pflow ـ Krakatoa ـ StrokeMX ـ thinking particles و تعامل کامل همه ی اینها با هم است ( مخصوصا thinking particles )
حالا باید دید تو مایا چه ویژگی هایی داره و کاربران مایا بین این پلاگین و maya fluid کدوم رو انتخاب می کنند.
من تا حالا با maya fluid کار نکردم . خوشحال میشم نظرات مایا کارها رو راجع به این سیستم و اضافه شدن یک رقیب برای اون بدونم.:green:
 

maxscript

Well-Known Member
من تا حالا با maya fluid کار نکردم . خوشحال میشم نظرات مایا کارها رو راجع به این سیستم و اضافه شدن یک رقیب برای اون بدونم
تنها تفاوت Fume به نظر من در مقابل Fluid راحتی اون هست من مدت زیادی هست دارم با Fluid مایا کار می کنم و به اون چیزی که می خواستم رسیدم و سختی های اول کار با Fluid اکنون به خاطره تبدیل شده
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
شهریار جان منظورت از منتر شد فقط منتشره یا کرک هم شده؟ چون انتشارش برای حدود 6 ماه پیشه ولی تا چند وقت پیش کرک نشده بود، الان کرک شده؟
حق یارت
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
تنها تفاوت Fume به نظر من در مقابل Fluid راحتی اون هست من مدت زیادی هست دارم با Fluid مایا کار می کنم و به اون چیزی که می خواستم رسیدم و سختی های اول کار با Fluid اکنون به خاطره تبدیل شده

سلام، تنها خوبیش این نیست، Fluid ــ motion blur نداره، GI نداره، نوع الگریتمش یه مقدار ساده ست و یه چیز خیلی خوب که fume داره wavelet هست ، یعنی موژک یا موج کوچک، شما یعد simulate دود انفجار یا هر چیز دیگه میتونی با مرحله دوم simulate ـت به نام wavelet ایجاد جزییات بیشتر کنی تا اون حجم سیال شبیه سازی شدت طبیعی تر باشه.

Fluid effect maya به راحتی یک لیوان آب خوردن هست و نیازی به یادگیری این پلاگین نیست
حتما fluid مایا مشکلاتی داره که تو هالیوود اولین فیلمی که انفجار توسط fluid مایا زدن اونجرز هست، یعنی قبلش و حتی بعدش فقط یا pyro houdini یا fume مکس، fluid مایا همیشه و 99% تو انیمیشن ها ارش استفاده شده، برای همون گزینه ای که بالا گفتم، الگریتم شبیه سازی ساده و کم جزییات و ...

درضمن حتما شرکت بزرگ sitni sati از من و شما بیشتر میدونه که امده این همه هزینه صرف کرده تا این ابزار رو به مایا بیاره، خیلی خنده داره که ما بیایم بگیم مایا به این نیاز نداره و تصمیم مسئولان و بزرگان چنین شرکتی رو با یه نظریه ساده خودمون زیر سوال ببریم. اونا جایی نمیخوابن که آب زیرشون بره.

حق یار همگی.
 
آخرین ویرایش:

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
سلام
شهریار جان منظورت از منتر شد فقط منتشره یا کرک هم شده؟ چون انتشارش برای حدود 6 ماه پیشه ولی تا چند وقت پیش کرک نشده بود، الان کرک شده؟
حق یارت

سلام حسین عزیز

اشتباه نکن قبلا فقط یه سری اخبار ازش منتشر شده بود که میخواد برای Maya هم بیاد،

همین دیروز Release شده،برو تو این لینک و سمت راست بالا نگاه کن تاریخ دقیق انتشار رو میبینی.

http://www.afterworks.com/index.asp
 
حتما fluid مایا مشکلاتی داره که تو هالیوود اولین فیلمی که انفجار توسط fluid مایا زدن اونجرز هست، یعنی قبلش و حتی بعدش فقط یا pyro houdini یا fume مکس، fluid مایا همیشه و 99% تو انیمیشن ها ارش استفاده شده، برای همون گزینه ای که بالا گفتم، الگریتم شبیه سازی ساده و کم جزییات و ...

درضمن حتما شرکت بزرگ sitni sati از من و شما بیشتر میدونه که امده این همه هزینه صرف کرده تا این ابزار رو به مایا بیاره، خیلی خنده داره که ما بیایم بگیم مایا به این نیاز نداره و تصمیم مسئولان و بزرگان چنین شرکتی رو با یه نظریه ساده خودمون زیر سوال ببریم. اونا جایی نمیخوابن که آب زیرشون بره.

حق یار همگی.

ممنون دوست عزیز
لازم شد یادش بگیرم
 
ضمنا هنوز کرک نشده شاید لینک دالنودش پیدا بشه ولی صیر می کنیم تا کرک بشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا