سلام دوستان کسی نمونه ای از پرچم داره که باد بهش میوزه و توش موج میوفته ؟؟
ترجیها میخوام پرچم ایران باشه.
هرچی سرچ کردم چیزی پیدا نشد
خیلی ممنون.
ببین من بهت میگم چطور درست کنی خودت متریال اضافه کن......
اول از همه یک استوانه بساز به عنوان میله پرچم بعد حالا خود پرچم 2 کار میتونی بکنی
1-جسم plane بسازی و تعداد سگمنت ها رو ( طول و عرض هردو ) رو به 50 بدی و بعد بهش cloth اضافه کنی
2- جسم 2 بعدی rectangle بسازی / تبدیلش کن به editble spline / بعد تمام ورتکسها رو انتخاب کن / حالا روی دکمه break کلیک کن تا ورتکسها از هم جدا بشن / بعد بهش garment maker اضافه کن ( یه نکته بگم تعداد این گزینه رو تغییر نده که سیستمم هنگ میکنه باعث میشه برنامه بسته بشه ) ....( البته من این روش توصیه میکنم چون اینجوری ورتکس ها به صورت Random ساخته میشن و کار طبیعی تر در میاد )
حالا از این به بعد هر دوش مراحل یکیه :
cloth رو به جسمی که به عنوان پارچه هست اعمال کن
حالا بر روی object propertis کلیک کن تا کادر باز بشه سمت چپ کادر باز شده بر روی اسم جسم که قراره به عنوان پارچه استفاده بشه کلیک کن / حالا گزینه cloth رو انتخاب کن. به این ترتیب جسم مورد نظر به یک پارچه تبدیل شد
نکته : از قسمت presets میتونی جنس پارچه رو هم انتخاب کنی ....
الان وقتی ok کنی و بر روی simulate local کلیک کنی میبینی که پارچه به میله متصل نیست و روی زمین میوفته ...
برای حل این مشکل دوباره به object propertis برگرد و این بار سمت چپ بالا بر روی add object کلیک کن و شی استوانه ( همون میله پرچم ) انتخاب کن / بر روی اسم استوانه کلیک کن و در قسمت پایین کادر بر روی collision object کلیک کن... الان با این کار گفتی که پارچه نسبت به شی عکس العمل نشون بده ( مثلا اگر پارچه بالای جسم قرار داشت و اونو رها کردیم روی میله قرار بگیره )
هنوز کار ادامه داره........الان باید بگیم که کدوم قسمت پارچه به میله متصل باشه ....
میله و پارچه رو کنار هم مثل یک پرچم واقعی قرار بده / البته کمی پاچه رو داخل میله قرار بده ....
الان بر روی پارچه کلیک کن و در قسمت modifier بر روی علامت + کنار cloth کلیک کن تا زیر منو هاش معلوم بشه / الان بر روی دکمه group کلیک کن/ حالا کلیه ورتکس هایی که درون میله قرار دارند رو انتخاب کن ( همونهایی که گفتم کمی پارچه رو درون میله قرار بده ) و بعد بروی دکمه make group در group قسمت پارچه کلیک کن ! ( منظور من منوی Group نیست !!! ) / حالا میبنی که دکمه هایی که غیر فعال بودند فعال شدند ... بر روی sim node کلیک کن و جسم میله رو انتخاب کن ...........به این ترتیب پارچه به میله متصل شد !
نکته وقتی روی Simulate lucal کلیک کردی هر موقع خواستی میتونی روی cancel کلیک کنی و اون وقت پارچه در همون حالت دلخواهت متوفق میشه
..................
اگر دقت کنی کیفیت پارچه خوب نیست برای همین بهش HSDS از modifeir اضافه کن / روی elemnt ( همون مکعب ) کلیک کن و کل پارچه رو انتخاب کن ( با Ctrl+A ) / روی Subdivide کلیک کن این جوری تعداد سگمنت ها بیشتر میشه و کار زیبا تر !!
نکته : اگر دوست داشتی میتونی چندین باره دیگه هم بر روی subdivide کلیک کنی تا ظرافت و زیبایی کا زیاد تر بشه اما از اون طرف سرعت رندر پایین میاد !
برای اینکه تفاوتش متوجه بشی وقتی hsds اعمال کردی و روی دکمه simulate local کلیک کن تا تغییرات اعمال بشه / حالا روی اون لامپ کنار HSDS کلیک کن تا دستور غیرفعال بشه ، این جوری میتونی تفاوتش بین بودن یا نبودن این دستور رو متوجه بشی
........
برای ایجاد باد به این مسیر برو : create / space warps / wind
باد ایجاد شد اما به یک سری تنظیمات نیاز هست :
باد رو انتخاب کن و در جای مناسب قرار بده حالا بر روی bind to space warpدر قسمت نوار ابزار کلیک کن و به وسیله Drag کردن اون رو به پارچه متصل کن / الان پارچه رو انتخاب کن / برو modifier و روی cloth کلیک کن / حالا پایین روی cloth forces کلیک کن ( از این کادر میتونی باد رو در هنگام حرکت پرچم اعمال کنی ) / خوب حالا باد رو به سمت راست کادر با کلیک روی جهت راست اضافه کن
در ضمن باید به باد قدرت بدی ....برای این کار مقدار Strength رو زیاد کن .....البته مقدار های متفاوت نتایج متفاوتی هم نمایش میده
............
کار تموم شد و الان میتونی روی دکمه simulate local کلیک کنی و ببینی که باد در حال وزیدن هست و پرچم تکون میخوره !!!
نکته : اگر میخوای این حرکت به صورت انیمیشن در بیاد کافیه بر روی دکمه simulate کلیک کنی ابته قبلش باید بر روی reset state کلیک کنی تا پرچم به حالت اولیه برگرده !
...
خودت دیگه متریال دلخواهتو اضافه کن و لذتشو ببر
امیدوارم کمک کرده باشم..........خسته شدم بس تایپ کردم
