پروژه ام را خراب کردم کمک کنید

ssdsajad

Active Member
سلام
یه پروژه دارم که خیلیروش زحمت کشیده بودم
الان خرابش کردم با یه سوتی
یه بال طراحی کردم که با اسکلت بندی متحرک بود به اشتباه یه obj
به اسکلت این بال چسبید و obj هم یه تغییری کرد چون این اسکلته متحرکت بود!!
skeleton رامیگم

من زیاد جزئیاتی بلد نیستم و آزمون خطایی یاد گرفتم
وقتی یه obj را میخوایم وصل کنیم به یه اسکلت !
obj و اسکلت مورد نظررا انتخاب میکنیم و
از بخش animation
smoothbindرا میزنیم

حالا این مشکل منو حل میکنه

obj و اسکلت مورد نظر را انتخاب کنم و یه چیزی را بزنم که این obj ازش جدا بشه
اما این وسط نه obj پاک بشه
و نه اون بال (که بالا توضیح دادم( از اسکلت جدابشه
جوری که انگار بعد از اعمال سوتی ctrl +z زده ام

اگه دقیقا بعداز اعمال سوتی میفهمیدم ctrl +z را میزدم و خلاص
اما الان بعد از رندر نهایی که چندین ساعت زمان بردفهمیدم :-?
 

m2_farzan

Active Member
اول از همه این فایل جدید رو Save As کن که اگه خراب تر کردی لاقل راه برگشتی باشه!
دوم یه توضیح مختصر از کشف جدیدم بدم که داخل مایا Ctrl+Z با Z خالی فرقی نداره و نگهداشتن کنترل فقط انژی آدمو هدر میده!
سوم اینکه همونطور که دوستمون گفت خیلی شیک و تروتمیز میری مدل رو انتخاب میکنی و از منوی Skin گزینه Detach Skin رو میزنی. همین!
چهارم اینکه از این به بعد هر کار مهمی که میخوای روی پروژه ت انجام بدی قبلش Save As کن.
پنجم هم روی صحبتم با اونایی که به هر دلیلی بی شرمانه این حرفها رو در مورد یه نفر اونم توی یه محیط عمومی میزنن. خدا همه رو به راه راست هدایت کنه.
والسلام.
 

ssdsajad

Active Member
پروژه ام درست شد!!!دستتون درد نکنه m2farzan گل و maxscript عزیز

اما الان میخوام پاسخ این سوال وبدونم ..همون سوالی که به خاطرش پروژه خراب شد
چجور یه obj رابچسبونم به یه اسکلت جوری که اسکلته بهش تاثیری نذاره.... (ینی اسکلته متحرکه و اگه objبهش بچسبه obj هم کمی خم و راست میشه
انگار که مثلا دو تا polygons را باهم combine میکنیم
 

ssdsajad

Active Member
اینو هم بدونم حلهچجوری دو تا اسکلت مختلف را که هر کدوم به یه obj وصل هستند رابه هم بچسبونم ..جوری که مشکل ساز نشه و چیزی از این به اون و از اون به این اضافه نشه
 

ssdsajad

Active Member
البته الان کلا مشکلی ندارم
و مشکلمو با روش سختتر انجام میدم اینو پرسیدم شاید سریعتر و راحت تر همباشه
 

m2_farzan

Active Member
اما الان میخوام پاسخ این سوال وبدونم ..همون سوالی که به خاطرش پروژه خراب شد
چجور یه obj رابچسبونم به یه اسکلت جوری که اسکلته بهش تاثیری نذاره.... (ینی اسکلته متحرکه و اگه objبهش بچسبه obj هم کمی خم و راست میشه
انگار که مثلا دو تا polygons را باهم combine میکنیم

منظورت رو نمیفهمم، برای چی به یه شئ اسکلتی وصل کنیم که خم و راستش نمیکنه؟

اینو هم بدونم حلهچجوری دو تا اسکلت مختلف را که هر کدوم به یه obj وصل هستند رابه هم بچسبونم ..جوری که مشکل ساز نشه و چیزی از این به اون و از اون به این اضافه نشه

کاملا گیج شدم!!!

میشه بیشتر درباره پروژه ت و هدفت توضیح بدی؟ من که هنگ کردم!
 

ssdsajad

Active Member
البته مشکل حل شده زیاد مهم نیست
یه روشیو میخواستم که راه جدیدی باشه
در کل همه چی حله ...با تشکر فراوان از دوستای گلم
 

maxscript

Well-Known Member
شما اگر می خوای اسکلت به ابجکت وصل بشه ولی تاثیری نداشته باشه خیلی ساده هست باید با Component ها Paint Skin ابجکت مورد نظر رو خالی از Infulence اگر درست نوشته باشم کنی
 

m2_farzan

Active Member
من نمیفهمم این کار چه فایده ای میتونه داشته باشه، ولی یه راه دیگه ش اینه که شئ رو انتخاب کنید بعد داخل Channel Box روی Skin Cluster کلیک کنید و Envelope رو صفر کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا