ویرایش جدید گلدسته

milad_k

Member
سلام به تمام دوستان عزیز و هنرمند مجید آنلاین.
این کار گوشه از تز کارشناسی یک دانشجویه رشته معماری .
در حالی که با نمایش این اثر مخالفت شد به دلیل اینکه گفته شد این مسجد یک مسجد مدرن و باید متریال های مدرن در اون بکار بره ولی من این کارو انجام دادم که نشون بدم روح و زیبایی که در کاشی کاری ما وجود داشته هیچ متریال مدرنی نمیتونه جای اون رو بگیره.
من تصمیم گرفتم که این کار رو توی سایت بزارم که وقفه ایی در فعالیت های من در این سایت ایجاد نشه.
نرم افزار های استفاده شده :autocad,3dmax,vray,after effect,photoshop
تمامیه متریال های کاشی کاریه این کارو من خودم ساختم.
امید وارم خشتون بیاد و خوشحال میشم که با پیام هاتون ایراد های کارم رو بگیرید .:rose::rose::rose:
03%202.jpg
 

پیوست ها

  • glodasteh.jpg
    glodasteh.jpg
    83.3 کیلوبایت · بازدیدها: 26
آخرین ویرایش:

:Mohsen:

کاربر باتجربه
ميلاد جا كار قشنگي شده
خسته نباشي
اون ميله نوك گلدسته زياد جالب نيست، خوبه حداقل يه چراغ به سرش اضافه كني
يه مقدار بيشتر در مورد ساخت تكسچراي كاشي توضيح ميدي؟
واير فريم هم اگه بزاري ممنون ميشم
 

mkf.cgi

Member
خسته نباشي.كار خوبي شده.
خوب تونستي با قرار دادن اون پرنده, بزرگيه گلدسته رو نشون بدي,فقط يه مشكل كوچولو از نظر من وجود داره,اينكه رنگ كاشي ها خيلي آبي شده فكر كنم اگه شدت رنگش رو كمتر كني بهتر بشه(البته اگه حال كردي).
موفق باشي همكار.
 

@l!rez@

Member
خیلی زیبا شده...تبریک...فقط به نظر من هم رنگ آبیش خیلی تو چشم می زنه و یه مقدار کارو به نقاشی شبیه کرده...البته نظر منه ها...بازم میگم خیلی خوب شده.:)
 

milad_k

Member
سلام دوستان عزیز و خوب من از پیامهاتون خیلی ممنونم.
يه مقدار بيشتر در مورد ساخت تكسچراي كاشي توضيح ميدي؟
بیس تکسچر های کاشی از محصولات کمپانی Aridi بود که من با یکسری تغییرات در رنگش تبدیلش کردم به کاشی کاری معماری ایرانی. برای نوشتن آیه قرآنی هم از برنامه Kelk 2000 استفاده کردم چون باید از خط ثلث برای نوشتن آیه ها استفاده میشد.
چشم دوستان عزیزم اگه وقت کردم حتما این شدت رنگ آبی رو کمتر میکنم.
:rose::rose::rose:
 

stilllife

Member
سلام
واقعا زيباست....ميشه در مورد درخت ها هم توضيخ بدي؟ كه تو مكس اضافه شده؟ با كدوم پلاگين؟............وهمينطور اينكه از افتر افكت براي چه كاري استفاده كردي ؟




ممنونم
 

milad_k

Member
سلام
واقعا زيباست....ميشه در مورد درخت ها هم توضيخ بدي؟ كه تو مكس اضافه شده؟ با كدوم پلاگين؟............وهمينطور اينكه از افتر افكت براي چه كاري استفاده كردي ؟




ممنونم
سلام.بله درخت هارو توی مکس اضافه کردم با پلاگین خاصی هم نیست یه مدل.من شخصا از تنظیمات رنگی افتر افکت و کالر کررکت افتر افکت بیشتر خوشم میاد و فکر میکنم و بهتر میتونم ازش کار بکشم بخاطر همین از افتر افکت استفاده میکنم.
 
سلام میلاد . خیلی خوب شده.
واقعا عکس رو دیدم روحیم عوض شد. آفرین!

ای کاش آسمون تهرانم به ای تمیزی بود و هم چیز به این زیبایی برق میزد .
موفق باشی و سال خوبی برات آرزو میکنم.
 

roohollah

Banned
هنرت از تکنیت خیلی بیشتره!
یک موضوع رو باور کن. چیزهایی که دیده نمیشن اصلا مهم نیستن!
فشردگی تکست چیرت رو ر عرض زیاد تر کن...
قشنگ شده...
 

milad_k

Member
ویرایش جدید

با سلام و عرض تشکر خدمت تمامیه دوستانی که با تحلیل هاشون من رو در جهت بهتر شدن کار کمک کردن.
امروز ویرایش جدید کار رو میزارم یه جورایی از نظر ساختار اصلی ثابت ولی از نظر ویرایش پایانی تغییرات زیاد کرده من امیدوارم که همگی خوشتون بیاد .
فقط در مورد بیشتر شدن عرض تکسچر ها که روح ا... عزیز عنوان کردن بودن باید بگم که زیاد شدن عرض تکسچر ها کار رو خراب میکنه بخاطر همین من عرض تکسچر ها رو تغییر توش ندادم و فقط رنگش و اون میل بالای گلدسته رو تغییر دادم.
goldasteh07.JPG

 

پیوست ها

  • goldasteh07.JPG
    goldasteh07.JPG
    126 کیلوبایت · بازدیدها: 3
آخرین ویرایش:

No0$HiN

Member
عالیه حرف نداره :rose:
فقط اون میله بالای بالا زیاد با گلدسته نمی خوره :wink:
 

Farrokh

Active Member
خیلی قشنگ شده

ببخشید که قبلا سر نزدم

ولی من با نظر شما مخالفم
اصلا کاشی کاری به نظر من جالب نیست !

کلا نگاه من به معماری های گذشته اینه : (البته شاید نظرم درست نباشه ها !)

معماری اساسا یعنی خلق !

به همین دلیل من معتقدم جنبه های مثبت بناهای قدیمی برای خودشون مثبته و ما باید با درس گرفتن از جنبه های منفی بنا های قدیمی بنا هایی جدید رو بسازیم که ویژگی های مثبت خودش رو داشته باشه و ویژگی های منفی بنا های گذشته رو تکرار نکرده باشه

پس اساسا زنده باد نو گرایی !



البته این نظر منه
نظر شما چیه ؟


-----------------------------------------------------------------------

کار سه بعدی واقعا قشنگه
البته اگه از شاخ و برگ با این حجم وسیع استفاده نمی کردی بهتر بود
کاش آسمون از وسط شاخ و برگ ها معلوم بود
کاش آسمون مپ بهتر و با رزولوشن تری داشت

نور خورشید هم خوب شده
فقط اگه یکم لنز افکت داشت واقعی تر می شد


در آخر هم ببخشید اگه زیاد ایراد گرفتم

موفق و سلامت باشید
 

milad_k

Member
شما درست می فرمایید معماری یعنی خلق ولی من یک سئوال دارم از شما معماری ایران مخصوصا در سبک اصفهانی یعنی رنگ و بعد از رنگ فرم, وقتی فرم نباشه ما باید یه چیزی استفاده کنیم که نشانه ایی از معماری ایران باشه.شما به مسجد تاریخانه دامغان یه نگاه کنید رنگ نداره ولی فرم داره و اون رنگ کاه گل وقتی ترکیب میشه با اون آسمون آبی چه کنتراستی زیبایی پیدا میکنه.
نو گرایی قبول ولی به چه شرطی ؟؟؟ به شرط اینکه ما گذشتمون رو فراموش کنیم ؟؟؟ اگه اینطوری باشه پس فرق این زمان با زمان قاجاریه توی معماری چیه؟؟ به قول مرحوم میرمیران :ما خودمون توی دوران صفویه به اوج شفافیت در معماری رسیده بودیم ولی توی دوره قاجار بدنبال شفافیت در معماری اروپا میگشتیم .اگه قرار باشه ما برای پیشرفت در معماری کشورمون به دنبال نواوری باشیم و معماری خودمون رو فراموش کنیم پس بهتر هیچ وقت در معماری پیشرفت نکنیم. ما باید یاد بگیریم که چه طور معماری جدید رو با معماری گذشته خودمون ترکیب کنیم.یک نمونه این ترکیب سرکنسولگری ایران در کالیفرنیا.ببینید چطور مصالح و متریال های جدید در جهت نشون دادن روح و شفافیت معماری ایران به کار گرفته شده.
قبوله ویژگی های منفی بنا های قدیمی رو باید اصلاح کرد ولی چرا ویژگی مثبت اون بنا ها برای خودشون ؟؟؟توی معماری بوشهر ما از سال 1763 میلادی سبک اکو تک رو شروع کردیم و حالا بعد از 250 سال آقای نورمن فاستر زحمت کشیدن سبک اکو تک رو آوردن.
توی گنبد سلطانیه ما بزرگترین دهانیه گنبد رو خلق کردیم و بعد گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره از روی این گنبد کپ زده حساب کن قدرت ما توی معماری در چه حدی بوده که اروپایی ها زا ما چیز یاد میگرفتن.
در حدی بوده که جناب پرفسور پیرو سن پائولوزی, در کتاب خودش به نام تاثیر معماری گنبد سلطانیه در گنبد سانتاماریا دل فیوره میگه :ایرانیان با پشتکار فراوان و ایمان و استعداد بزرگ مدیترانه ای خود , ملتی بودن که فرم های خاص در ادبیات و هنر یعنی شعر و نحوه تشکیل معماری کلاسیک و افکار و پدیده های فنی به کشور های دیگر صادر نمودند.
ببین ما صادر کننده هنر و معماری بودیم.
حالا باز هم به دنبال نواوری غرب هستید بدون توجه به گذشته خودمون.حالا باز هم میگید که نکان مثبت معماری گذشته ما برای خودش . نشستیم ببینیم غربی ها توی معماری چیکار میکنن ما هم عینا همون رو کپ بزنیم.واااااااااااااای بر ما .....

ببخشید که اینطوری دو آتیشه جواب دادم اخه دل خیلی پری دارم از این ماجرا.
_________________________________________________
در باره کار هم سپاسگذارم از نظرتون .فقط باید بگم این حجم درخت رو من برای بستن کادر کارم استفاده کردم.
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
والا تا موقعی که اینجوری متعصبانه فکر کنیم اوضاع از این هم بد تر می شه

دوست عزیز آیا من اسمی از غرب و اروپا و آمریکا آوردم ؟
یا من اسمی از کپی زدن و این جور مسائل آوردم ؟

نه خیر من فقط گفتم ما باید خودمون به دنبال مطرح کردن ارزشهای بناهامون باشیم نه اینکه ارزشهای بنا های قدیمی رو (چه ایرانی و چه اروپایی ) برای کارمون استفاده کنیم !

جناب پرفسور پیرو سن پائولوزی, در کتاب خودش به نام تاثیر معماری گنبد سلطانیه در گنبد سانتاماریا دل فیوره میگه :ایرانیان با پشتکار فراوان و ایمان و استعداد بزرگ مدیترانه ای خود , ملتی بودن که فرم های خاص در ادبیات و هنر یعنی شعر و نحوه تشکیل معماری کلاسیک و افکار و پدیده های فنی به کشور های دیگر صادر نمودند.

البته من اطلاعاتم در این زمینه چندان کامل نیست ولی چند وقت پیش توی یک کنفرانسی بودم که همین دیدگاه رو در مورد کلیسای سانتاماریا دلفیوره نقد می کردند !

حالا به هر حال قصد بحث در این زمینه ها رو ندارم ولی فقط حرفم اینه که معماری گذشتگان فقط برای عبرت گرفتنه ، نکات مثبتش هم خوب دستشون درد نکنه ولی ما باید چندین برابر اونا در ساختمون هامون نکات مثبت ابداع کنیم تا بتونیم بگیم معماریم !
 

moeinkarimi

Member
سلام به همه.
واقعاًً این یکی از بهترین کارهای ایرانی هست که تا حالا دیدم و اگر مسابقه ای باشه حتماً شرکت کن که جایزه مال شماست !!!!!!!!!!
 

milad_k

Member
بله درست میفرماید ما باید از گذشته هامون عبرت بگیریم و مشخص که امکانات و متریال های ایی که امروزه ما در اختیار داریم درگذشته نبوده و قاعدتا باید یک بنای جدید رو احداث کرد با ویژگی های نوین.
من نگفتم کپ هامون بنا های گذشتمون رو بییایم بزاریم من گفت معماری ما روح و شفافیت داره باید این دو پارامتر رو در کار هامون اهیا کنیم و مثال سر کنسولگری ایران در کلیفرنیا رو براتون زدم.از نظر من تمامیه معماری گذشته ما روح داشته با اون روح را در کار های جدید بدمیم نه عناصر تشکیل دهندشون آنها.
در مورد این کاری که انجام دادم باید بگم که از نظر من باید چنین چیزی میشد اخه مسجدی که نه فرم داشته باشه نه رنگ پس چطور میشه روح یک فضای معنوی رو نشون داد.
یه سئوال از نظر شما با مصالح مدرن و بی هویت امروزه چطور میشه مسجد با اون روح با هویت و معنوی خودش رو نشون داد (در صورت که فرم نداشته باشه ) ؟؟؟؟
 

hoseini_smm

Member
سلام دوستان عزیز و خوب من از پیامهاتون خیلی ممنونم.

بیس تکسچر های کاشی از محصولات کمپانی aridi بود که من با یکسری تغییرات در رنگش تبدیلش کردم
سلام. ميشه بگيد اين نكسچرها رو چطور ميشه تهيه كرد؟
 

milad_k

Member
سلام.توی بازار میتونید پیدا کنید.اسمش همین Aridi هست.خود بانک نرم افزاری مجید آنلاین هم اینو داره من یک بار توی قسمت فروش مجموعه Aridi رو دیدم.http://www.aridi.com این سایتشه میتونی اول محصولاتش رو ببینی بعدن هر کدوم از محصولاتش رو که خواستی بری بخری.حدودا 30 خورده ایی محصول داره.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا