وقتی الکامپ تمام می شود

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
بله حتي الکامپ هم تمام مي‌شود و حتي اگر اين چند روز گذشته براي شما کشدارترين روزهاي سال باشد بازهم بعد از يکي دو روزي استراحت بايد از خودتان بپرسيد از اين الکامپ چه آموختيم. براي خود من اين درس‌ها هرچند ساده بودند ولي آموختنش بي‌شک به چند روز کار مداوم و بعضا طاقت‌فرسا در فضاي نمايشگاهي نياز داشت.


1 - ديدار‌هاي بعضا تلخ با برخي از مديران شرکت‌هاي بزرگ حاضر در نمايشگاه بار ديگر به ما يادآوري کرد مهم نيست چقدر برخي از تجارتخانه‌هاي ايراني بزرگ شده‌اند ولي هنوز در آن‌ها ساختار عليه اهداف عمل مي‌کند. براي مثال کم نبودند غرفه‌هايي که وقتي از کنارشان به سرعت رد مي‌شديد عالي‌ترين مديرانشان خواستار توجه رسانه‌اي مثبت و تخصصي بودند ولي وقتي پاي مديران مياني و حتي فرودست مي‌رسيد باز هم يک‌جانبه‌گرايي، تحجر و نگاه سنتي و صرفا تبليغاتي به رسانه‌ها به شدت در ذوق مي‌زد. گاهي اگر حتي شما هم بي‌خيال تحجر شويد تحجر شما را رها نمي‌کند!


2 - کميت قابل‌توجه رسانه‌هاي تخصصي، بنگاه‌هاي خبر‌پراکني و جلسات خبري خالي از خبرنگاران نشان داد مانند بسياري از حوزه‌هاي تخصصي بحران رسانه‌هاي بخش فناوري هم کمبود رسانه نيست بلکه اهالي رسانه‌اي است که بخواهند و بتوانند نگاهي غيرتجاري، تخصصي و دست‌کم تحليلي به وقايع حول و حوش خود داشته باشند. چرخش مالي پايين رسانه‌ها، برخورد تحقيرآميز صاحبان خبر و فقدان مديريت نيروي انساني جوان اين بخش بحران اخير را به وجود آورده و دامن زده است.


3 - الکامپ همچنان کارگاهي موثر براي افزايش مهارت، رابطه و در يک کلام تجربه براي مطبوعات و خبرنگاران است ولي مشکل اينجاست که بهترين استادان اين کارگاه در الکامپ حضور ندارند. فقط کافي است نگاه کنيد تا بفهميد از ميان تعداد انگشت‌شمار شرکتي که برنامه‌ريزي و خواست عملي لازم براي حضور در عرصه رسانه‌اي دارند تقريبا هيچ‌کدام در نمايشگاه پانزدهم حضور نداشتند و حضورشان صرفا محدود به چند جلسه خبري پراکنده مي‌شد پس اين نمايشگاه بيشتر يک آزمون براي سختي‌آزمايي روزنامه‌نگاران و رسانه‌هايشان است تا يک هدف نهايي؛ بيرون نمايشگاه يک دنياي تازه آغاز مي‌شود.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا