وزن هر شاخه میلگرد چقدر است ؟

poriaa1989

New Member
وزن میلگرد از فاکتور های مهم موقع خرید میلگرد است.به طور کلی میگرد به صورت کیلویی به فروش میرسد و قیمت میلگرد اعلام شده در بازار برای واحدهای کیلوگرم است . از این رو در هنگام خرید میلگرد وزن آنها مساله مهمی می باشد.زیرا هزینه نهایی با ضرب کردن وزن در قیمت واحد مشخص می شود .وزن میلگرد در هر سایزی باید در محدوده ای مشخص باشد .اختلاف وزن برندهای مختلف وجود دارد.

در ادامه وزن میلگرد استاندارد را در سایز های مختلف مشاهده می کنید.
منبع : وزن میلگرد
  • وزن میلگرد سایز ۸ معادل ۵ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۱۰ معادل ۷.۵ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۱۲ معادل ۱۰.۵ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۱۴ معادل ۱۵ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۱۶ معادل ۱۹ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۱۸ معادل ۲۴ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۲۰ معادل ۳۰ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۲۲ معادل ۳۶ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۲۵ معادل ۴۶ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۲۸ معادل ۵۸ کیلوگرم
  • وزن میلگرد سایز ۳۲ معادل ۷۶ کیلوگرم

وزن میلگرد​

میلگرد از مقاطع فولادی است که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی دارد .اکثر ساختمان ها با اسکلت بتنی ساخته می شوند .می توان گفت در سازه اسکلت بتنی در همه اعضای آن از جمله سقف ،ستون ،فونداسیون و دیوار ها از میلگرد استفاده می شود .
میلگرد ها در انواع مختلفی در گرید های متفاوت با تنوع سایز زیادی تولید می شوند.هر میلگرد دارای مشخصات فنی خاص خود می باشد که نوع آن ،گرید و آنالیز فولاد آن را نشان می دهد .اما یکی از مهم ترین ویژگی میلگردها که مورد توجه زیادی قرار می گیرد وزن میلگرد ها می باشد .
میلگرد ها در گریدA1،A2،A3،A4 در سایز های متفاوتی تولید می شوند و هر کدام وزن متفاوتی با یکدیگر دارند .البته وزن میلگرد ها در سایز و نوع مشخص باید در محدوده مشخص باشد .وزن هر شاخه میگرد با سایز و گرید مشخص باید با وزن استاندارد درج شده در جدول اشتال مطابق باشد یا اختلاف وزن جزیی داشته باشند .
فروش میلگرد عمدتاً به صورت کیلویی است و قیمت میلگرد با توجه به وزن میلگرد ها مشخص می شود .به همین دلیل خریداران این محصول به دنبال خرید میلگرد های سبک تر هستند .اما باید گفت که میلگرد های سبک که اختلاف وزن زیادی با جدول اشتال دارند کیفیت و مقاومت کافی نخواهند داشت .بازرگانی آهن جم همچنین روزانه قیمت انواع میلگرد ابرکوه را در صفحه قیمت میلگرد ابرکوه آپدیت و اعلام میکند.

121096.jpg

جدول وزن میلگرد​

به طورکلی باید وزن میلگرد به جدول وزن استاندارد نزدیک باشد و اختلاف وزن جزئی و کم باشد . جدول وزن میلگرد یعنی جدولی که سایز ،طول و وزن هر شاخه میلگرد در آن درج شده است . این جدول برای اطلاع از وزن میلگرد ها و نوع های مختلف بسیار کاربردی است . به همراه داشتن جدول وزن میلگرد در هنگام خرید این محصول بسیار کاربردی است. زیرا معمولا به خاطر سپردن وزن هر شاخه میلگرد برای مشتریان مقدور نیست.
در صورتی که شما بخواهید تعداد شاخه میلگرد خریداری کنید سریعا وزن هر شاخه را از جدول استخراج کرده و در تعداد مورد نیاز ضرب میکنید و اینگونه می توانید تناژ میلگرد مورد نیاز را برآورد کنید .یا در صورتی که میلگرد را کیلویی خریداری کرده اید وزن کل را به وزن شاخه تقسیم کرده و تعداد شاخه مشخص میشود.در این محاسبات جدول وزن میلگرد کاربرد زیادی دارد.

به نقل از alibaba:


Rebar steel is stronger, and stronger than steel bars. It is also used in manufacturing or construction, as rebar wire is stronger, and stronger than steel bars. It also has a lighter strength compared to stee bars when made from recycled materials​

ترجمه : میلگرد فولادی قوی‌تر و محکم‌تر از میله‌های فولادی است. همچنین در تولید یا ساخت‌وساز استفاده می‌شود، زیرا سیم میلگرد قوی‌تر و محکم‌تر از میله‌های فولادی است. همچنین در مقایسه با میله‌های فولادی، زمانی که از مواد بازیافتی ساخته می‌شود، استحکام سبک‌تری دارد.​
 

جدیدترین ارسال ها

بالا