سلام دوستان
امروز دیدم که زیبراش بازم داره میترکونه و نسخه جدیدشو خیلی زود رو سایت میذاره.یعنی ZBrush 4r2b
تو سایتش خوندم قراره اول یه فایل آپگرید بذاره واسه همه یوزرهاش تا zbrush 4r2 رو به zbrush 4r2b تبدیل کنن و بعد از چندماه نسخه کاملشو بذاره
قبلا به همه دوستان گفته بودم که از نسخه 4 به اینور زیبراش دنبال تحولات بزرگی تو صنعت و هنر طراحی هست.
از وقتی که spotlight رو اضافه کرد با یه خلاقیت منحصر به فرد و ساده تونست مدلرها رو از برنامه های حرفه ای
تکستچرینگ مثل body paint و mari و تا حدی هم photoshop بی نیاز کنه و کاملا این برنامه ها رو کنار بزنه
و الان همه با خود زیبراش به کاراشون بافت و تکستچر میدن و حتی خیلی کم پیش میاد به فتوشاپ و ZAppLink نیاز
پیدا کنیم و فقط برای کاربرایی که به صورت سنتی کار میکنن و براشون عادت شده بیشتر مورد استفاده قرار میگیره.
وقتی lightbox و clip brush ها رو گذاشت دیگه کسی نگفت زیبراش نمیتونه سطوح سخت رو طراحی کنه و بلکه بالعکس،
به کار طراحی این سطوح سرعت چند برابر داد بطوریکه تو اکثر سایتها شاهد این بودیم که طراح ها به زیبراش روی آوردن...
تو ورژن zbrush 4r2 هم زیبراش خلاقیت بزرگی از خودش نشون داد و با ایجاد داینا مش، کلا طراحی و اسکالپتینگ سنتی
و وقت گیر و سخت رو که چندتا مش بیس و تکثیرش بود رو از بین برد و یه جورایی منسوخ کرد و کار رو برای همه راحتتر کرد.
همینطور روی رندرینگ و متریال و نورپردازی هم تو این ورژن خیلی پیشرفت ایجاد شد.
به طور یقین زیبراش دنبال خود کفایی کامل هست تا خودشو از تمام برنامه های جانبی بی نیاز کنه و تا حد خیلی زیادی موفق
به این کار شده و کسی که مدل رو میسازه میتونه با بهترین کیفیت پینت کنه و تکستچر بده و نور پردازی کنه و رندر هم بگیره.
باید ببینیم در آینده زیبراش تا چه حد صلاح میدونه که پا تو عرصه انیمیت بذاره و اینکه آیا به اندازه امکانات مدلینگ خودش میتونه تو انیمیت هم خلاق باشه و پیشرفت کنه...
فعلا طبق اعلام سایت pixologic تو ورژن جدید امکانات فوق العاده ای تو قسمت متریال و نور پردازی و رندرینگ ایجاد کرده
به طوری که کاربرها نیازی به برنامه های جانبی مثل مکس و مایا و پلاگین هایی مثل vray و ... نداشته باشن و رندرهای
بسیار با کیفیت در حد vray بهمون میده.
من عکس های رندر شده رو تو سایتش دیدم و واقعا باورم نمیشد.
پیشنهاد میدم شما هم حتما ببینید تا باور کنید.
یکی دیگه از امکانات جدید zbrush 4r2b ،فایبر مش (FiberMesh) هست که مو،پشم و خز رو به صورت کاملا
حرفه ای و بی نقص و آسان و کاملا طبیعی تو محیط برنامه ایجاد میکنه و باز هم مارو از سایر برنامه ها بی نیاز میکنه
و شما با چندتا تنظیم ساده میتونید طبیعی ترین موها رو ایجاد کنید و یه رندر عالی بگیرید.
اگه دوستان یادتون باشه چند ماه پیش یه تاپیک زده بودم راجب سوالاتی که دوستان پرسیده بودن راجب
ساخت مو در زیبراش،اونجا یه متریال بود به اسم fiber که با BPR فقط وقتی رندر میگرفتیم مو دیده میشد
و نمیشد روش زیاد مانور داد،فقط بعضی جاها کار راه انداز بود.
اما اینجا تو قابلیت FiberMesh برای ما مش ایجاد میکنه و حتی بدون رندر میتونیم موها و خزها رو ببینیم
و با براشهای مخصوص هر حالت و مدلی که میخوایم بهش بدیم.خیلی عالیه...
ازین بهتر هم میشه مگه؟؟؟
من چندتا عکس که توسط zbrush 4r2b رندر شده و یک فیلم خیلی قشنگ از نحوه عملکرد FiberMesh اینجا براتون
آپلود میکنم تا همه دوستان استفاده کنن و لذت ببرن.
دوتا فایل رار هست دانلود کنید و اکسترکتش کنید تا فیلم داخلش رو ببینید.
موفق باشید
روانشاد...!
امروز دیدم که زیبراش بازم داره میترکونه و نسخه جدیدشو خیلی زود رو سایت میذاره.یعنی ZBrush 4r2b
تو سایتش خوندم قراره اول یه فایل آپگرید بذاره واسه همه یوزرهاش تا zbrush 4r2 رو به zbrush 4r2b تبدیل کنن و بعد از چندماه نسخه کاملشو بذاره
قبلا به همه دوستان گفته بودم که از نسخه 4 به اینور زیبراش دنبال تحولات بزرگی تو صنعت و هنر طراحی هست.
از وقتی که spotlight رو اضافه کرد با یه خلاقیت منحصر به فرد و ساده تونست مدلرها رو از برنامه های حرفه ای
تکستچرینگ مثل body paint و mari و تا حدی هم photoshop بی نیاز کنه و کاملا این برنامه ها رو کنار بزنه
و الان همه با خود زیبراش به کاراشون بافت و تکستچر میدن و حتی خیلی کم پیش میاد به فتوشاپ و ZAppLink نیاز
پیدا کنیم و فقط برای کاربرایی که به صورت سنتی کار میکنن و براشون عادت شده بیشتر مورد استفاده قرار میگیره.
وقتی lightbox و clip brush ها رو گذاشت دیگه کسی نگفت زیبراش نمیتونه سطوح سخت رو طراحی کنه و بلکه بالعکس،
به کار طراحی این سطوح سرعت چند برابر داد بطوریکه تو اکثر سایتها شاهد این بودیم که طراح ها به زیبراش روی آوردن...
تو ورژن zbrush 4r2 هم زیبراش خلاقیت بزرگی از خودش نشون داد و با ایجاد داینا مش، کلا طراحی و اسکالپتینگ سنتی
و وقت گیر و سخت رو که چندتا مش بیس و تکثیرش بود رو از بین برد و یه جورایی منسوخ کرد و کار رو برای همه راحتتر کرد.
همینطور روی رندرینگ و متریال و نورپردازی هم تو این ورژن خیلی پیشرفت ایجاد شد.
به طور یقین زیبراش دنبال خود کفایی کامل هست تا خودشو از تمام برنامه های جانبی بی نیاز کنه و تا حد خیلی زیادی موفق
به این کار شده و کسی که مدل رو میسازه میتونه با بهترین کیفیت پینت کنه و تکستچر بده و نور پردازی کنه و رندر هم بگیره.
باید ببینیم در آینده زیبراش تا چه حد صلاح میدونه که پا تو عرصه انیمیت بذاره و اینکه آیا به اندازه امکانات مدلینگ خودش میتونه تو انیمیت هم خلاق باشه و پیشرفت کنه...
فعلا طبق اعلام سایت pixologic تو ورژن جدید امکانات فوق العاده ای تو قسمت متریال و نور پردازی و رندرینگ ایجاد کرده
به طوری که کاربرها نیازی به برنامه های جانبی مثل مکس و مایا و پلاگین هایی مثل vray و ... نداشته باشن و رندرهای
بسیار با کیفیت در حد vray بهمون میده.
من عکس های رندر شده رو تو سایتش دیدم و واقعا باورم نمیشد.
پیشنهاد میدم شما هم حتما ببینید تا باور کنید.
یکی دیگه از امکانات جدید zbrush 4r2b ،فایبر مش (FiberMesh) هست که مو،پشم و خز رو به صورت کاملا
حرفه ای و بی نقص و آسان و کاملا طبیعی تو محیط برنامه ایجاد میکنه و باز هم مارو از سایر برنامه ها بی نیاز میکنه
و شما با چندتا تنظیم ساده میتونید طبیعی ترین موها رو ایجاد کنید و یه رندر عالی بگیرید.
اگه دوستان یادتون باشه چند ماه پیش یه تاپیک زده بودم راجب سوالاتی که دوستان پرسیده بودن راجب
ساخت مو در زیبراش،اونجا یه متریال بود به اسم fiber که با BPR فقط وقتی رندر میگرفتیم مو دیده میشد
و نمیشد روش زیاد مانور داد،فقط بعضی جاها کار راه انداز بود.
اما اینجا تو قابلیت FiberMesh برای ما مش ایجاد میکنه و حتی بدون رندر میتونیم موها و خزها رو ببینیم
و با براشهای مخصوص هر حالت و مدلی که میخوایم بهش بدیم.خیلی عالیه...
ازین بهتر هم میشه مگه؟؟؟
من چندتا عکس که توسط zbrush 4r2b رندر شده و یک فیلم خیلی قشنگ از نحوه عملکرد FiberMesh اینجا براتون
آپلود میکنم تا همه دوستان استفاده کنن و لذت ببرن.
دوتا فایل رار هست دانلود کنید و اکسترکتش کنید تا فیلم داخلش رو ببینید.
موفق باشید
روانشاد...!
پیوست ها
آخرین ویرایش: