وارد کردن فایل های مکس به مایا با تکسچر و شیدر

CG-Student

Member
برای وارد کردن فایل مکس max , 3ds به مایا باید چیکار کنیم ؟ به صورت تکسچر و شیدر
فرضا فایل حاوی تکسچر و شیدر وی ری که در مکس به صورت max و برای وارد کردن این فایل به مایا
obj نمی خوام !!!
ضمنا قضیه این fbx پلاگین چیه ؟
ممنون
 

mht8181

Member
می تونی از پلاگین Alembic استفاده کنی
این پلاگین می تونه تمامی فابل های این دو نرم افزار رو به یکدیگر تیدیل کنه ( حتی کلید های انیمیشن)
در ضمن این پلاگین رایگان است.
 

m2_farzan

Active Member
ضمنا قضیه این fbx پلاگین چیه ؟
:shock:
FBX پسوند مشترک نرم افزارهای اتودسکه که البته الان خیلی از برنامه ها باهاش کار میکنن.

به خاطر همین برای انتقال فایل مکس به مایا راحت ترین کار اینه که با مکس بازشون کنی و با پسوند FBX خروجی بگیری بعد داخل مایا ایمپورت کنی. پلاگینش هم فک کنم به طور پیشفرض با مایا نصب میشه.
 

CG-Student

Member
ممنون دوستان
نصبش کردم
ولی فایل مکس را به مایا وارد نمی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ارور میزنه
نه وارد می کنه نه اوپن
 
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
برای کار با alembic for maya نرم افزار مکس هم باید نصب باشه ؟؟ بعد باید مایا و مکس هم ورژن باشند
فرضا دوتا 2012 2012 باشند
 

m2_farzan

Active Member
اگه مکس داری اصلا
alembic for maya نیاز نیست.
باید فایل رو با مکس باز کنی، بعد Export رو بزنی و اونجا با پسوند FBX خروجی بگیری. مطمئن شو که داخل تنظیمات Export تیکهای تکسچر و شیدر و... روشن باشن. بعد این فایل FBX رو با مایا ایمپورت میکنی. برای ایمپورت کردنش باید پلاگین fbxmaya.mll داخل Add-in Mngr تیک خورده باشه.
همین.
 

CG-Student

Member
مشکل من یه چیزه دیگس
من وقتی می خوام یه فایل مکس را با alembic باز کنم توی کادر alembic فقط پسوند almebic دیده میشه و سایر پسوند ها دیده نمیشه و وقتی روی all files کلیک می کنم تا فایل های دیکه هم دیده بشن هنگام اوپن کردن آون ها با ارور مواجه میشم و باز نمی کنه !!! میگه ناشناخته است !
 

smspersia

Member
چرا کار خودتو سخت می کنی almebic چیه دیگه.....!


دوست عزیزمون m2_farzan قشنگه توضیح داده (همرا با تمام جزیئات وارد مایا میشه)
FBX به این خوبی همه جا هم کاربرد داره
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا