همه چیز درباره تفاوت بروشور و کاتالوگ

mjs79

New Member
امروزه شیوه تبلیغات بسیار گسترده و متحول شده است و برند های مختلف از روش های تبلیغاتی مختلفی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکنند تا بتوانند برای برندشان بازاریابی کنند و در این بازار رقابتی پیروز شوند ، با این امروز دیگر مانند قدیم نمیتوان هر نوع تبلیغاتی را برای هر کسب و کاری موثر دانست و البته که این کار ها باید همراه با استراتژی و پیاده سازی به صورت حرفه ای باشند. همان طور که گفته شد بروشور و کاتالوگ از قدیمی ترین شیوه های تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات شماست ، اما موضوعی که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند تفاوت بین این دو است.
بین بروشور و کاتالوگ یک سری تفاوت های کلی و جزئی وجود دارد که در این صفحه به آن میپردازیم،با ما همراه باشید.در ابتدا به تعریف کوتاهی از بروشور و کاتالوگ میپردازیم و در انتها به بررسی تفاوت این دو میپردازیم

کاتالوگ چیست؟
catalog.jpg


کاتالوگ به مانند دفتری است که آن را ورق میزنید و اطلاعات محصول را از روی آن میخوانید ، به عبارت دیگر کاتالوگ مجموعه ای برگ های متصل به هم است که شامل اطلاعاتی کاملی از محصولات شماست.در کاتالوگ ها شما میتوانید محصولات خود را با حفظ جزئیات قرار دهید و در تعداد صفحات نیز دست شما بسیار باز است.معمولا کاتالوگ ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تصاویر استفاده شده در آن باید بسیار با کیفیت باشد تا ارزش کاتالوگ شما حفظ شود،(در صورتی که تصاویر با کیفیت از محصولات اختصاصی خود ندارید بهتر است در ابتدا برای آن اقدام کنید و یا آن را به شرکت های طراحی بسپارید).
همان طور که گفتیم تعداد صفحات کاتالوگ متغیر است ولی باید دقت کنید که صفحات کاتالوگ شما مضربی از عدد 4 باشد یعنی 8 ، 12 ، 16 ، 20 ، 24 و ... همچنین کاتالوگ ها ابعاد مختلفی مثل کاتالوگ های A4 ، کاتالوگ های مربع ، کاتالوگ رقعی یا A5 و ... است که باز هم انتخاب آن به شما بستگی دارد.

بروشور چیست؟

brochure.jpg


بروشور و یا در زبان فارسی کالانما به یک صفحه تاشده است که شامل اطلاعات جزئی و کلی از محصولات و خدمات شماست و به معرفی و توضیح کامل آن میپردازد،ابعاد بروشور ها معمولا A4 است و به هر تای آن به اصطلاح یک "لت" گفته میشود و بروشور های دولت و سه لت از رایج ترین بروشور ها هستند،شیوه های مختلف تا زدن بروشور باعث شده نام های مختلفی مثل آکاردئونی ، فرانسوی ، نقشه ای و غیره نام بگیرد که هر کدام کاربرد مناسب خود را دارند و بروشور آکاردئونی نیز رایج ترین آن است.بروشور ها در حالت کلی میتوانند تا 8 لت نیز چاپ شوند.در بروشور معمولا اطلاعات جزئی از محصول و یا سرویس مثل توضیحات کامل ، قیمت ، تصاویر با کیفیت و موارد دلخواه دیگر که شامل جزئیات دیگر است در آن قرار میگیرد و در نهایت اطلاعات تماس با شما نیز به همراه لوگو در آن قرار میگیرد.شما عزیزان میتوانید برای سفارش طراحی بروشور حرفه ای و اختصاصی خود به وبسایت گروه طراحی فلامینگو مراجعه نمایید.

تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست؟


در واقع باید گفت آنچه که کاتالوگ و بروشور را از یکدیگر مجزا می سازد، شکل ظاهر، جنس و گراماژ کاغذ نیست بلکه محتوا و استراتژی تولید و توزیع کاتالوگ است که آن را از بروشور کاملا متمایز میکند. در کشور ما ایران به اشتباه تمامی راهنمایی هایی را که به صورت کتابچه و یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می نامند و تمامی راهنمایی هایی را که به صورت یک برگی ، و یا چند لتی است حال با استفاده از کاغذهایی با گراماژ پایین تر تهیه شده باشد را بدون توجه به محتوای آن بروشور می نامند.


کاتالوگ و بروشور به شیوه های مختلفی به یکدیگر پیوست شده اند که به آن صحافی میگویند. و صحافی نیز انواع گوناگونی را داراست که می توان به صحافی ها زیر اشاره کرد:


  • صحافی مفتول (منگنه)
  • صحافی چسب گرم
  • صحافی پانچ و فنر
بولتن چیست؟

بولتن Bulltein يا نشريه داخلی یک نوع مجله درون سازمانی می باشد که معمولا در دوره های زمانی مشخص بطور خاص برای توزیع در داخل یک مجموعه یا سازمان مورد استفاده قرار میگیرد. محتوای بولتن ها بیشتر شامل مطالب و مقالات اطلاع رسانی، خبری، آموزشی و در برخی موارد شامل بخش سرگرمی و اوقات فراغت می شود. اگر بولتن با ساختار علمی و با بررسی روحیات سازمانی طراحی و تولید گردد می تواند به عنوان یه رسانه قوی برای روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

در قالبی دیگر می توان بولتن را به این شکل معرفی کرد که بولتن یا«خبرنامه» ابزاری است برای اطلاع رسانی به طیفی از مخاطبین خاص، با علایق مشترک، که درباره رویدادها، گزارش ها، یا اخبار مرتبط با یک موضوع، روشنگری کرده و رابط بین یک سازمان، شرکت یا کسب و کار با مخاطبان آن می شود. در یک تعریف کلی، یک نشریه داخلی، یک بولتن سازمانی و مجله ادواری، حتی یک اطلاعیه خبری سازمانی، «خبرنامه» به شمار می رود.
یکی از اهداف اصلی تولید بولتن، ارایه آن به مخاطبان درون سازمان است، تا بدینوسیله واحدهای روابط عمومی بر اساس سیاست‌گذاری‌های خود اطلاع‌رسانی مناسبی به مخاطبان خود داشته باشند.
 
لپ تاپ استوک HP 850 G6 به عنوان یک لپ تاپ تجاری، مجهز به سیستم شاسی فلزی منیزیمی است. قسمت بیرونی درب با رنگ Pu ضد خش، عاج رنگ پوشیده شده است. خط لوگوی Hp کاملاً ظریف است و فضای درب بسیار براق تری را ایجاد می کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا