همه ما مجانی برای گوگل کار می کنیم

naseria_1364

New Member
این روزها که بازار افشاگری داغ است اینهم یک افشاگری البته از نوع علمی!
همه شما از به دفعات با کدهای تصویری در سایت های مختلف روبرو شده و از کاربرد آن اطلاع دارید. اینجا می خواهم کاربرد خلاقانه و جالبی را که کمتر کسی می داند بیان کنم.
CAPTCHA مخفف عبارت "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart"
به معنی "تست تورینگ عمومی برای تفکیک (تشخیص) کامپیوتر ها و اشخاص" می باشد. تست تورینگ در هوش مصنوعی برای تعیین "هوشمندبودن" سیستم استفاده می شود. تست CAPTCHA تستی است که کامپیوتر می تواند آن را تولید کند اما نمی تواند آن را حل کند و بنابراین ما را مطمئن می سازد که پاسخ دهنده یک انسان بوده نه یک نرم افزار.
مواردی که برای جلو گیری از سوء استفاده، نیاز به تشخیص کاربر انسانی بودن سیستم وجود دارد متعدد است. به عنوان مثال: جلوگیری از نرم افزارهایی که با سعی وخطا پسورد ها را پیدا می کنند، جلوگیری از پیام های اسپم در وبلاگ ها، محافظت از دسترسی به آدرس ایمیل توسط افراد و نرم افزارهای ارسال اسپم، جلوگیری از اخلال در رای گیری آن لاین و ... به طور متوسط روزانه 200 میلیون کد تصویری توسط کاربران در دنیا حل می شود که معادل صرف 150000 نفرساعت است!
اما کاربردی که می خواهم روی آن تمرکز کنم، ارتباط این کدها با پروژه کتابخانه مجازی گوگل است. گوگل در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی برای تبدیل کتابهای کاغذی به دیجیتالی نموده است. در این پروژه کتابها ابتدا اسکن می شوند و سپس توسط نرم افزارهای تشخیص متن (OCR) به فایل متن تبدیل می شوند (واضح است که تصویر اسکن شده کتاب به علت حجم زیاد و عدم قابلیت جستجو ارزش چندانی ندارد). یکی از مشکلاتی که گوگل در این پروژه با آن روبروست در مورد کتابهای قدیمی است که صفحات اسکن شده کیفیت لازم را به دست نمی دهد لذا کامپیوتر و تکنولوژی OCR توانایی تشخیص بخشهایی از این صفحات را ندارند. اقدام خلاقانه گوگل این است که بخش های ناخوانا توسط کامپیوتر را به صورت کدهای reCAPTCHA در اختیار مردم دنیا می گذارد تا آنها زحمت خواندن کدها را برای گوگل بکشند، بدون اینکه خودشان خبر داشته باشند!
سوالی که اکنون به ذهن می رسد این است که وقتی کامپیوتر محتوای کد تصویری را نمی داند چگونه می فهمد که شما کد را درست وارد کرده اید. برای حل این مشکل این نوع کدهای تصویری شامل 2 کلمه هستند که یکی برای کامپیوتر خوانا و دیگری ناخواناست و کامپیوتر فقط پاسخ شما به کلمه خوانا را چک می کند. اما پاسخ به کلمه دیگر را تنها دریافت می کند. از آنجا که همین کد تصویری به افراد متعددی در دنیا نشان داده می شود، کلمه ای که با فراوانی بیشتری توسط کاربران تشخیص داده شده باشد، پاسخ معماست! وهمه مجانی برای گوگل کار می کنیم و البته در برابر خدمات بی نظیر ومجانی گوگل هیچ است!







منبع: صفحه فیسبوک جوملا فارسی
 

webxyz

Member
آره ولی اگه گوگل خودش نمیدونه متن داخل capcha چیه چطوری می فهمه طرف آدمه یا ماشین؟
 

mamad.noise

کاربر فعال انجمن فتوشاپ
عزیز جان زیاد به اینجور چیزا حساس نشو !
بعدشم من که شک دارم همچین کاری انجام بده الان n تا سوال تو وذهن خواننده متن شما بوجود میاد!
اگر هم بتونه و این کار رو بکنه
دمش گرم نتیجه ی علم و کارش رو داره میگیره
 

rezay2003

New Member
اگه گوگل می کنه حتما درسته دیگه . گوگل تو آیندس هر کاری میکنه درسته فقط باید بشینی نیگاش کنی .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا