سلام
مژده به دوستداران تکسچرینگ
بدون زحمت و با سبکی از تمام امکانات فتوشاپ به صورت مستقیم برای رنگ آمیزی مدل استفاده کنید.
برنامه های بادی پینت - تری دی کوت - زیبراش - مودباکس ... که از غول های تکسچرینگ هستند در مقایسه با قابلیت های فتوشاپ ناقص هستند. به همین خاطر همه اونها با فتوشاپ تعامل دارند و از کار کردن مپ در فتوشاپ و در نهایت از پروجکت اون استفاده میکنند مثل zapplink و درتری دی کوت با دستور ctrl_P و crtl_ALT_P
یعنی یه پای شما تو این نرم افزار و یه پا تو فتوشاپ. آخرش هم حواستون از این ور به اون ور پرت میشه و وقتگیری و سنگینی کار رو هم در نظر بگیرید....
خب یه راه حل اینه که بیاین با فتوشاپ سی اس 5 اکستندد روی مدل سه بعدی به صورت مستقیم تو فتوشاپ کار کنید که امکانات زیادی هم داره.... ولی مشکل اصلی سنگینی کارهست.
یه راه حل همه جانبه:
تکسچرینگ در فتوشاپ به صورت مستقیم روی مدل سه بعدی و تعامل روی مپ به شرط سبکی و راحتی:
خب اسم این ابزار enzo هست
یه پلاگین قدرتمند که برای فتوشاپ 7 به بالا طراحی شده
از خصوصیاتش همین بس که یه مدل سنگین رو باز میکنی و مپ 2048 رو هم کنارش باز میکنی (تا 4096 هم داره) و با خیال راحت و بدون واسطه و بدون درز به صورت عمودی روی سه بعدی از زاویه دلخواه تکسچر میزنی و با یه دکمه به مپ دو بعدی منتقل میشه. از یه طرف هم بر اساس یووی روی مپ تکسچر میزنی و با یه دکمه میره روی سه بعدی و نتیجه کار رو میبینی. دیگه قلق گیری که کجا تکسچر میفته یا مشکل این که درز بین دو لبه رو چجوری خوب پر کنیم قدیمی شد.
What is Enzo?
Enzo is a unique 3D model texture paint system that is fully integrated inside Adobe Photoshop. Enzo is not a standalone application, but a set of sophisticated Photoshop plugins that work together to turn Photoshop into a robust 3D paint package. Load 3D models directly into Photoshop. Move around with the new Photoshop 3D viewer. Use Photoshop to paint directly on the 3D model.
این روش حتی برای مدل های پیچیده که آنرپ اونها سخت و زمانبره به ما اجازه میده که یووی اتوماتیک بزنیم (unwrella , 3d-coat ,sculptris ) میتونیم نقص نداشتن آنرپ مناسب رو با طراحی مستقیم روی مدل سه بعدی تا حد بیشتری مرتفع کنیم (به جز موارد خاص که لازمه از یووی مستقیما استفاده بشه)
برای درک بیشتر امکانات شما دقت کنید که از امکانات روتوش فتوشاپ - قلم های متنوع - آرت هیستوری براش - سلکت های حرفه ای - آوردن عکس ها و تکسچر های متنوع - استفائه از blending mode های مختلف - فیلتر ها - پلاگین ها - لیکویفای - ... استفاده کنیم.
این پلاگین همین هفته کرک شده !
Electric Iris - enzo v_1.5.4
Features
• Flexible: Paint on 3D model, or on 2D texture.
• Powerful: Paint across UV seams, across multiple models, up to 4K x 4K textures.
• Easy: Works using Photoshop 7, CS, CS2, CS3, CS4, and CS5 (32bit).
• Friendly: Import Maya, XSI, LWO, 3DS, OBJ, Rhino, Autodesk FBX, Enzo files.
• Complete: Color, Bump, Normal, Displacement, Specular, Environment, Refraction.
• Perspective: Full 3D Viewer with familiar camera controls.
• Geometry: Polygonal and NURBS models supported.
• More Power: 2D and 3D Layers, Masks, Adjustment Layers, Blending, Filters, Mirrored UVs.
• And More: Assign Textures, Material Editor, UV viewer, Scene Node Lister, Lighting controls.
-
خب و اما لینکش
این صفحه
http://forum.cgpersia.com/f14/electrc-iris-enzo-1-5-4-photoshop-amon-ra-28080/
این دانلود
http://www.mediafire.com/?ngtcnzu6e6wcf9e
یا
http://www.multiupload.com/23WE77BB80
یا
http://borhani59.dl.rapidbaz.com/2.Xm/enzo1.5.4_Amon%5ERa.rar
این سایت
http://www.electriciris.com/enzo.html
حدود 36 مگ
بهترین جوابدهی روی فتوشاپ 7 - با 12 مشکل داره من خودم بخاطرش یه 7 ریختم جداگانه و راضیم!
بعد از نصب شاخه enzo رو که حاوی پلاگین های کرک شده هست در پوشه فتوشاپ در زیر شاخه پلاگین روی خودش جایگزین کنید
فتوشاپ که باز بشه پلاگین های enzo رو میخونه که میشه دید
open که بزنی میبینی پسوند های سه بعدی زیادی اضافه شده (توی همون ورژن 7!)
به منوهای فتوشاپ هم بعد از help گزینه enzo اضافه میشه که در فایل - اتوماتیک هم هست
خب میتونید با مثال های خورش که در پوشه برنامه هست شروع کنید. برای تکسچرینگ یه مدل جدید کافیه یووی داشته باشه.
باز میکنی و میگه تکسچر نداره و ok میزنی
بعدش یه پیغام دیگه میده و باز هم رد میکنی
از اکشن فتوشاپ فایل enzo.atn رو باز میکنی و چک میکنی که کلید های میانبرش روی چیز دیگه ای نباشه )خودش اف 2 و اف 3 هست)
برای طراحی مپ میخواهیم که یه فایل تصویری باید باشه: میریم منوی انزو بعد تکسچر ویزارد رو میزنیم.
اول نوع مپ که color لازمه!
بعد سایز مپ که 2048 خوبه برای اکثر کارها
بعد از این مرحله فایل مپ هم باز میشه.
اگه اطلاعاتی خواستی هلپ هم داره.
اف 3 مود سه بعدی هست که آیکن ها نویگیت سه بعدی رو میاره و با کمک alt و کلید های موس هم مثل برنامه های سه بعدی میتونی نمای مورد نظر رو بچرخونی و جلو عقب یا جا به جا کنی.
نما که خوب بود میشه روش با هر ابزاری نقاشی کرد و بعد با اف 2 نقاشی میره روی مپ!
از مپ هم هر چی بکشی با یه اف 2 میره رو سه بعدی
میتونی روی مپ موجود هم با این روش کار کنی یا درزهای لبه هاشو بگیری
میشه یه آرم رو دقیقا روی مدل از زاویه مناسب چسبوند.
نکته:
روی ورژن های دیگه هم نصب میشه ولی بدقلقه و شاید همه چی خوب کار نکنه
مهمترین نکته اینه که در حالت سه بعدی روی لبه های جانبی مدل رنگ نزنید. منظورم همون جایی هست که مرز بین قسمت معلوم و قسمت مخفی مدله. علتش اینه که این روش تکسچرینگ همون روش پروجکت هست.(دیدی پروژکتور نور مستقیم میده..) یعنی انداختن تصویر این طراحی روی مدل. نتیجه اینه که قسمت های عمود به دید بهترین اعمال رو دارند و قسمت های عمود به دید (لبه ها ) بد ترین وضع و باعث نویز و به هم ریختگی در اون منطقه میشه. راه حل اینه که برای تکسچرهای سراسری از مپ دو بعدی بیشتر بهره ببرید و برای فسمت های سه بعدی هم زاویه خوب و فاصله نزدیک انتخاب کنید و به مرز لبه ها نزدیک نشید. البته در بدترین حالت هم میشه با چرخوندن مدل جاهای مشکل دار رو اصلاح کرد...
میشه از اون طرف مدل (توی مدل در حالت جا به جایی دوربین رنگ زد ولی درست عمل نمیکنه و بیخیالش بشید
میشه با خاموش کردن لایه shade از رنگ دقیق همه جا خبردار شد.
...
این ابزار به نظرم گمشده یه تکسچر آرتیست هست. باهاش هنر آفرینی کنید...
یا علی
مژده به دوستداران تکسچرینگ
بدون زحمت و با سبکی از تمام امکانات فتوشاپ به صورت مستقیم برای رنگ آمیزی مدل استفاده کنید.
برنامه های بادی پینت - تری دی کوت - زیبراش - مودباکس ... که از غول های تکسچرینگ هستند در مقایسه با قابلیت های فتوشاپ ناقص هستند. به همین خاطر همه اونها با فتوشاپ تعامل دارند و از کار کردن مپ در فتوشاپ و در نهایت از پروجکت اون استفاده میکنند مثل zapplink و درتری دی کوت با دستور ctrl_P و crtl_ALT_P
یعنی یه پای شما تو این نرم افزار و یه پا تو فتوشاپ. آخرش هم حواستون از این ور به اون ور پرت میشه و وقتگیری و سنگینی کار رو هم در نظر بگیرید....
خب یه راه حل اینه که بیاین با فتوشاپ سی اس 5 اکستندد روی مدل سه بعدی به صورت مستقیم تو فتوشاپ کار کنید که امکانات زیادی هم داره.... ولی مشکل اصلی سنگینی کارهست.
یه راه حل همه جانبه:
تکسچرینگ در فتوشاپ به صورت مستقیم روی مدل سه بعدی و تعامل روی مپ به شرط سبکی و راحتی:
خب اسم این ابزار enzo هست
یه پلاگین قدرتمند که برای فتوشاپ 7 به بالا طراحی شده
از خصوصیاتش همین بس که یه مدل سنگین رو باز میکنی و مپ 2048 رو هم کنارش باز میکنی (تا 4096 هم داره) و با خیال راحت و بدون واسطه و بدون درز به صورت عمودی روی سه بعدی از زاویه دلخواه تکسچر میزنی و با یه دکمه به مپ دو بعدی منتقل میشه. از یه طرف هم بر اساس یووی روی مپ تکسچر میزنی و با یه دکمه میره روی سه بعدی و نتیجه کار رو میبینی. دیگه قلق گیری که کجا تکسچر میفته یا مشکل این که درز بین دو لبه رو چجوری خوب پر کنیم قدیمی شد.
What is Enzo?
Enzo is a unique 3D model texture paint system that is fully integrated inside Adobe Photoshop. Enzo is not a standalone application, but a set of sophisticated Photoshop plugins that work together to turn Photoshop into a robust 3D paint package. Load 3D models directly into Photoshop. Move around with the new Photoshop 3D viewer. Use Photoshop to paint directly on the 3D model.
این روش حتی برای مدل های پیچیده که آنرپ اونها سخت و زمانبره به ما اجازه میده که یووی اتوماتیک بزنیم (unwrella , 3d-coat ,sculptris ) میتونیم نقص نداشتن آنرپ مناسب رو با طراحی مستقیم روی مدل سه بعدی تا حد بیشتری مرتفع کنیم (به جز موارد خاص که لازمه از یووی مستقیما استفاده بشه)
برای درک بیشتر امکانات شما دقت کنید که از امکانات روتوش فتوشاپ - قلم های متنوع - آرت هیستوری براش - سلکت های حرفه ای - آوردن عکس ها و تکسچر های متنوع - استفائه از blending mode های مختلف - فیلتر ها - پلاگین ها - لیکویفای - ... استفاده کنیم.
این پلاگین همین هفته کرک شده !
Electric Iris - enzo v_1.5.4
Features
• Flexible: Paint on 3D model, or on 2D texture.
• Powerful: Paint across UV seams, across multiple models, up to 4K x 4K textures.
• Easy: Works using Photoshop 7, CS, CS2, CS3, CS4, and CS5 (32bit).
• Friendly: Import Maya, XSI, LWO, 3DS, OBJ, Rhino, Autodesk FBX, Enzo files.
• Complete: Color, Bump, Normal, Displacement, Specular, Environment, Refraction.
• Perspective: Full 3D Viewer with familiar camera controls.
• Geometry: Polygonal and NURBS models supported.
• More Power: 2D and 3D Layers, Masks, Adjustment Layers, Blending, Filters, Mirrored UVs.
• And More: Assign Textures, Material Editor, UV viewer, Scene Node Lister, Lighting controls.
-
خب و اما لینکش
این صفحه
http://forum.cgpersia.com/f14/electrc-iris-enzo-1-5-4-photoshop-amon-ra-28080/
این دانلود
http://www.mediafire.com/?ngtcnzu6e6wcf9e
یا
http://www.multiupload.com/23WE77BB80
یا
http://borhani59.dl.rapidbaz.com/2.Xm/enzo1.5.4_Amon%5ERa.rar
این سایت
http://www.electriciris.com/enzo.html
حدود 36 مگ
بهترین جوابدهی روی فتوشاپ 7 - با 12 مشکل داره من خودم بخاطرش یه 7 ریختم جداگانه و راضیم!
بعد از نصب شاخه enzo رو که حاوی پلاگین های کرک شده هست در پوشه فتوشاپ در زیر شاخه پلاگین روی خودش جایگزین کنید
فتوشاپ که باز بشه پلاگین های enzo رو میخونه که میشه دید
open که بزنی میبینی پسوند های سه بعدی زیادی اضافه شده (توی همون ورژن 7!)
به منوهای فتوشاپ هم بعد از help گزینه enzo اضافه میشه که در فایل - اتوماتیک هم هست
خب میتونید با مثال های خورش که در پوشه برنامه هست شروع کنید. برای تکسچرینگ یه مدل جدید کافیه یووی داشته باشه.
باز میکنی و میگه تکسچر نداره و ok میزنی
بعدش یه پیغام دیگه میده و باز هم رد میکنی
از اکشن فتوشاپ فایل enzo.atn رو باز میکنی و چک میکنی که کلید های میانبرش روی چیز دیگه ای نباشه )خودش اف 2 و اف 3 هست)
برای طراحی مپ میخواهیم که یه فایل تصویری باید باشه: میریم منوی انزو بعد تکسچر ویزارد رو میزنیم.
اول نوع مپ که color لازمه!
بعد سایز مپ که 2048 خوبه برای اکثر کارها
بعد از این مرحله فایل مپ هم باز میشه.
اگه اطلاعاتی خواستی هلپ هم داره.
اف 3 مود سه بعدی هست که آیکن ها نویگیت سه بعدی رو میاره و با کمک alt و کلید های موس هم مثل برنامه های سه بعدی میتونی نمای مورد نظر رو بچرخونی و جلو عقب یا جا به جا کنی.
نما که خوب بود میشه روش با هر ابزاری نقاشی کرد و بعد با اف 2 نقاشی میره روی مپ!
از مپ هم هر چی بکشی با یه اف 2 میره رو سه بعدی
میتونی روی مپ موجود هم با این روش کار کنی یا درزهای لبه هاشو بگیری
میشه یه آرم رو دقیقا روی مدل از زاویه مناسب چسبوند.
نکته:
روی ورژن های دیگه هم نصب میشه ولی بدقلقه و شاید همه چی خوب کار نکنه
مهمترین نکته اینه که در حالت سه بعدی روی لبه های جانبی مدل رنگ نزنید. منظورم همون جایی هست که مرز بین قسمت معلوم و قسمت مخفی مدله. علتش اینه که این روش تکسچرینگ همون روش پروجکت هست.(دیدی پروژکتور نور مستقیم میده..) یعنی انداختن تصویر این طراحی روی مدل. نتیجه اینه که قسمت های عمود به دید بهترین اعمال رو دارند و قسمت های عمود به دید (لبه ها ) بد ترین وضع و باعث نویز و به هم ریختگی در اون منطقه میشه. راه حل اینه که برای تکسچرهای سراسری از مپ دو بعدی بیشتر بهره ببرید و برای فسمت های سه بعدی هم زاویه خوب و فاصله نزدیک انتخاب کنید و به مرز لبه ها نزدیک نشید. البته در بدترین حالت هم میشه با چرخوندن مدل جاهای مشکل دار رو اصلاح کرد...
میشه از اون طرف مدل (توی مدل در حالت جا به جایی دوربین رنگ زد ولی درست عمل نمیکنه و بیخیالش بشید
میشه با خاموش کردن لایه shade از رنگ دقیق همه جا خبردار شد.
...
این ابزار به نظرم گمشده یه تکسچر آرتیست هست. باهاش هنر آفرینی کنید...
یا علی