هفتمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي (انيميشن) تهران

1seda

Member
هفتمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي (انيميشن) تهران با انتشار فراخوان خود از برگزاري اين جشنواره طي روزهاي 15 تا 19 اسفند 1389 خبر داد.

IMAGE634171141615781250.jpg

به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و‌ نوجوانان، دبيرخانه اين جشنواره بين‌لمللي همچنين اعلام كرده كه براي نخستين بار ثبت‌نام در جشنواره اينترنتي شده است.
بر اين اساس جشنواره دوسالانه‌ پويانمايي تهران همانند دوره‌هاي گذشته در بخش‌هاي مسابقه ايران، مسابقه بين‌الملل، خارج از مسابقه، نمايش ويژه و چشم‌انداز آثار هنرمندان داخلي و خارجي را دريافت مي‌كند.
در اين فراخوان با بيان مقررات بخش مسابقه از علاقه‌مندان به شركت در جشنواره خواسته شده است تا ابتدا به سايت اينترنتي جشنواره به نشاني www.tehran-animafest.ir مراجعه كنند و پس از ثبت‌نام و دريافت كد رهگيري آثار خود را با درج اين كد بر روي آن در نسخه‌هاي XDcam و MiniDV و DVcam و DVD حداكثر تا تاريخ 15 آذر 1389 به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
اين بخش همچنين سه نسخه از مجموعه‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني به انتخاب صاحب اثر و آثار تبليغي شامل فيلم‌هاي آموزشي، صنعتي و تبليغاتي را پذيرا است.
در بخش مسابقه ايران هفتمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي نيز آثار توليد شده پس از سال 1385 و در بخش مسابقه‌ بين‌الملل آثار توليد شده پس از ژانويه 2007 ـ كه در دوره‌هاي قبل جشنواره شركت نكرده باشند ـ نمايش داده مي‌شود.
اين جشنواره در شش دوره برگزاري خود با استقبال علاقه‌مندان و دست‌اندكاران و متخصصان عرصه ساخت و توليد فيلم‌هاي پويانمايي روبرو شده و به اعتقاد بسياري از صاحب‌نظران و منتقدان در رديف جشنواره‌هاي بزرگ و معتبر جهان قرار گرفته است.
اين گزارش مي‌افزايد برترين آثار شركت داده شده در جشنواره به انتخاب گروه‌هاي داوري، جوايزي شامل تنديس‌هاي بلورين طلايي، نقره‌اي و برنزي همچنين جايزه‌هاي ويژه و ديپلم افتخار در بخش‌هاي مختلف دريافت مي‌كنند.
بخش خارج از مسابقه نيز به آثار هم ارز با بخش مسابقه اختصاص مي‌يابد كه به دليل مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضويت يكي از سازندگان در هيئت داوري، تكميل شدن ظرفيت مورد نظر بخش مسابقه يا درخواست سازنده، امكان نمايش آن‌ها در بخش مسابقه وجود ندارد.
بخش غيررقابتي نمايش ويژه نيز به منظور فراهم آوردن عرصه‌اي پويا براي تبادل تجربه و انديشه هنرمندان و ايجاد زمينه‌اي مناسب براي ارزيابي جايگاه آثار ايراني در قياس با آثار سـاير كشورها شـكل گرفته است و در آن گزيده‌اي از آثار برگزيده جشنواره‌هاي مختلف جهاني و مروري بر آثار يك مكتب يا سبك ويژه به نمايش گذاشته خواهد شد.
آثار بخش غيررقابتي چشم‌انداز نيز با تاكيد بر جنبه‌هاي آموزشي و اطلاعاتي، و با گزينش از ميان توليدات كشورهاي مختلف انتخاب مي‌شود و در آن پرداختن به موضوع‌هايي مانند معرفي استعدادهاي نوپا، تبيين جايگاه پويانمايي در آثار تبليغي، مروري بر آثار يك فيلم‌ساز و مواردي از اين دست مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بر اساس مقررات عمومي هفتمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران، شركت كنندگان بايد براي هر يك از آثار خود به ويژه مجموعه‌هايي كه هر قسمت داستان مستقلي دارد، كد رهگيري اينترنتي جداگانه دريافت كنند.
همچنين دريافت جايزه از جشنواره‌هاي ديگر مانع از شركت داده شدن آثار پويانمايي در اين جشنواره نخواهد شد و محدوديتي در تعداد آثار ارسالي براي اشخاص، نهادها و سازمان ها نيزدر نظر گرفته نشده است.
دبيرخانه جشنواره پويانمايي تهران علاوه بر تعيين زمان نهايي براي ارسال آثار(15 آذر) همچنين اعلام كرده است كه انتخاب آثار در نيمه اول دي ماه 1389 انجام خواهد شد.
اين گزارش مي‌افزايد علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره بايد آثار خود را به نشاني تهران، خيابان دكتر فاطمي، خيابان حجاب، مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، دبيرخانه هفتمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي، صندوق پستي .363-14145 ارسال كنند.
جشنواره بين‌المللي پويانمايي هر دو سال يك بار با هدف فراهم‌سازي بستري شايسته براي تبادل انديشه‌ها و آموخته‌ها با گردآوري و عرضه هدفمند آثار، كشف توانمندي‌ها و تشويق نوآمدگان عرصه پويانمايي به ابتكار و نوآفريني و گسترش توانايي‌ها با طرح تكنيك‌ها و نگرش‌هاي تازه براي دست‌يابي به كيفيتي افزون‌تر برگزار مي‌شود.
در حال حاضر فرم مقررات شركت در جشنواره بر روي سايت خبري كانون به نشاني www.kanoonnews.ir قرار گرفته است اما زمان فعال شدن سايت جشنواره و ثبت نام اينترنتي به زودي از طريق رسانه‌هاي جمعي اعلام خواهد شد.

فرم مقررات هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا