هاست وردپرس چیست؟ و برای چه وب‌سایت هایی مناسب است؟

شاید تا بحال عبارت هاست وردپرس را زیاد شنیده باشید اما چیز زیادی درباره آن ندانید. در واقع هاست وردپرس نوعی میزبان وب هستند که بطور اختصاصی برای سایت های وردپرسی طراحی شده اند و امکانات ویژه‌ای را ارائه می دهند. برای آشنایی بیشتر با میزبانی وردپرس و ویژگی های آن در ادامه همراه ما باشید!


هاست وردپرس چیست؟​

هاست وردپرس یکی از سرویس های میزبانی بوده که سرورها و منابعی را بطور اختصاصی برای سایت های وردپرسی بهینه شده ارائه می دهد. ویژگی هایی از قبیل امنیت، سادگی و سرعت این میزبان وب باعث شده تا نسب به هاست لینوکسی برتری داشته باشند.

انواع هاست وردپرس​

هاست وب سایت وردپرسی مانند سایر سرویس های میزبانی فضایی را برای ذخیره فایل ها و اطلاعات در اختیار ما قرار می دهد اما باز هم شامل انواع مختلفی می باشد که هر یک برای وب سایت های مختلفی قابل استفاده و مناسب می‌باشد. نوع هاست وردپرسی که انتخاب می کند ارتباط مستقیم با سرعت، میزان عملکرد، مدیریت، امنیت و مقیاس پذیری سایت شما دارد. پس قبل از هر چیز باید انواع هاست wordpress را بشناسید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

1.هاست اشتراکی (Shared Hosting)​

در هاست اشتراکی منابع سرور با چندین وب سایت به اشتراک گذاشته می‌شود. این هاست برای سایت هایی که نوپا و کوچک هستند و یا به منابع وسیعی برای مدیریت نیاز ندارد، مناسب است. از جمله ویژگی های این نوع هاست میتوان به ارزان و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

2.هاست اختصاصی (Dedicated Server Hosting)​

هاست اختصاصی نسبتاً گران است، اما از نظر عملکرد عالی است. این نوع هاست وردپرس برای یک وب سایت پربازدید با بودجه بالا که نیاز به عملکرد بهینه دارد مناسب توصیه می‌شود.

3.هاست مجازی (VPS Hosting)​

هاست مجازی (VPS) نوعی میزبان وردپرس است که بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی قرار می گیرد. این سرویس ارتقاء یافته هاست اشتراک گذاری است و برای افرادی که به منابع بیشتری نیاز دارند بسیار مناسب و در عین حال هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد.

4.هاست مدیریت شده (Managed WordPress Hosting)​

هاست مدیریت شده وردپرس نوع منحصر به فردی از میزبانی است که خدمات مختلفی را به طور خاص مرتبط با وردپرس ارائه می دهد. هاست مدیریت شده نوعی میزبانی قدرتمند است که برای مشاغل با هر شکل و اندازه مناسب است. در حالت معمول مدیریت هاست با صاحبان وب سایت است اما زمانی که از هاست مدیریت شده استفاده می‌کنید میتوانید خدماتی مانند پشتیبانی، بروزرسانی خودکار، امنیت و پشتیبانی تخصصی را دریافت کرد.

مهمترین ویژگی های هاست وردپرس​

هاست وردپرسی برای عملکرد مناسب و بهینه باید ویژگی هایی را پشتیبانی کند. از جمله این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت بسیار بالا

یکی از مهمترین ویژگی های هر سایت سرعت بالا در بارگذاری است. اگر وب سایت شما در زمان مناسب بارگذاری نشود احتمالا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان‌تان را از دست خواهید داد. بنابراین هاستی را انتخاب کنید که از نظر سرعت در رتبه بالایی قرار داشته باشد.

اشتراک گذاری منابع بالاتر

هاست های اشتراکی برای فروش بیشتر مقدار منابع کمتری در اختیار شما قرار می دهند. اما در هاست های وردپرسی برای استفاده بهینه از منابع باید RAM و CPU بیشتری در اختیار کاربر قرار بگیرد. به همین منظور هاست های وردپرسی قیمت بالاتری دارند.

استفاده از هاردهای NVME

در هاست های مختلف انواع هاردهای معمولی یا SATA، SSD و NVME استفاده می شود. در این بین بهترین و پرسرعت‌ترین آنها گزینه NVME است که در هاست Wordpress معمولا از هاردهای SSD و یا NVME استفاده می شود.

استفاده از وب سرور Light Speed

سرور Light Speed با مدیریت بهتر منابع و پاسخگویی بهتر در وب سرورهای هاستینگ می‌تواند به خوبی نیاز کاربران را رفع نماید. همچنین شما میتوانید از 100 درصد منابع بیشترین بهره را ببرید.

هاست وردپرس برای چه وب سایت هایی مناسب است؟​

هاست Wordpress برای وب سایت های وردپرسی که تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارند، افزونه های زیادی نصب کرده اند و برای مدیریت از منابع بالایی استفاده می‌کنند، توصیه می شود.

کدام کنترل پنل مناسب برای هاست وردپرس است؟​

انواع پنل های کاربری مانند سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک هستند که برای میزبانی انواع هاست ها مناسب است. در مرحله اول پیشنهاد ما سی پنل و دایرکت ادمین است. پلسک برای مدیریت هاست وردپرس توصیه نمی‌شود.

هاست وردپرس را از فراداده بخرید!​

با توضیحات ارائه شده قطعا برایتان سوال است که از کدام منبع هاست وردپرس با ویژگی های بیان شده بخریم؟ قطعا انتخاب یک سرویس با توجه به کسب و کارتان کمی دشوار است. همیشه گزینه ها و مزایای یک ارائه دهنده هاستینگ را در نظر بگیرید و با نیازهای کسب و کارتان مقایسه کنید.

شرکت طراحی سایت و ارائه دهنده هاستینگ فراداده با ارائه خدماتی مانند پشتیبانی، تضمین سرعت و زمان لود، خدمات اختصاصی به مشتریان، امنیت بالا و ... بهترین محیط میزبانی را در اختیار مشتریان عزیز قرارداده است.

برای خرید هاست وردپرس با کیفیت بالا و قیمت مناسب میتوانید از خدمات ارائه شده توسط فراداده استفاده کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا