هاست خوب باید چه ویژگی داشته باشد؟

با سلام.
بنده مدير گروه ميزباني سيکا هاست هستم.از تمام کاربران اين بخش مجيد آنلاين و ارائه دهندگان خدمات ميزباني وب يک سوال داشتم و آن هم اينه که:

هاست خوب بايد چه ويژگي داشته باشد؟

خيلي از کاربران بر اين عقيده اند که {پشتيباني} يکي از مهمترين ويژگي يک هاستينگ خوبه.
ولي نظر شخصي من اينه که کيفيت و پايداري سايت{البته نه به صورتي که تمام ارائه دهندگان و حتي خودمون در سايتمون نمايش ميديم} مهمترين مزيت يک هاستينگ خوبه و بعد امکانات جديد و به روز هاستينگ.
البته شايد دوستاني فکر کنند من به پشتيباني مناسب اهميتي نميدم ولي بايد بدونيد پشتيباني در کنار اين دو ويژگي،هاستينگ رو به هاستينگي قدرتمندي تبديل خواهد کرد.منظور من اينه که اگه اين دوتاي بالا هميشه با مشکل روبرو بشن ديگه پشتيباني 24ساعته چه ارزشی داره.
حرف آخر:هاستينگي خوبه که از اول تا آخرش اصلا نياز به پشتيباني نداشته باشه.
از کليه دوستان عزيز خواهشمنديم اگه نظري در مورد نظر ما دارند ارائه دهند.

با تشکر مديريت گروه ميزباني سيکا هاست
 
آخرین ویرایش:

be099

Member
1. یه مدیر خوب و حداقل با 5 ,6 سال سابقه مدیریت سرور و خوش اخلاق و دلسوز و با اعتماد
2.پشتیبانی 24x7 راست
3.یه شماره موبایل 912 از مدیر
4.تایید نمایندگی از دیتا سنتر اصلی
5.اون چیزی که میگن واقا همونو بدن نه کمتر !!!
6.آپ تایم بالا و کیفیت عالی
 

A-750

Active Member
1. یه مدیر خوب و حداقل با 5 ,6 سال سابقه مدیریت سرور و خوش اخلاق و دلسوز و با اعتماد
2.پشتیبانی 24x7 راست
3.یه شماره موبایل 912 از مدیر
4.تایید نمایندگی از دیتا سنتر اصلی
5.اون چیزی که میگن واقا همونو بدن نه کمتر !!!
6.آپ تایم بالا و کیفیت عالی
همچین هاستینگی تو ایران داریم؟
 

Cman.Design

Member
1. یه مدیر خوب و حداقل با 5 ,6 سال سابقه مدیریت سرور و خوش اخلاق و دلسوز و با اعتماد
2.پشتیبانی 24x7 راست
3.یه شماره موبایل 912 از مدیر
4.تایید نمایندگی از دیتا سنتر اصلی
5.اون چیزی که میگن واقا همونو بدن نه کمتر !!!
6.آپ تایم بالا و کیفیت عالی
حرفت خیلی مسخرست دوست من ، همیشه هاستینگی که موبایل 0912 داره یا 5 - 6 سال سابقه داره بهترین نیست . خیر ، هاستینگ خوب باید مدیرش مثل بعضی از هاستینگ ها یه جوری نباشه ، یعنی با مشتری صحبت کنه . مشکلشو حل کنه ، بهش مشاوره بده . آپتایم سرور بالا 98 درصد باشه و لوکیشنش هم آمریکا یا کانادا باشه ، یا هر جا که هست پینگ خوبی داشته باشه . قیمت بالا هم هیچ وقت ملاک بهترین بودن نیست ، اینو از من بشنوید . خیلی ها میرن از مشهد تیم 100 مگ هاست رو 50 تومن میده با سرویس های مثلا هاست های ما که 100 درصد آپتایم داره و 8 تومن هست فک نمیکنم تفاوتی داشته باشه ولی خب بیشتر ما ایرانی ها بی سوادن ، فک میکنن چون یه هاستینگ نمی دونم نیوک رو فارسی کرده خیلی کارش درسته و ... ! خیر . در کل ، همونطور که مدیر سیکا گفت باید سرویسی هم ارائه بدند که نیاز به پشتیبانی نداشته باشه .. !! کلا یه هاستینگ خوب ، باید خوب باشه . اینو باید از مشتریانش پرسید .. ( آهان یه نکته دیگه
smile_teeth.gif
، پنلش cPanel نباشه =)) )
 

pardisgroup

Active Member
هاست خوب هاستیه که به پشتیبانی نیاز نداشته باشه ...
مثلا اگر پشتیبانی همش آن لاین باشه و همش یوزر به مشکل بخوره بهتره یا پشتیبانی میانگین در روز 8 تا 12 ساعت آن لاین باشه و یوزر ماه به ماه یا هر چند ماه یکبار به پشتیبانی نیاز پیدا نکنه ؟ من خودم قبلا با این جور هاست ها کار کردم و الان هم شکر خدا سرویس خودمون همین طوریه

هاست خوب باید یه بک آپ اهمیت بده ... هاستی که بک آپ نداشته باشه دو قرون نمی ارزه

اخلاق خوب و ... هم البته اولویت ها بعد هستند.
 

pavnic

Member
مهترين ويژگي ها
1)آپ تايم بالا
2)پاسخگويي سريع
3)شركت معتبر و ثبت شده
4)قيمت مناسب
5)عدم داشتن تحريم
 

linkers

Member
به نظر من بهترین ویژگی یک هاستینگ اینه که مدیرش دلسوز و جوابگو باشه. وقتی که شما مدیر یک سرور رو جوابگو و دلسوز ببینید, حاضرید که یک هفته داون بودن رو تحمل کنید.

کلا هاست مثل یک سیستم بدن یا کامپیوتر هست, همشون با هم معنی پیدا میکنه ولی همیشه چنتا هستن که از بقیه مهمترن که به نظر من برای یک شرکت هاستینگ, همون دلسوزی و جوابگویی بسیار اهمیت داره.
 

A-750

Active Member
3)شركت معتبر و ثبت شده
به نظر این مهم نیست
مهم اینه که اسم شرکت رو گوگل سرچ کردید هیچ شکایتی نباشه
فرموش نکنید 95% هاستینگ ها شرکت ثبت شده نیستن

و یه مورد دیگه که دوستان هم گفتن
زیاد فکر پنل نباشید
باور کنید سی پنل و دایرکت ادمین و ال ایکس ادمین هر سه امکاناتشون تقریبا یکیه
ولی نمیدونم چرا همه دنبال سی پنلی هستند که مرتب داره لایسنس ها رو میبنده
 
آخرین ویرایش:

www.iranwebshop.com

Active Member
تمام ميزبانان وب (Web Hosting) خدمات مشابهي ارائه مي کنند. يک شخص يا يک شرکت، صفحات وب خود را بر روي سرويسگر (server) ميزبان قرار مي دهد و تمام مردم جهان از طريق مرورگر خود آن صفحات را مي بينند. ولي متاسفانه اين کل قضيه نيست. کيفيت و کارائي يک سايت وب به پهناي باند، امکانات سرويسگر و ساختار فني شرکت ميزبان بستگي دارد. ميزباني به شکلهاي مختلفي ارائه مي گردد. ميزباني اشتراکي (Shared Hosting)، ميزباني اختصاصي (Dedicated Hosting) و اشتراک جا براي سرويسگر (CoLocation)، بعلاوه هزاران پارامتر ديگر براي هر روش.

قابليت اطمينان
هنگام انتخاب ميزبان وب، بايد به اندازه، سرعت، تنوع ارتباط اينترنت، سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده ميزبان توجه کنيد. قابليت اطمينان خيلي مهم است. آيا زمان بالا بودن (UpTime) سرويسگر از زمان پايين بودن (DownTime) آن بيشتر است ؟ همچنين زمان پاسخگوئي ميزبان خيلي مهم است. کيفيت و استاندارد منبع انرژي اضطراري و همچنين امنيت سرويسگر نيز خيلي مهم است. اما يکي از مهمترين پارامترهاي لازم که در زمان انخاب ميزبان در نظر مي گيريد، کيفيت و سطح خدمات مشتري است.

خدمات مشتري
ارائه 24 ساعته خدمات مشتري شعار بيهوده اي است مگر اينکه افرادي که به تماسها پاسخ مي دهند، در زمينه رايانه، حرفه اي باشند. سطح فني مسئول پاسخگوئي ساعت 4 صبح چقدر است ؟ چطور به مهندس فني در زمانهاي غير کاري مي توان دسترسي داشت ؟ آيا مهندس کشيک از طريق سيستم Pager از اشکال سيستم خبردار مي شود ؟ اينها اگر سايت شما ساده و کوچک است زياد مهم نيستند ولي براي سايتهاي بزرگ و پيچيده، حياتي مي باشند.

زمان پاسخگوئي
اين پارامتر خيلي مهم است. قبل از عقد قرارداد با شرکت ميزبان، براي بخش مشتريان آنها يک نامه الکترونيک بزنيد و اگر کمتر از 2 ساعت جواب گرفتيد، آنگاه اقدام کنيد. با ارسال يک نامه به بخش پشتيباني، چقدر طول مي کشد تا جواب بگيريد ؟ جواب آنها چقدر مفيد و قابل استفاده است ؟ اگر يک شرکت ميزبان در سايت خود بخش سوالهاي متداول (FAQ) کاملي داشته باشد، بايد به سوال شما سريعتر جواب دهد چون تيم آنها درگير پاسخگوئي به 500 مشتري براي مسائل ساده مثل کپي سايتشان در اينترنت (Upload) نمي شوند.

زمان مطمئن بالا بودن سرويسگر
اندازه و سرعت، نشان دهنده مجموع پهناي باند شرکت ميزبان با اينترنت و بنا بر اين مستقيما به سرعت دسترسي سايت و حجم ترافيکي است که مي تواند داشته باشد. يکي از مهمترين پارامترها وجود چند منبع اينترنت براي شرکت ميزبان است. براي اينکه حداکثر زمان بالا بودن سرويسگرها بدست آيد، بايد چند ارتباط بين المللي اينترنت وجود داشته باشد. به اين ترتيب، وقتي يکي از ارتباط ها قطع شود، حداقل يک ارتباط ديگر وجود دارد که سرويسگر به کار خود ادامه دهد و سايت شما بالا بماند.
برخي شرکتهاي ميزبان ادعا مي کنند که پهناي باند نامحدود دارند. اين قضيه کاملا غير واقعي است چون هيچکس چنين پهناي باندي نمي تواند داشته باشد. اگر سايت شما ترافيک بسيار بالائي داشته باشد، شرکت ميزبان يا پول بيشتري طلب خواهد کرد يا سايت شما را متوقف خواهد نمود.

چيدمان سازمان شرکت ميزبان
چه سخت افزاري استفاده شده است ؟ چه سيستم عامل و وب سروري در حال کار است ؟ ساختار شبکه داخلي چگونه است ؟ پس از بدست آوردن اين اطلاعات از شرکتهاي ميزبان مختلف، مي توانيد شرکتهاي ضعيف را از ليست انتخابي خود حذف کنيد.
ساختار فيزيکي ارتباط با اينترنت و ارتباط سرويسگرها با شبکه چگونه است ؟ مسيريابها (Router) چه ساختاري دارند ؟ آيا تعداد آنها متعدد و داراي پشتيبان هستند ؟ در چه حجمي از فعاليت، ارتقاء سخت افزار انجام خواهد شد ؟ آيا از سخت افزارهاي استاندارد بازار استفاده شده است ؟ اين پارامترها بسيار مهم هستند مخصوصا زماني که اطلاعات حياتي تجارت و شرکت شما در آنجا ميزباني بشود.
هرگاه بازديد کننده اي سايت شما را مشاهده مي کند، اطلاعات و تصاوير از طريق ارتباط اينترنت به سمت کاربر ارسال مي شود و در رايانه او ذخيره مي گردد. اين ارتباط اينترنت، محدود است و ممکن است در اثر ترافيک بالا، کند شود. 99 درصد سايتهاي اينترنتي ترافيک حدود يک تا دو گيگابايت ايجاد مي کنند.

قابليت اطمينان شرکت ميزبان
اين پارامتر بسيار حياتي است. خرابي سرويسگرها يک واقعيت زندگي است. همه پيام "...Server not responding" را بارها ديده اند. شرکت ميزباني که خرابي سرويسگرها را پذيرا باشد، پذيراي شکست است. يک شرکت مسئول بايد بداند که خرابي سرويسگرها جزئي از عمليات روزانه تجارت آنها است و بايد با اين مسئله خيلي باز برخورد کنند. سايت شما بايد در 98 درصد زمانها قابل دسترس باشد.

محافظت در مقابل قطع برق
آيا شرکت ميزبان به باطري يا ژنراتور مجهز است ؟ اگر به باطري متکي هستند، در چه فاصله زماني باطريها شروع به کار مي کنند ؟ اگر سويچ درست اتفاق نيافتد، سايت شما تا بالا آمدن سرورها، قابل دسترس نخواهد بود.

حفاظت در مقابل بلاياي طبيعي
ممکن است براي يک شخص فني زياد مهم نباشد ولي يک تاجر حتما در مورد مقاومت محل نگه داري سرويسگرهاي شرکت ميزبان در مقابل سيل، زلزله و ساير عوامل طبيعي سوال خواهد کرد.

ميزان امنيت سرويسگرها
اين پارامتر هم خيلي مهم است. سياستها و تنظيمات امنيتي شرکت چگونه است ؟ آيا ديوار آتش (FireWall) در شبکه وجود دارد ؟ آيا متخصص امنيت در تيم آنها وجود دارد ؟ ميزباناني که اين امکانات را ندارند در مقابل خراب کاران (Hacker) آسيب پذير خواهند بود.

پس از کنترل کردن نکات بالا، با مشتريان شرکت ميزبان هم براي بررسي ميزان رضايت آنها از خدمات ارائه شده، تماس بگيريد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا