هاردسرفیس و مدلهای خفن در زیبراش

tahani3d

New Member
سلام به همه هنرمندای زیبراشی..
یه سوال اساسی داشتم که هرکی بتونه جواب بده معلومه آدم خفنیه... :wink:
اگه توی سایت های حرفه ای سرچ کنید میبینید که مدلهایی مثل اسلحه و چاقو و امثال اینهارا هم با زیبراش میسازند. دقیق و حرفه ای .

سوال اینجاست که چرا باید یه همچین کاری کردی؟
اگه با ابزار داینامش بخوایم بسازیم که اصلا به کار نمیاد و باید مجددا ریتوپولوژی بشه . خب این چه کاریه؟ چرا باید دوباره کاری بشه؟ از همون اول با مایا یا هرنرم افزار دیگه ای مثل آدم بشینن بسازن. ( اینو برای این میگم که در هر صورت مدل باید پولیگان مناسب داشته باشه و سه ضلعی نباشه... با داینامش اگه ساخته بشه ، بصورت ملیونی پولیگان لود میشه و جزییات بالایی را هم ساپورت میکنه . اما این چزییات را برای اینکه قابل استفاده بشه باید ربتوپولوژی کرد )

چرا باید این مدلها را توی زیبراش بصورت های دیتیل ساخت.؟؟؟
آیا تکنیک خاصی داره که از اونها استفاده میشه؟؟

من هنوز اندر کف این سوالم.
 

Gryphon

Member
اولا خفن خودتی!:mad::rose:
دوما سلام!!!
دلایل مختلی میتونه داشته باشه ، حالا سه تا به ذهنم رسید:
1. سازندگان زبراش بعضی از هنرمندان استخدام میکنن تا این جور مدل ها رو بسازن تا قدرت نرم افزار رو نشون بدن. من قبلا هر چی کار ساخته شده توسط زبراش میدیدم همش هیولا بود! ولی حالا تقریبا همه نوع کاری دیده میشه.
2. هنرمندا میخوان مهارت هاشونو نشون بدن مثلا میخوان بگن ما خیلی خفنیم با زبراش مدل های هاردسرفیس می سازیم!!!
3. یکی از ویژگی های نرم افزار هایی مثل زبراش اینه که مدل رو به راحتی میشه تغییر داد ولی اگه بخوایم توی مکس یا مایا شکل چیزی رو تغییر بدیم یا چیزی رو مدلمون اضافه کنیم باید کلی با نرم افزار سرو کله بزنیم و اینقدر درگیر ورتکس ها میشیم که یادمون میره که میخواستیم چی بسازیم!
مثلا میخوایم یه روبات دلی بسازیم که فقط کلیت کار تو ذهنمون هست ولی واسه جزئیات فکری نکردیم خب تو زبراش راحت تر میتونیم روند امتحان کردن چیزای مختلف رو انجام بدیم تا مکس یا مایا.
 

tahani3d

New Member
سلام. ممنون دوست من .
ممکنه این مطالبی که فرمودید درست باشه . که قطعا هم همینطوره.
منتها من دیدم که این نوع تکنیک را برای ساخت و استفاده در گیم و انیمیشن استفاده میکنن. ینی مدلهارو بصورت های پولی میسازن.
اما اینکه چه اتفاقی بعدش میفته را نمیدونم.
آیا این های پولی ها مجددا ری مش میشن ؟ یا اینکه اونها فقط یه راف هستند برای مدلسازهای مایا یا مکس که از اونها اطلاعات بگیرن و طبق اصول مدلسازی در مکس یا مایا اونها رو مجددا طبق الگو پیاده کنن. ؟
هرکدوم از مواردی که عرض کردم خودش زمان اجرای پروسه تولید را چند برابر میکنه . شاید بشه گفت که خب در عوض کیفیت خروجی بالا میره. .. اما این کیفیت را میشه با کانسپت خوب مدیریت کرد ...
والا من که کلا گیج شدم...
بازم ممنون .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا