با سلام،
میزان ضریب شکست آب 1.33 هست اما نفرمودید با کدوم رندر کننده قصد دارید اینکار رو انجام بدید، روش کار تو منتال ری و وی ری یکمی متفاوت هست اما برای تولید Caustics درست و حسابی تو هر دو تا نرم افزار باید از photon استفاده کنید ... البته vray برای ایجاد سهولت
بخش Caustics رو از موتور PM جدا کرده ( حالت Caustic که از طریق گزینه های موجود در بخش Global Switches در وی ری تولید میشه چه بصورت Reflective و چه بصورت Refractive فاقد کیفیت مناسبه ) و به همین خاطر باید هم در بخش Caustic وی ری و هم در تنظیمات نور
بعضی تنظیمات رو تغییر بدید که کمی مفصله اما یه نکته !!!! صرف نظر از اینکه با چه رندر کننده ای کار میکنید میشه بجای دردسر تنظیمات زیاد و بالا بردن زمان رندر با استفاده از یه تصویر Caustics و از طریق خاصیت Projection map در نور خیلی راحت و تر و تمیز قضیه رو جمع و جور کرد ....
ببخشید که مفصل تر توضیح ندادم ... باید تا فردا نسخه اولیه یه پروژه ای رو تحویل بدم ... به همین خاطر مختصر و مفید موضوع رو جمع بندی کردم...
امیدوارم مفید بوده باشه