FunnyVacation
Member
سلام دوستان
من تازه شروع کردم به کار با C++ حالا هم چند تا برنامه بهم گفتن بنویس که تو این برنامه که پایین می گم زیادی گیر کردم و نتونستم بنویسم.
حالا امیدوارم با توجه به تجربیات اساتید فن بشه این برنامه نوشته بشه و شرش از سرم کم بشه چون فکرم را مشغول کرده و مهمتر از آن یه چیزی هم یاد بگیرم.
حالا می خوام بازی مسیریابی طراحی کنم به این صورت :
این بازی جدولی دو بعدی به عنوان محیط بازی دارد.
یک نقطه شروع و یک نقطه پایان دارد.
هدف : یافتن مسیری از نقطه شروع تا پایان است.
برخی از خانه های جدول دیوار هستند که نمی توان از روی آنها حرکت کرد. برخی دیگر خانه های خالی برای حرکت کردن هستند.
لذا مسیری که در نهایت اعلام می کنیم باید از تمام خانه های مجاز جدول عبور کند و با دیوارها تلاقی نداشته باشد.
از یک خانه هم نباید دو بار عبور کرد.
به علاوه نوع خاصی از دیوارها کشنده هستند. به این معنی که نمی توان بیش از دو حرکت در یکی از 8 خانه اطراف آن داشته باشیم. حداکثر بعد از 2 حرکت در کنار یکی از آنها از کنار آن دور می شویم.
-------- نوع ورودی ---- :
نقطه اول شامل 2 عدد Col , Row باشد . پس از آن جدولی به اندازه Col*row خانه شامل کارکترهای زیر داده می شود :
S خانه شروع X دیوارهای معمولی Yدیوارهای کشنده Eخانه پایان . (نقطه) خانه خالی که محل عبور است
---------نوع خروجی ----- :
در هر سطر از خروجی مختصات نقطه ای از مسیر حرکت را می نویسیم
ابتدا مختصات محور X و سپس Y ( نقطه (0و0) گوشه بالا سمت چپ است ).
شروع با مختصات S و پایان با مختصات E
در صورت عدم وجود جواب عبارت No Solutron را چاپ کند.
به صورت Rand() دیوار چینی می کند.
نمونه :
S – X_ _
_ _ _ _ _
Y _ _ Y _
_ _ X _ _
_ _ _ _ E
تا 20 این ماه فرصت دارم تمومش کنم .
ممنون از کمکای دوستان
من تازه شروع کردم به کار با C++ حالا هم چند تا برنامه بهم گفتن بنویس که تو این برنامه که پایین می گم زیادی گیر کردم و نتونستم بنویسم.
حالا امیدوارم با توجه به تجربیات اساتید فن بشه این برنامه نوشته بشه و شرش از سرم کم بشه چون فکرم را مشغول کرده و مهمتر از آن یه چیزی هم یاد بگیرم.
حالا می خوام بازی مسیریابی طراحی کنم به این صورت :
این بازی جدولی دو بعدی به عنوان محیط بازی دارد.
یک نقطه شروع و یک نقطه پایان دارد.
هدف : یافتن مسیری از نقطه شروع تا پایان است.
برخی از خانه های جدول دیوار هستند که نمی توان از روی آنها حرکت کرد. برخی دیگر خانه های خالی برای حرکت کردن هستند.
لذا مسیری که در نهایت اعلام می کنیم باید از تمام خانه های مجاز جدول عبور کند و با دیوارها تلاقی نداشته باشد.
از یک خانه هم نباید دو بار عبور کرد.
به علاوه نوع خاصی از دیوارها کشنده هستند. به این معنی که نمی توان بیش از دو حرکت در یکی از 8 خانه اطراف آن داشته باشیم. حداکثر بعد از 2 حرکت در کنار یکی از آنها از کنار آن دور می شویم.
-------- نوع ورودی ---- :
نقطه اول شامل 2 عدد Col , Row باشد . پس از آن جدولی به اندازه Col*row خانه شامل کارکترهای زیر داده می شود :
S خانه شروع X دیوارهای معمولی Yدیوارهای کشنده Eخانه پایان . (نقطه) خانه خالی که محل عبور است
---------نوع خروجی ----- :
در هر سطر از خروجی مختصات نقطه ای از مسیر حرکت را می نویسیم
ابتدا مختصات محور X و سپس Y ( نقطه (0و0) گوشه بالا سمت چپ است ).
شروع با مختصات S و پایان با مختصات E
در صورت عدم وجود جواب عبارت No Solutron را چاپ کند.
به صورت Rand() دیوار چینی می کند.
نمونه :
S – X_ _
_ _ _ _ _
Y _ _ Y _
_ _ X _ _
_ _ _ _ E
تا 20 این ماه فرصت دارم تمومش کنم .
ممنون از کمکای دوستان