نور target

shahin666

Active Member
با سلام . من يه مشكل در نورهاي متمركز يا target دارم . براي استفاده از اين نورها با light vray از چه روشي بايد استفاده كنم . من يه چراغ سيلندري دارم و ميخوام نور بصورت target از زير سقف كاذب به كف بتابه . اين كارو انجام ميدم ولي لامپ چراغم روشنائي يك چراغ سيلندري رو نداره در ضمن ميخوام اطراف چراغ بازتاب نور داشته باشم. از متريال vray light استفاده كردم ولي لامپ مشكي شد.
 

3D Art

Member
سلام
یه عکس از کارت بگیر بزار تا با کمک بقیه دوستان مشکلش رو بررسی کنیم .
راستی منظورت از چراغ سیلندری چی هست؟
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
سلام
یه عکس از کارت بگیر بزار تا با کمک بقیه دوستان مشکلش رو بررسی کنیم .
راستی منظورت از چراغ سیلندری چی هست؟
چراغ سیلندری یک نوع چراغ توکار هست که توی یک محوطه استوانه ای شکل قفل میشه.
من هم یک کم با نورهای واقعی در vray مشکل دارم-ظاهراً با روشن کردن caustics توی render setup باید مشکل حل شه
در ضمن آیا نوری که گذاشتید خروجیش اندازه یک نور سیلندری هست؟
آیا expesure رو روی photometric تنظیم کردید؟
البته color mapping هم روی تصویر خروجی تاثیر زیادی داره اما من هنوز زیاد باهاش کار نکردم اما ظاهراً باید اون رو روی gama correction با مقدار 0.4545 تنظیم کرد.
 

shahin666

Active Member
اينم فايل پيوست . همانطور كه ميبينيد نور لامپ ها به كف خورده ولي چراغها روشنائي يك نور هالو‍ژني رو ندارند.
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    310.1 کیلوبایت · بازدیدها: 21

ali_tavanaie

Well-Known Member
خوب شما expesure رو روی photometric گذاشتید؟
نورتون چیه؟
color mapping تون چیه؟
 

shahin666

Active Member
نورم mr area target و color maping روي exponential هست در ضمن exposure control هم ندارم.
 

3D Art

Member
برای نور هالوژن حتما باید از نور های فتومتریک استفاده کنید با این نور باید تو قسمت web از این IES که ضمیمه کردم استفاذه کنی.
 

پیوست ها

  • 1.zip
    588 بایت · بازدیدها: 13
آخرین ویرایش:

mkf.cgi

Member
من يه مشكل در نورهاي متمركز يا target دارم
target يعني هدف,پس ما چيزي به عنوان نور متمركز نداريم.
اگه ميخواي نور vray هدف دار بشه از محدود كننده ي look at contrance ميتوني استفاده كني و ديد نور رو به يه ابجكت محدود كني.
در vray light با زياد كردن مقدار cutoff ميتوني يه نور استوانه اي داشته باشي.
اما چون vray يه موتور منطقيه و توي دنياي واقعي هم نور استوانه اي نداريم,بايد از يه محدود كننده استفاده كني تا نورت به صورت استوانه اي تابيده بشه مثل يه استوانه(cylinder) كه نور توش قرار ميگيره.
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
target يعني هدف,پس ما چيزي به عنوان نور متمركز نداريم.
اگه ميخواي نور vray هدف دار بشه از محدود كننده ي look at contrance ميتوني استفاده كني و ديد نور رو به يه ابجكت محدود كني.
در vray light با زياد كردن مقدار cutoff ميتوني يه نور استوانه اي داشته باشي.
اما چون vray يه موتور منطقيه و توي دنياي واقعي هم نور استوانه اي نداريم,بايد از يه محدود كننده استفاده كني تا نورت به صورت استوانه اي تابيده بشه مثل يه استوانه(cylinder) كه نور توش قرار ميگيره.
سیندری اسم یک قطعه توکار هست که لامپ توش قرار میگیره -منظور دوستمون یک لامپ هالوژن هست که توی یک محفظه سیلندری قرار داده شده.
 

mkf.cgi

Member
با توجه به پست هاي قبلي متوجه شدم منظور دوستمون از سيلندري چيه,فقط خواستم كمكي كرده باشم.شوما ببخشيد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا