بی بی کد نمای ساختمانی(خانه تنهایی من)

max vray

کاربر VIP
سلام به همه دوستان عزیز و همه عزیزانی که به من کمک کردن تا به این حد کیفی برسم مخصوصا عارف جان و سعید عزیز.:rose:
اسم این کار که فقط یک نمای ساختمانی خانه تنهایی من است.
موتور رندر vray مدلینگ در 3ds max و مدت زمان رندر 2 ساعت و نیم.
چندتا اتفاق برام تو این کار افتاد که خیلی عجیب بود اگه کسی علتش میدونه لطفا بهم بگه.
1.بجای چهار بار محاسبه رندر بین لایت کش و رندر ایمیج ناگهانی 6 بار شد ولی من تنظیمات عوض نکردم.
2.دو مرحله اضافی که گفتم محاسباتشون فوق العاده سریعتر از مرحله های قبلی بود و در هنگام محاسبه صفحه رندر سیاه میکردن.
3.نمایشگر درصد رندر به نصف نرسیده محاسبات تموم میشد در هر 6 مرحله.
منتظر نظرات همتون هستم.:rose:
 
آخرین ویرایش:

saeedmagic

Member
سلام کاره خوبی شده ولی یه سری ایراد داره
یکی اینکه پرسناژ اصل مچ نشده با کارت و از یه مدل پرسناژ استفاده کنی بهتره فکر کنم
رندر شبت خیلی تاریک شده!
رندر اولت از سمت راست زاویه دوربین خیلی بده اذیت می کنه!
و کاش از نماهای دیگه ام رندر می گرفتی ورودی و قسمت های مختلف معلوم می شد! روی چراغ ها هم یه ذره نویز داره!
موفق باشی
 

3D Art

Member
درود دوست من
کار زیبایی شده ویک حس غریبی داره کارت
از vray sun استفاده کردی یا target light ؟
از همه تنظیماتت عکس بگیر بزار تا مشکلاتت رو با کمک بقیه دوستان رفع کنیم
حالا مشکلاتت چی هست:
مشکل اول همه رندر ها نور هست اگر مشکل نور رو یاد بگیری حل کنی دیگه بقیه مشکل ها خیلی راحت تر حل میشن
نور هات کنتراست ندارن از گاما استفاده کردی ؟
بهترین رفرنس برای شما دیدن عکس های معماری روز هست ...
مشکل دوم متریال هست که استرچ شدن و اینکه تکسچر هات زیاد مناسب نیستند و بامپ جالبی ندارن
 
سلام محمد جان چه خبر چند وقت بود نیومدم
باز مثل همیشه گل کاشتی
شیطون باز از این در دافا گذاشتی مگه خونی تنهایی نیست پس اینا کین؟
خوب یک تجربه خاص بگم تو آنرپ کردن متریال
وقتی جسم های مکعب مستطیلی رو متریال میدی UV رو روی box می ذاری همیشه
یک ضلع کار خراب میشه یا کشیده میشه حالا بیا قبل از اینکه box رو داخل uvw map گزینه بالایی box رو بزن بعد دوباره box رو بزن
بعد uv مپ درست میشه
کارت خیلی مدرن نظم معماری رو قسمت پایین خراب کردی
تو رندرهای نما برای ما که سیستم مامون هندلیه نسبت به خارجی مارجی ها اونا سیستماشون مثل خرس گریزلی زور داره
از وی ری سان بهترین رندر رو بدست میاریم من یک رندر 2 3 شب پیش گرفتم با تنظیمات متوسط ولی نورپردازی خفن
کلی فتومتریک داشتم شب گذاشتم صبح بلند شدم دیدم 10 درصدش رفته
نما باورت میشه برای نما یک وی ری سان بساز حدودا از غروب ببر بالاتر با زاویه بسته به سمته نما سر راهش یک درخت بذار که سایش بیفته رو نما نصف نما البته
بعد یک box بزرگ بذار روبروش متریالش برای واقعی کردن خیلی مهمه یکی از رندرهای آرک مدلو بذار مایل به غروب باشه
بعد opacity شو 50 درصد کن یک چند تا درختم بذار روبه روی ساختمان
این یک رندر تقریبا خوب و سرعت بالا واسه ماها که سیستمامون سرعتش کمه
من شاید بالای 1000 تا نما زدم واسه 10 12 تا شرکت البته قدیم این توجیهی ترین رندر بود واسم
متریال سنگ ها و نما باید با کیقیت باشه که رندر خوب بشه که خیلی ها ندارن خودم هم ندارم تازگی یک 4 5 تا متریال خوب گیرم اومده که واقعا تاثیر داره
تو این هقته و هفته قبلی 7 8 تا کار داخلی زدم بعضی هاش خیلی خوب شد
حالا اگه اینترنت پرسرعت دستم اومد آپ میکنم متریالارو هم واست آپ می کنم
متریال کفتم کیفیتش پایینه
در کل با همین متربال های معمولی کار خیلی خوبی زدی
معماری خیلی ساده وقشنگ شده منم خیلی دوست دارم یک همچین خونه داشته باشم
اگه همچین ویلایی منم میشم سرایدارت حقوق ثابتم می گیرم
منتظر کار خوشگل بعدی هستم
 

Hamed

Active Member
سلام
من با افشین موافقم البته نه کل کار ولی یه قسمتی از کار یه حس خوبی داره آرامشی توش هست رال...ولی کل کار ضعف داره عناصره عمودی و افقی سازه خیلی خوبه اما تکسچر و رندر و اصلی ترین مورد توی این جور کارای معماری که امروزه زیاد دیده میشه نور پردازی خوبه...ولی در کل خسته نباشی

علی علی
 

m.n1362

Member
خوب شده سیستم نورتم خوبن ادمارو ور دار جالب نشده یه کم یه سری از متریلا نویز داره ولی در کل خوبه اونم واسه اینهه که اول سایه هاتو حساب میکنه
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام به محمد عزيز.مرسي از بابت كار خوبت.
نقاط قوت:
1- نور پردازي خيلي خوب شده.توي فضا طراوت و تازگي حفظ ميشه
2- رفلكت ها خيلي خوب مديريت شدن
3- رنگ بندي كار (سليقه اي) خوب شده خيلي
4- خوب تونستي با متريال هاي كثيف كارو از بي روحي در بياري

نقد:
1- در مورد نور روز كارت اوربرايت شده و در شب يه جاهايي كاملا سياه
اين نكته رو هميشه در نظر داشته باش كه توي تاريك ترين و روشن ترين نقطه بايد ديتيل كار معلوم باشه و نبايد از سفيدي و سياهي مطلق توي كار استفاده كرد
2-رنگ آسمونت زياد جالب نشده.توي يكي از رندرها آبي زيادي روشن شده و توي يكي زيادي تاريك
3- كليت رنگ آبي نشسته روي كارت.اگه از Vray Physical Cam استفاده ميكني تظيمات white Balanceرو روي day light يا d65 بزار
4-متريال كفت بامپ نداره و اين قضيه خيلي معلوم شده
5- متريال شيشه براي اون فرم خوب نشده.توي نور روز انگار شيشه نداره و نور شب يه شيشه مات شده
6- آدم ها اصلا خوب نشده.يا كار بايد رئال باشه يا فانتزي يه آدم فانتزي يه رئال بدون سايه از قشنگي كار كم كرده
7- كار پست پروداكشن نداره.با نرم افزار Nik Color Efx رنگ بندي كارو تغيير بده(همون نرم افزاري كه باعث شد توي مسابقه جايزه نفر اولي رو ازم بگيرن!!)
8- سايه هاي لامپ هات خيلي شارپ شده.يه مقداري نرم كني جالب تر ميشه
درمورد محاسبات اضافه هم تنها دليلش اينه كه توي يكي از متريال هات تيك Interpolatin زير گزينه رفلكت داره.ماله ولوم لامپ هاي اكستريور اور موشن هست.بايد تك تك متريال هاشو با قطره چكان انتخاب كني و اين تيك رو برداري.اگه هم از نرم افزار SolidRock استفاده كني ايكي ثانيه كارو برات انجام ميده

 

max vray

کاربر VIP
سلام به محمد عزيز.مرسي از بابت كار خوبت....



مرسی عارف جان.
همیشه از اطلاعات زیادت لذت میبرم:oops::rose:
حتما تمام ادیت هایی که گفتی انجام میدم.
مشکل نور اینه که سایه تو کارم نیست علتشم اینه که جولو vray sun دیوار گذاشته بودم اشتباهی.
در مورد اون نرم افزار هم هنوز نتونستم دانلودش کنم برادر:)
راستی متریال کثیف از تو تقلب کردم وقتی کار متریال کف تو مسابقه دیدم.البته میدونم خیلی ضعیفه نسبت به کار تو هرچی باشه تو استادی ما شاگرد.
راستی فهمیدم کوچیک کردن براکت ها علت داره.میشه باهاش مراحل قبل RENDER IMAGE دور زد.براکت بزار رو 15 و تنظیمات ایلونیشن مثلا به جای -5/-3 بزار روی-8/-6 اونوقت فقط یکبار محاسبه میکنه دوبار دیگه فقط الکی با سرعت رو صفحه رندر میچرخه.
بازم مرسی رفیق:rose:
 
آخرین ویرایش:

max vray

کاربر VIP
سلام
من با افشین موافقم البته نه کل کار ولی یه قسمتی از کار یه حس خوبی داره آرامشی توش هست رال...ولی کل کار ضعف داره عناصره عمودی و افقی سازه خیلی خوبه اما تکسچر و رندر و اصلی ترین مورد توی این جور کارای معماری که امروزه زیاد دیده میشه نور پردازی خوبه...ولی در کل خسته نباشی

علی علی

سلام
مرسی از اینکه وقت گذاشتین کارم دیدین.کار یک باز نگری کلی میکنم تا از خوامی در بیاد خودمم موافق خام بودنشم.
:rose:
 

max vray

کاربر VIP
درود دوست من
کار زیبایی شده ویک حس غریبی داره کارت
از vray sun استفاده کردی یا target light ؟
از همه تنظیماتت عکس بگیر بزار تا مشکلاتت رو با کمک بقیه دوستان رفع کنیم
حالا مشکلاتت چی هست:
مشکل اول همه رندر ها نور هست اگر مشکل نور رو یاد بگیری حل کنی دیگه بقیه مشکل ها خیلی راحت تر حل میشن
نور هات کنتراست ندارن از گاما استفاده کردی ؟
بهترین رفرنس برای شما دیدن عکس های معماری روز هست ...
مشکل دوم متریال هست که استرچ شدن و اینکه تکسچر هات زیاد مناسب نیستند و بامپ جالبی ندارن

به به سلام:rose:
مرسی وقت گزاشتی کارم دیدی.
اره از VRAY SUN و DOME VRAY LIGH استفاده کردم.
چشم اینم تنظیمات:
راستی گاما؟نه منم؟فایدش چیه؟دیدم تو یک کار گامارو 2.2 داده بود و گامای تکسچرا رو هم بالا برده بود.
بازم مرررررسی:rose:
 

پیوست ها

  • tanzimat-va-noor.jpg
    tanzimat-va-noor.jpg
    271.8 کیلوبایت · بازدیدها: 7

max vray

کاربر VIP
خوب شده سیستم نورتم خوبن ادمارو ور دار جالب نشده یه کم یه سری از متریلا نویز داره ولی در کل خوبه اونم واسه اینهه که اول سایه هاتو حساب میکنه

سلام
مرسی از نظرت.:rose:
چندتا ادیت کوچولو داره انجام میدم میزارم تو سایت
 

max vray

کاربر VIP
سلام محمد جان چه خبر چند وقت بود نیومدم
باز مثل همیشه گل کاشتی...

ای جاااان من ای جاااان من
کجایی سعید جان نبودی سایت خلوت بود همه جا تیره و تار بود:green:
مرسی بابت اموزشات یک راه حل دیگش اینه که تو پارامترای بالایی BOX UVW کار کنی و اون قسمتی که خراب میشه رو درست کنی.فیلم میگیرم واست میفرستم که دارم چی میگم.اما متریالش بد بود دستم بسته بود باید عوضش کنم.
راستی ارشد مجاز شدم:):green:
شیرینشم اگه نرم افزار SHADER MAP PRO نداری واست بفرستم.
راستی خونه تنهایی واسه چیه پس؟:green::cool:
 

max vray

کاربر VIP
سلام کاره خوبی شده ولی یه سری ایراد داره
یکی اینکه پرسناژ اصل مچ نشده با کارت و از یه مدل پرسناژ استفاده کنی بهتره فکر کنم
رندر شبت خیلی تاریک شده!
رندر اولت از سمت راست زاویه دوربین خیلی بده اذیت می کنه!
و کاش از نماهای دیگه ام رندر می گرفتی ورودی و قسمت های مختلف معلوم می شد! روی چراغ ها هم یه ذره نویز داره!
موفق باشی

سلام مرسی همه ایرادات به جا و درسته.هنوز بقیه ویو هارو نساختم میسازم میزارم تو سایت مرسی بازم:rose:
 
سلام محمد بابا انگشت ما بی سوادارم بگیر تبریک می گم شدی یک روشنفکر الان در حد Vraylightmtl فکر روشن شدهمحمد جان چند تا کار زدم می خوام بزارم تو گالری سرعت اینترنتم داغون الان یک رب طول کشید برسم به این صفحه گالری رونقش کم شدهتبریک Again واسه ارشد مهندسسسسسسسسسسسسخونه تنهایی هات تو حلقمنرم افزار shader map pro کارش چیه لینکشم بزار solid rock هم کار نکردم چی هست؟منتظر یک رندر شیک و مجلسی از این کارتم تنبل نشی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
Solidrock یه اسکریپت حرفه ای مکس و وی ری هست که برای شما یه سری تنظیمات آماده وی ری رو داره.
چند ویژگی داره
1- با یک کلیک تمام سابدیوایزهای متریال هارو یکسان میکنه.
مثلا فکر کنین که 20 تا متریال داریم.هر کدومشون یه سابدیوایز جدا دارن.... با این برنامه همه سابدیوایزها 7 میشه.بعد اگه خواستیم کیفیت رندر بالا بره میریم توی Global Subdivs عدد 1 رو به 3 تغییر میدیم.حالا میبینیم توی رندر تمام سابدیوایزها به اندازه 3*7=21 رندر میگیره
این کارو برای vraylight هم میکنه...تمام سابدیوایزهارو یکدست میکنه
2- یه قسمتی داره که به صورت اتوماتیک Vray Physical Cam رو نور سنجی و رنگ بندی میکنه.
یعنی White Balance و Expose رو کامل درست میکنه
3- مدیریت روی تنظیمات حرفه ای وی ری داره.مثلا تنظیمات Light cashe رو خیلی دست بالا میگیره اما Irradiance Map رو با حداقل عددها راه میندازه که باعث میشه محاسبات GI نصف بشه یا کمتر
4- تنظیماتی که برای رندر داره شامل اسکیسی نرمال High و Ultra هست
ضعف هایی که داره اینه چون سخت افزارهای ما معمولی هست تنظیمات Medium به بالا خیلی افراطی تغییر میکنه.مثلا Subdives رو روی 0.001 میزاره عدد Global Subdives رو روی 8 میزاره:shock:
به نظرم خوبی داره اما باید افسارشو بکشیم واگرنه بدبخت میکنه

سایت رسمیش
http://solidrocks.subburb.com/
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    105.9 کیلوبایت · بازدیدها: 7
آخرین ویرایش:
سلام مهندس واقعا خسته نباشی از لطفت
واقعا نمیشه به یک دکمه تشکر اکتفا کرد
از همین جا تشکر می کنم از تو و آموزش های بسیار عالی
مرسی از لطفت
دو تا سوال اساسی ازتون داشتم
1.به نظرت مهندس کدوم وی ری واسه کار داخلی بهتره من با Vray 1.5 Sp2 رندر می گیرم مکس 2009 32 بیت
وی ری 2 هم نصب کردم تفاوت آنچنانی نداشت سرعتش هم کمتر بود یکخورده

2 من هر کار کردم از وی ری پروکسی استفاده می کنم متریال نداره به نظرت ماله وی ری هست
وی ری 2 هم به همین شکل بود متربال نداره
لکه هایی که رو دیوار میفته مخصوصا رو متریال سفید مثل دیوار و سقف به خاطر کم بودن تنظمات GI هست به نظرت ؟
در کل مرسی از لطفت
موفق باشی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.این که پروکسی متریال از دست میده بخاطر vray sp2 هست.وی ری 2 از همه همه نظر 100 درصد بهتره.چه تو مدیریت رم و cpu چه تو بحث آبشن برای یه سری چیزها..مهمترین تحولش vray Expose هست.
پیشنهاد من اینه از مکس 2012 و وی ری 2 sp1 استفاده بکنین.
در مورد نقطه نقطه شدن باید کارو ببینم تا نظر بدم.اینجا تایپک محمد جون هست.اگه سوالی داشتین تو بخش نرم افزار مکس مطرح کنین یا با پیغام خصوصی بگین در بست در خدمتیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا