نمای بیرونی ساختمان

omid1326

Member
سلام

به چه صورتی معمولا اندازه نمای بیرونی ساختمان را در تری دی مکس برای طراحی کردن اندازه میگیرند مثلا یک ساختمان 4 طبقه برای طراحی نمای بیرونی چه مراحلی دارد





سپاسگزارم
 

_MRM_

Member
من به دو روش عمل می کنم
1 کلیات طرح را در اتوکد 2 بعدی رسم می کنم و با اکستورد حجم ایجاد می کنم و جزئیات و متریال داخل مکس انجام می دم
2 پلان نما را در کد با خطوط عمودی و افقی به فاصله 40 سانتی متر تقسیم و ادامه را داخل مکس انجام میدم

این نکته را هم فراموش نکن ، هنگام ایمپورت از کد به مکس اندازه را به سانتی متر تبدیل کنی و این را نیز unir stup نیز انجام دهید
 

omid1326

Member
سلام

سپاسگزارم بخاطر پاسخهایتان گفتید که از اتوکد استفاده میکنید آیا حتما باید از اتوکد استفاده کرد یا فقط از تری دی مکس هم به تنهایی میشه برای طراحی نما استفاده کرد
 

shahin666

Active Member
معمولآ این کارو نمیکنن . یه راه دیگه اینه که فایل نما در کد رو به زاویه left یا right بیاری و طبق اون نما بزنی.
 

sadraman

Active Member
اگه فقط می خوای نمای خارجی بزنی اتوکد لازم نیست
می تونی چند باکس با ابعاد مثلا 3متر ارتفاع 10متر طول و حدود 10متر هم عمق ابجاد کنی و با edit poly یا هر راه دیگه که یاد داری با حجمت بازی کنی
من با ادیت پولی کار می کنم
 

morgh66

Member
دوست عزیز کسانی که مکس کار میکنن معمولا از چند روش استفاده میکنن تا به طور تقریبی(نه دقیق)نمای ساختمان یا هرچیز دیگه ای رو بسازن که البته برای کسانی که فقط طرح نمای پایانی براشون مهمه خوبه در صورتی که اندازه ها زیاد مورد توجه نباشه.
1-همونطور که دوستامون گفتن داخل کد سه بعدی کنی و بیاری داخل مکس برای رندر(اندازه های دقیق برای معمارن و مهندسین قطعه ساز در سایز واقعی و البته بید اتوکد بلد باشی)
2-باز همونطور که دوستامون گفتن طرحت رو باز داخل کد بزنی و بیاری داخل مکس و با چندتا اکسترود ساده و تکنیک Line استفاده کنی که باز این روشم تقریبا دقیق و نیاز به بلد بودن کد می باشد.
3-روش بعدی استفاده از عکسهای نما از روبرو و اگه نیاز بود از طرفین که حالا می تونه از پایین,بالا,چپ,راست,و پشت باشه که در نماهای مختلف لود میکنی و مدلت رو از روی اون میسازی(تکنیک BluePrint)
4-ساخت تقریبی و ذهنی که میتونی تنظیمات واحدهای اندازه گیری مکس رو از اینچ به متر یا سانتی متر تغییر بدی و مدلت رو با وارد کردن اعداد و با اجسام هندسی مختلف بسازی(چندان دقیق دقیق نیست اما می تونه بعضی وقتها به درد بخوره)
5-اگه از یک نما عکس طبیعی داری مثلا از یه ساختمون واقعی عکس گرفتی و حالا می خوای سه بعدی کنی می تونی از روش نسبت بندی استفاده کنی که باید با اصول اولیه ی طراحی با دست مثل پرسپکتیو و نسبت بندی در نقاشی حداقل آشنایی داشته باشی و نسبتهای داخل عکس رو با استفاده از مثلا تعداد آجرها و غیره که معمولا سایزش رو میدونی پیدا کنی و از روی اون بسازی...
6-همون روش مورد 5 ولی با استفاده از دوربین مکس که عکست رو روی یه plane داخل مکس میندازی و یه دوربین جلوش میزاری و با چپ و راست کردن دوربین و تغییر زوم وFOV سعی میکنی تا نمای دید عکاس رو به دست بیاری و در پرسپکتیو درستی از عکس قرار بگیری.ایندفعه اگه یه Plane یا هر آبجکت دیگه ای رو داخل نمای دوربین بکشی که مثلا روی دیوار ساختمون رو بپوشونه میتونی نسبت دقیقی از موضوعات رو پیدا کنی و از روی اون مدلت رو بسازی...(یه کم که چه عرض کنم تقریبا حرفه ای و آشنا به مفاهیم پرسپکتیو باید باشی)
اوووووووفففففففففف
و اگه بخوام بگم تمومی نداره.چیه این مکس اینقدر گسترده است.هزارتا روش واسه ساختنش وجود داره اما حیف که بعضیهاش دقیق نیست.معمولا مکس توی اندازه های دقیق و الالخصوص معماری و مهندسی چندادن دقیق و قابل توجه نیست اما اگه بلد باشی می تونی نسبتا اندازه ها رو درست دربیاری...
موفق باشی انشاالله...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا