نكاتی برای خرید هارد دیسك

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
امروزه خرید قطعات كامپیوتری با توجه به افزایش تنوع در برند، طرح و مدل و قابلیت‌های این كالا یكی از اموری است كه نیاز به توجه و دقت فراوانی دارد.
هارد دیسك نیز یكی از قطعات كامپیوتری است كه امروزه در مارك‌های مختلفی چون vestern digital، maxtor، seagate، Samsung و ... در بازار موجود است و هر یك بسته به قابلیت‌هایی كه دارند از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند.
طبق اعلام ملكی، یكی از فروشندگان قطعات كامپیوتری در پاساژ پایتخت هنگام خرید یك هارد دیسك باید به نكاتی چون سرعت چرخش، ظرفیت، حجم بافر، نوع رابط و ... توجه كرد.
به گفته وی سرعت چرخش هارد دیسك تاثیر زیادی روی سرعت انتقال اطلاعات دارد و باید توجه ویژه‌ای به این نكته شود.
وی می‌گوید: در‌حال‌حاضر هارد دیسك‌های با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه در بازار به وفور یافت می‌شوند كه از كارایی مناسبی برخوردارند.
به گفته وی ظرفیت و مقدار فضایی كه برای ذخیره اطلاعات در نظر گرفته می‌شود نیز از نكات مهمی است كه هنگام خرید هارد دیسك باید به آن توجه شود.
وی معتقد است ظرفیت حافظه براساس نیاز و كاربرد كاربران انتخاب می‌شود و بهتر است كاربران از هارد دیسكی با ظرفیت بالاتر از آنچه مدنظرشان است استفاده كنند تا با مشكل كمبود فضا مواجه نشوند.
در كنار سایر ویژگی‌ها حجم بافر نیز از نكات دیگری است كه باید به آن توجه شود.
به گفته این فروشنده مقدار حافظه داخلی هارد دیسك كه ما آن را بافر می‌نامیم مثل حافظه داخلی پردازنده مركزی و درایوهای نوری تاثیر زیادی در كارآیی دستگاه دارد و باعث ارتقای عملكرد هارد دیسك در مواردی كه نیاز به انتقال اطلاعات بالایی وجود دارد، خواهد شد.
توجه نوع رابط هارد دیسك نیز از نكات دیگری است كه باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته ملكی در ‌حال‌حاضر رابط SATA از مقبولیت بالایی چه از نظر سرعت انتقال اطلاعات و چه از نظر قیمت برخوردار است.
به گفته این فروشنده در‌حال‌حاضر رابط‌‌های SATA۱‌، SATA۲، SATA۳ در بازار موجودند كه SATA۲ به دلیل سرعت بیشتری كه در انتقال اطلاعات دارد از مقبولیت بیشتری برخوردار است.
این فروشنده در مورد برندهای vestern digital، maxtor، seagate۲ به عنوان سه برند پرفروش این كالا در بازار داخلی معرفی كرد كه از نظر طول عمر و كارایی نسبت به سایر برندها برترند.

منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا