نقد فیلم های .: سینما 1 :. [لیست فیلم ها در پست اول]

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً

خوشحالم که می بینم دوستان زیادی هستن که به نقد بررسی فیلم علاقه دارن و در این مورد نظرات خوبی هم می دن.

در مورد فیلم سرقت از بانک (شغل بانک Bank Job) عرض کنم که فیلم خیلی خوبی بود. چند وقت پیش یکی از رفقا نسخهء VCD این فیلمو بهم داد و منم ریختم روی سیستم؛ ولی هنوز فرصت نشده اون نسخه رو ببینم. با وجود این که دوبلهء پخش شده اون رو از برنامهء سینما یک دیدم، فکر می کنم بهتر نسخهء اصلیش رو متوجه بشم.

این فیلم ساختهء کارگردانیه که سابقهء خیلی خوبی داره (اسمشو یادم نیست ولی) فیلم قبلیشو که اسمش "سریع ترین سرخپوست دنیا" بود خوب یادمه. اونم فوق العاده بود.
پس در خوب بودن این فیلم و قدرت بازیگرا و فیلم نامه و تصویربرداری و کلاً همهء موارد حرفی درش نیست.
ولی اجازه بدید بریم سراغ یکی از موراد که به گمونم شما دوستان عزیز بهش اشاره کردید. قبل از این که مطلبم رو بگم عرض کنم که شاید بگید چرا بحث رو سیاسی می کنم! ولی شاید بتونیم دلیل ساخت همچین آثاری رو متوجه بشیم.
...
-= آزادی بیان (در کشوری مثل انگلیس) =-
داستان فیلم در مورد یه سرقت کاملاً برنامه ریزی شده بود که ظاهر قضیه رو یه سرقت عادی توسط یه گروه حرفه ای از یکی از بزرگترین بانک های لندن نشون می ده؛ ولی در حقیقت، یه جور لاف پوشانی از فساد مالی و اخلاقی در دولت انگلیس بوده.
شخصی ناشناس که یکی از افراد گروه (یه زن) رو با استفاده از سوءسابقش مجبور می کنه که با یه گروه سارقان حرفه ای، به یکی از بانک های لندن دستبرد بزنن.
همه چیز (عملیات سرقت) به خوبی پیش می ره و سارقان به چیزایی که می خواستن می رسن و حتی خبر ندارن که چه کسی این کار رو براشون جور کرده.
پس از اتمام سرقت، متوجه می شن که (ناخواسته) شخصی اونا رو واسه این کار اجیر کرده؛ با این شرط که محتویات یکی از صندوق های امانات رو به اون بدن و در عوض مزد کارشون، هر چیزی باارزشی رو که با خودشون اوردن وردارن. این جاس که سارقان متوجه می شن متحویات اون صندوق خاص، (به هر حال) چیزی بوده که اگه همه از وجود اون باخبر می شدن، یه رسوایی بزرگ برای خانوادهء سلطنتی و دولت انگلیس به بار می آورد. همین که سارقین از خطرناک بودن موضوع باخبر می شن، متوجه می شن که چون این قضیه رو فهمیدن، جونشون در خطره.
پس از کش و قوص های مختلف، پلیس از طریق شنود ناخواستهء بیسیم سارقان در حین سرقت و پیگری صداها و پخش اون گفتمان از رادیو، سارقین رو شناسایی می کنه. ولی عواملی هم (مثل نیروی امنیتی و اطلاعاتی) خودشون رو درگیر ماجرا می کنن که قبل از پلیس، دستشون به سارقین و اموال سرقتی برسه تا اون مدارک رو به دست بیارن و جلوی رسوایی دولتی رو بگیرن.
به هر حال، داستان به اون جا می رسه که مامورین اطلاعاتی، با سارقین به این توافق می رسن که مدارک رو از سارقین بگیرن و اونا هم سکوت کنن و در عوض، آزاد بشن. ولی دورادور تحت نظر هستن که یه وقت نخوان زیر قولشون بزنن.
...
این کلیات داستان فیلم بود.

موضوعی که دوستان مطرح کردن این بود که چه قدر توی انگلیس آزادی بیانه که اجازه می دن دربارهء همچین موضوعاتی فیلم ساخته بشه.
ولی با کمال تأسف باید عرض کنم که نه ... کاملاً برعکس.
دقیقاً به این دلیل این فیلم رو ساختن که موضوع رو جوری که دوست دارن مطرح کنن و پایان خوشی بهش بدن تا اذهان عمومی رو منحرف کنن.
منظور ...
ببینید ... یه اتفاقی چندین سال پیش یه جایی افتاده و قضیه ش دهان به دهان چرخیده و خبرساز شده؛ بدون این که کسی مدرکی برای اثبات قضیه ارائه بده. خب همچین مسائلی، شک و شبهه های زیادی توی ذهن مردم به جا می ذاره، شایعه ها و حرف و حدیث ها و بدگمانی ها زیاد می شه و همه می خوان بدونن اصل قضیه چی بوده.
شاید هر از گاهی هم این موضوع دوباره مطرح می شده که عده ای رو تحت فشار بذارن.
...
یهو یه نفر پیدا می شه که می خواد دربارهء این موضوع فیلم بسازه ... خب چی از این بهتر؟
وقتی دربارش فیلم سینمایی ساخته بشه، به خیلی از سوالات، اون جوری که دوست دارن جواب می دن.

چرا فیم سینمایی؟ ... چرا فیم مستند نه؟ ...
خب از اسمش مشخصه ... فیلم مستند رو با دلیل و مدرک می سازن و با اشخاصی که شاهد ماجرا بودن مصاحبه می کنن.
ولی توی فیلم سینمایی هر چیزی رو می شه کم یا زیاد کرد ... هر چیزی رو ...
حتی گفته شد که اسامی رو تغییر دادن (نمی گم نباید این کار رو می کردن) ولی تا حدی می تونه جواب ما رو بده.
خب حالا که (به فرض) این همه تغییرات می خوان بدن، پس چرا بسازن؟
واسه این که به همون سوالات و ابهاماتی که توی اذهان عمومی هست، جواب بدن. مردم می پرسن که اصل قضیه چی بوده و چه اتفاقاتی افتاده ... خب فیلم هم دقیقاً همین سوال رو جواب می ده.
فیلم (با قدرت و هنرنمایی های خاص هنر هفتم) جزء به جزء اتفاقات رو نشون می ده (حتی لحظهء سرقت رو)؛ ولی واقعاً چه کسی می تونه ثابت کنه اون چیزی که در فیلم نشون داده شده دقیقاً همون چیزی بوده که اتفاق افتاده؟!
اگه بنا بود دقیقاً همهء ماجرا تعریف بشه، پس چرا خود کارگردان می گه خیلی از موارد رو اصلاً نتونستم مطرح کنم؟
ببینید ... نمی خوام با ایجاد ابهام، طرز فکر شما رو عوض کنم ... منظورم اینه که ...
وقتی تا مدتی به یه سوال، جوابی داده نشه و قضیه مبهم بمونه، اولین (و شاید تنها) جوابی که ارائه بشه، شک و تردیدهای قبلی رو از بین می بره و سوال کننده ها گمان می کنن که به جوابشون رسیدن.

خب ... سازنده ها می تونن هر جوری که می خوان داستان رو تغییر بدن و حتی پایان اون رو جوری نشون بدن که کاملاً متفادت باشه.
یکی از سکانس های آخر فیلم یادتونه؟ اون صحنه ای که نیروهای امنیتی می رن توی یه دشت و می ریزن توی یه خونه که ساکنینش سیاه پوست هستن و اون خونه رو نابود می کنن؟!
صاحب اون خونه، یکی از بزرگترین دلال های مواد مخدر معرفی شده بوده که با یکی از شاهزاده های انگلستان، توی یکی از ملاقات ها ازشون عکس گرفته شده و اون عکس توی یکی از صندوق های امانات اون بانک نگهداری می شده و سارقین اون عکس رو می دزدن و در نهایت به مامورین اطلاعاتی می دن.
ندونسته بهتون قول می دم که قضیهء انفجار اون خونه و از بین بردن باند قاچاق مواد مخدر، کاملاً ساختگیه. خواستن نشون بدن که ما از این قضیه (همدستی یکی از شاهزاده ها با یه باند قاچاق) باخبر شدیم و حالا اون باند رو از بین می بریم؛ به دو دلیل: اولین دلیل این که از رسوایی جلوگیری کنیم و دومین دلیل این که یه کار خوب انجام داده باشیم.
توی نمای آخر فیلم هم که نشون می ده سارق اصلی که به خاطر همکاری با مامورین امنیتی آزاد می شه، با خوبی و خوشی در کنار خانواده دارن قایق سواری می کنن ... یعنی این که ما آدمای خوبی هستیم و سر قولمون می مونیم.

...

این همه حرف زدم تا در کل بگم:
وقتی واسه یه سوال، جوابی نباشه، گمان می کنیم تنها جواب، درست ترین جوابه.

ببخشید سرتون رو درد آوردم ... ولی دوست دارم بقیه هم این جوری فیلم ها رو بررسی کنن.

التماس دعا
یا علی
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من همین اطرافم ( تلفن تو سایتم هست ) چطوری میتونم این ارسال پیام را باز کنم
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
مرسی از animeditor عزیز بایت مطلب زیباشون
تقریبا با اکثر حرفات موافقم و قضیه همونطوریه که شما میگی . منحرف کردن اذهان عمومی حربه ای که بلا اسنثنا تمام حکومتها برای تداوم حکومتشون ازش استفاده می کنن .اما نمی تونی منکر آزادی بیان تو بعضی از کشورها بشی . به هر حال شما بعضی وقت فیلمهای سینمایی با مضومون تند سیاسی می بینی که مستقیم شخصیتهای سیاسی بسیار طراز بالارو نقد میکنه . البته قبول دارم بعضی هاشون در راستای منافع همون دولته اما به هر حال یه چیزایی رو می تونن بگن . حرفشون زده میشه .

در مورد اینکه چرا مستند نساختن یه دلیلش اون چیزیه که شما میگی و دلیل ممکنه این باشه که کسی زندگی هنری اش ساخت فیلم سینماییه نمی تونه در اون حد بیاد مستند بسازه چون تخصصش این نیست .

بازم ممنونم از مطلب قشنگ که می دونم زیاد زحمت کشیدی روش

من همین اطرافم ( تلفن تو سایتم هست ) چطوری میتونم این ارسال پیام را باز کنم

برادر من تو سایتت رفتم نتوستم شمارتو دربیارم . اگه میشه شمارتو برای من mail کن . مرسی از لطفت
اگر با مدیرای سایت صحبت کنی باید بتونن درستش کنن .


موفق باشین همگی
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
موضوعی که دوستان مطرح کردن این بود که چه قدر توی انگلیس آزادی بیانه که اجازه می دن دربارهء همچین موضوعاتی فیلم ساخته بشه.
ولی با کمال تأسف باید عرض کنم که نه ... کاملاً برعکس.
من قبول دارم که کارگردانان خارجی در تغییر نظر مردم استادن، ولی آزادی بیان واقعی در کشوری مثل انگلیس و امریکا را نباید هرگز فراموش کرد
اینو من در حالی می گم که چند تا از اقوام ما در هر دو کشور زندگی کردن و می کنن
توی نمای آخر فیلم هم که نشون می ده سارق اصلی که به خاطر همکاری با مامورین امنیتی آزاد می شه، با خوبی و خوشی در کنار خانواده دارن قایق سواری می کنن ... یعنی این که ما آدمای خوبی هستیم و سر قولمون می مونیم.
خب، طور دیگری هم میشه نگریست
آنها مجبور شدن او را آزاذ کنن که در دادگاه اسرار دولتی را فاش نکند
آنها او را آزاد کردن تا خود را نجات دهند
 

Peace Dove

Well-Known Member
مهدی جان حالا بگو بریم همون سریال های آبگوشتی رو نقد کنیم!
ببین این همه جوون اومئن نقد های جدی و خوبی رو کردن
پس
ما
میتوانیم!
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
اینم عکس بازیگران فیلم در New York City screening of Lionsgate Films

اول از همه از خانم Saffron Burrows شروع می کنیم که خانم ها مقدم ترن :)

pre2.jpg


اینا را ببین :rose:
Saffron Burrows and Jason Statham

saffron_burrows7.jpg

jason_statham6.jpg


آخر سر همه هم کارگردان فیلم Judd Hirsch

pre.jpg
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
بچه ها فیلم فردا شب ( قلمرو ممنوعه ) اسم انگلیسیش چی هست ؟؟؟
 

ALI4GHA

Member
اسم فیلم : the forbidden kingdom

اینم یسری اطلاعات درباره فیلم فردا شب :

396498_orig.jpg


به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی "قلمرو ممنوعه" پنجشنبه 18 مهر ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول روی آنتن می‌رود. این فیلم رزمی به کارگردانی راب مینکوف داستان یک نوجوان آمریکایی شیفته کنگ‌فو است که در سفری فانتزی به چین می‌رود و آنجا برای نجات یک پادشاه زندانی با گروهی از جنگجویان رزمی کار همکاری می‌شود.

"قلمرو ممنوعه" اولین فیلمی است که جکی چان و جت لی دو چهره شاخص فیلم‌های رزمی کنار هم نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم بر مبنای یک قصه معروف چینی به نام "شاه میمون" ساخته شده و مایکل آنگارانو دیگر بازیگر اصلی آن است. "قلمرو ممنوعه" تولید سال 2008 آمریکا و چین و مدت زمان آن 113 دقیقه است.

این فیلم با بودجه‌ای 55 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن 115 میلیون دلار بود. مینکوف کارگردان "قلمرو ممنوعه" بیشتر برای ساخت دو فیلم کودکانه "استوارت لیتل" و "استورات لیتل 2" شهرت دارد.

منبع : http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=761670

اینم پوستر فیلم :

http://jahan.cinemaema.com/upload/Image/forbidden_kingdom_ver8_xlg.jpg

یسری عکس دیگه :
http://jahan.cinemaema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-650.html
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
ممنون علی جان
خب حالا من چند تا عکس تاپ پیدا کردم تا فردا بچه ها با انگیزه بیشتری فیلم را ببینن
فقط امیدوارم دوبله خوبی داشته باشه
اینم trailer فیلم

دوباره اول از خانم های خوب شرقی شروع می کنم ( همونطور که گفتم خانم ها مقدم ترن )

ایشون Liu Yifei هستن

forbidden.jpg


این خانم نمی دونم منو صدا می کنه واسه چی . . .

jet_li13.jpg


اینم Li Bingbing

forbidden.jpg


اینم از Jet Li and Jackie Chan

jet_li3.jpg


اینو ببین

michael_angarano5.jpg


خب دیگه فکر کنم صفحه خیلی سنگین شد
 

the_king

مدیرکل انجمن
فیلم the bank job را که گند زده بودند با این سانسورشون ، ده بیست تا از شخصیت هایی که تو فیلم اصلی نقش داشتند و گاها این نقش ها کلیدی هم بود از فیلم حذف شده بودند . زمان فیلم اصلی 1 ساعت 47 دقیقه بود که در تلویزیون نزدیک به 40 دقیقه از فیلم پخش نشد . 20% از دیالوگ ها هم تغییر داده شده بود .

اگه کارگردان این فیلم را از سینما یک دیده باشه شک نکنید در جا سکته زده :دی

اتفاقا برعکس، کارگردان فیلم با صدا و سیما تماس گرفته و پرسیده اسم این فیلم و اسم تهیه کننده و کارگردان اش چی بوده،
و درخواست کرده که یک نسخه از فیلم رو بهش بفروشند تا ببینه.

تعجبی هم نداره، وقتی توی داستان و دیالوگ ها و صحنه ها بطرز فجیعی دست ببرید، مثل این میشه که یک فیلم جدید
را کارگردان دیگری با یک فیلمنامه متفاوت و با تقلیل تعداد بازیگران ساخته.
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
اتفاقا برعکس، کارگردان فیلم با صدا و سیما تماس گرفته و پرسیده اسم این فیلم و اسم تهیه کننده و کارگردان اش چی بوده،
و درخواست کرده که یک نسخه از فیلم رو بهش بفروشند تا ببینه.

تعجبی هم نداره، وقتی توی داستان و دیالوگ ها و صحنه ها بطرز فجیعی دست ببرید، مثل این میشه که یک فیلم جدید
را کارگردان دیگری با یک فیلمنامه متفاوت و با تقلیل تعداد بازیگران ساخته.
این میشه مثل داستان سریال "اوشین"
من وقتی بچه بودم پخش میشد
میگن اینقدر در دوبله دستکاری شد که اون کشور دوبله و سانسور ایران را خرید و دوباره پخش کرد :lol:
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
سلام
بچه ها فیلم دیشب را دیدین ؟
عجب توپ بود
ولی اینقدر سانسور داشت که تابلو بود، در انتخاب صدای دختر (گنجشگ ) و جادوگر زن خیلی کم لطفی کردن این همه صدای خوب بود
یکی فیلمبرداری و دیگری جلوه های ویژه و حرکات رزمی خیلی توپ بود
باید برم اصلیشو از بازار بگیرم
فیلم هفته دیگه چی هست ؟ من آخرشو ندیدم
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
فيلم "The Forbidden Kingdom" اولين تجربه همكاري جكي چان و جت لي، دو معجزه سينماي قرن مي باشند. اگر بخواهيم منصفانه به فيلم بنگريم، فيلم بنيادي تخيلي و بي اساس دارد كه فقط نام و نماي دو بازيگر ابرقدرت سينماي جهان را به يدك مي كشد.

جي سون كه نقش وي را مايكل آنگارو بازي مي كند، نوجوان عشق سينماي اكشن آسيايي است كه دست پرورده يك قاچاقچي چيني نيز مي باشد.
در خلق سكانس درگيري و خشونت همچنان زمان به عقب باز گردانده مي شود تا دنياي خيالي را فتح كند. جي سون با آشفتگي و گيجي فراوان، به حضور لويان (جكي چان) كه يك جنگنده افسانه اي است پي مي برد. وي به جي سون مي گويد مردان او به مانكي كينگ قدرتمند (جت لي) تعلق دارند و براي آنكه اين سرزمين را از شيطان جنگ طلب (كولين چو) نجات دهند، آنها بايد سلاح جادويي را به او بازگردانند به كمك مانك و روستايي كينه توز و انتقام جو (ياي فثي ليو)، جيسون از آن سرزمين مهاجرت كرده تا به صلح و دوستي برسد و در همين اثنا نيز رموز و رازهاي كنگ فو را بياموزد.
نوشتن خلاصه اي از اين فيلم پيچيده و كم محتوا، كاري است به اندازه كافي مشكل، تصور كنيد كه چقدر دشوار خواهد بود كه داستان فيلم را از زبان جكي چان با انگليسي ضعيف و اشتباهش بشنويم و بخواهيم درك كنيم.
اين فيلم در تلاش است تا خود را در سينماي آسيا تثبيت نمايد از آنجاييكه از لوكيشن هاي فوق العاده اي برخوردار است و هنرپيشه هاي آسيايي سوپراستار در آن نقش آفريني مي كنند، اين كار فقط از عهده كسي نه جز كارگردان استوارت كوچولو و نويسنده Young Guns و تهيه كننده اي كه نيز اصرار دارد تمام فيلم به زبان انگليسي باشد.
فيلم The Forbidden Kingdom يك تصوير متحرك مضحك است كه عمداً در نظر دارد كه هزينه هاي توليد خود را سرسام آور جلوه دهد. در حالي كه فقط تقليدي است از سينماي هنر كلاسيك مانند برادران شاو و روني يو در سال 1993. راب مينكوف كارگردان فيلم عليرغم پررنگ نمودن فرضيات و بهره گيري از جلوه هاي ويژه، هيچگونه احساسي در پاسخگويي به ابهامات ندارد. تمام فيلم عدم وجود يك ريتم مشخص زير سؤال و ملال آور است كه خيال پروري هاي فيلم را دامن مي زند.
از طرفي پر واضح است كه فيلم هنرهاي نظامي چين باستان را بطور تحسين آميزي به تصوير كشيده است. آنچه هسته مركزي فيلم را تشكيل مي دهد تحقيقاً همبازيگري جكي چان و جت لي است. بقيه فيلم به سكانس هاي جنگي مي پردازد. چيزي كه از ساخت اين فيلم عايد مينكوف مي شود، صحنه هاي اكشن فيلم است كه اغلب آنها را تفنگ هاي ساچمه اي، برجسته مي سازند.

مشخصات فيلم "The Forbidden Kingdom"
زمان: 113 دقيقه
ژانر: اكشن ـ كمدي
لوكيشن: چين
كارگردان: راب مينكوف
نويسنده: جان فاسكو
بازيگران: جت لي، مايكل آنگارانو، جكي چان
كمپاني سازنده: Casey Silver Productions
منبع: سايت Briandom
منتقد: برايان اورن درف
 

saeed450

Active Member
بچه ها سینما 1سری چند سال پیش هاش رو یادتون هست ؟ چقدر قشنگ بود .........چه فیلم هایی میزاشت .....معرکه بود...........ولی بر عکس سری قلی واقعا مزخرف بود ............حالا این سری جدید باز یه خورده بهتر شده ..............ولی مثل اون سری قدیمیه نمیشه ..............یادش بخیر من که تموم هفته منتظر می موندم 5 شنبه بشه سینما 1 نگاه کنم .................به نظرم مسخره ترین فیلمی که توی این سری جدید گذاشت اتوبوس شب بود ..............اصلا من نمی دونم کار گردانش هدفش از این فیلم چی بوده ؟ اصلا موضوع خاصی نمی بینید توی این فیلم ...............فقط با ترفند های تبلیغی مردم رو می کشوند سینما .................واقعا جای تاسف داشت برای همچین کار گردانی که قصه های مجید رو ساخته بود .............اصلا نقش محمد رضا فروتن تو این فیلم چی بود ؟ اصلا بازیش جالب بود به نظرتون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
امان از دست فیلم ایرانی من که رفتم رو HBO فیلم War دیدم جاتون خالی :D
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
رو هاتبرد میگره البته کارتی این کانال ولی روزی یک فیلم توپ + انیمیشن 100%
 

جدیدترین ارسال ها

بالا