نقدی بر لوگوی جدید لیگ برتر فوتبال ایران

sajjad_eb

Well-Known Member
7710.jpg

واقعا باید به طراح خلاق و داوران این مسابقه انتخاب لوگو برای لیگ برتر فوتبال ایران جایزه داد. اصلا از دیدگاه گرافیستی به لوگو و عناصر آن نگاه نمیکنم و نظری در مورد شکل و رنگ و… نمیدهم. باشد برای کسانی که ید طولایی در امور گرافیکی و هنری دارند. اما دو تا اشکال خیلی خیلی تابلو در این لوگو یا آرم وجود دارد که معلوم میکند طراح آن و داوران این مسابقه، نه با اصطلاحات فوتبالی آشنا هستند و نه با زبان انگلیسی. چرا؟

اول اینکه طراح محترم ظاهرا فکر میکرده کلمه High که اگر از مرغابی هم معنایش را بپرسید در جواب میگوید بالا، همان معنی برتر را هم میدهد فلذا یک اصطلاح زیبای فوتبالی-انگلیسی خلق کرده‌اند و اسمش را گذاشته‌است High League که یعنی لیگ برتر. در همین راستا مسئولان برگزاری لیگ برتر انگلیس و تمامی لیگ‌های مطرح دنیا طی نشست‌های مهمی ضمن ابراز ذوق از این کشف جالب به این نتیجه رسیده‌اند که High League خیلی قشنگتر و باحال تر از Premier League است و کلی ماتم و اشک و زاری که چرا تا به حال به ذهن خودشان خطور نکرده؟ من میگویم شاید بنده خدا منظورش High-class league بوده و به این نتیجه رسیده که مختصرش قشنگ‌تر است!

دوم اینکه کلمه Cup که آن پایین میبینید برای مسابقات حذفی و تورنمنت‌های بین‌المللی به کار برده میشود و نه مسابقات رفت و برگشت دوره‌ای High League! که اصطلاحا به آن یک فصل میگویند.

بازهم جای شکرش باقی است که Persian gulf را Persian golf ننوشته!
منبع : صنوبر

شما گرافیست ها هم از دیدگاه گرافیستی نقدش کنید که نقد کامل بشه :wink: :D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا