PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
ارسالكنندگان هرزنامهها (ایمیلهای تبلیغاتی) به تازگی به منظور فریب فیلترهای مسدودكننده این قبیل ایمیلها، عكسهای حاوی متن را در هرزنامهها جایگزین متون تبلیغاتی كردهاند.
به گزارش سایت اینترنتی "نیوساینتیست"، فیلترهای مسدودكننده هرزنامهها معمولا برای تشخیص هرزنامهها از ایمیلهای واقعی، درون تمامی ایمیلهای ورودی به میل باكس كاربران را برای یافتن كلماتی كه معمولا در ایمیلهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند، جستجو میكنند.
تحقیقات شركت تولیدكننده نرمافزارهای امنیتی "سوفوس" در انگلیس نشان میدهد برخی ارسالكنندگان هرزنامهها دیگر در این ایمیلهای تبلیغاتی متن تعبیه نكرده و در عوض تصاویری را كه حاوی پیغامها و متون تبلیغاتی هستند ضمیمه این ایمیلها میكنند.
فیلترهای مورد استفاده برای شناسایی هرزنامهها تنها قادر به خواندن متون هستند و نمیتوانند همانند انسان درون یك عكس را برای شناسایی متون موجود در عكس بازبینی كنند و به همین جهت این نوع جدید از هرزنامهها میتوانند از فیلترها عبور كرده و به میل باكس كاربران وارد شوند.
به علاوه ارسالكنندگان این قبیل هرزنامهها تصاویر پس زمینه عكسهای مورد استفاده خود را نیز به صورت تصادفی تغییر میدهند تا نتوان فیلتری طراحی كرد كه یك عكس خاص را شناسایی و از ورود آن به میل باكس كاربران جلوگیری كند.
به گفته "كارول ثریالت" محقق شركت "سوفوس"، در ابتدای سال میلادی جاری تنها ۱۸درصد از هرزنامهها از نوع هرزنامههای مجهز به عكسهای تبلیغاتی بودند اما هماكنون ۴۰درصد از هرزنامهها بدین شكل هستند.
كارشناسان رایانهای هماكنون برای دستیابی به فناوری نرمافزاری جدیدی تلاش میكنند كه بتواند به صورت خودكار محتویات درون عكسها را بررسی كرده و حتی متون موجود درون عكسها را بخواند اما به گفته "پائول باكا" دیگر كارشناس شركت "سوفوس"، دستیابی به چنین فناوری پیچیدهای احتمالا بین ۱۰ تا ۳۰سال زمان نیاز خواهد داشت و به علاوه استفاده از این فناوری در فیلترهای هرزنامه هزینهبر بوده و به توان محاسباتی بالایی نیاز خواهد داشت.
به گفته "باكا"، دستیابی به فناوری ارزان و كارامد برای بررسی محتویات درون عكسها هماكنون به یكی از اهداف مهم شركتهای ارائهدهنده خدمات امنیتی تبدیل شدهاست.
منبع:http://www.winbeta.net
به گزارش سایت اینترنتی "نیوساینتیست"، فیلترهای مسدودكننده هرزنامهها معمولا برای تشخیص هرزنامهها از ایمیلهای واقعی، درون تمامی ایمیلهای ورودی به میل باكس كاربران را برای یافتن كلماتی كه معمولا در ایمیلهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند، جستجو میكنند.
تحقیقات شركت تولیدكننده نرمافزارهای امنیتی "سوفوس" در انگلیس نشان میدهد برخی ارسالكنندگان هرزنامهها دیگر در این ایمیلهای تبلیغاتی متن تعبیه نكرده و در عوض تصاویری را كه حاوی پیغامها و متون تبلیغاتی هستند ضمیمه این ایمیلها میكنند.
فیلترهای مورد استفاده برای شناسایی هرزنامهها تنها قادر به خواندن متون هستند و نمیتوانند همانند انسان درون یك عكس را برای شناسایی متون موجود در عكس بازبینی كنند و به همین جهت این نوع جدید از هرزنامهها میتوانند از فیلترها عبور كرده و به میل باكس كاربران وارد شوند.
به علاوه ارسالكنندگان این قبیل هرزنامهها تصاویر پس زمینه عكسهای مورد استفاده خود را نیز به صورت تصادفی تغییر میدهند تا نتوان فیلتری طراحی كرد كه یك عكس خاص را شناسایی و از ورود آن به میل باكس كاربران جلوگیری كند.
به گفته "كارول ثریالت" محقق شركت "سوفوس"، در ابتدای سال میلادی جاری تنها ۱۸درصد از هرزنامهها از نوع هرزنامههای مجهز به عكسهای تبلیغاتی بودند اما هماكنون ۴۰درصد از هرزنامهها بدین شكل هستند.
كارشناسان رایانهای هماكنون برای دستیابی به فناوری نرمافزاری جدیدی تلاش میكنند كه بتواند به صورت خودكار محتویات درون عكسها را بررسی كرده و حتی متون موجود درون عكسها را بخواند اما به گفته "پائول باكا" دیگر كارشناس شركت "سوفوس"، دستیابی به چنین فناوری پیچیدهای احتمالا بین ۱۰ تا ۳۰سال زمان نیاز خواهد داشت و به علاوه استفاده از این فناوری در فیلترهای هرزنامه هزینهبر بوده و به توان محاسباتی بالایی نیاز خواهد داشت.
به گفته "باكا"، دستیابی به فناوری ارزان و كارامد برای بررسی محتویات درون عكسها هماكنون به یكی از اهداف مهم شركتهای ارائهدهنده خدمات امنیتی تبدیل شدهاست.
منبع:http://www.winbeta.net