نرمال مپ

CG-Student

Member
نرمال مپ را به صورت بیک مستقیم های پولی به لوپولی در مایا انجام بدیم یا از روی تکسچر به ثورت بامپ ؟

به نظر خودم که بیک مستقیم جزئیات را بهتر می تونه انتقال بده (برآمدگی ها و فرورفتگی ها ) چرا که کارکتر های پولی مستقیما به لو پولی اعمال میشه
اما تکسچر باید فقط از طریق رنگ ها اعمال جزئیات کنه درسته ؟؟؟؟ مثل همون بامپ گرفتن از تکسچرها در فتوشاپ بوسیله desaturate

تفاوت ها در همین حده ؟؟

به نظر اساتید میشه یه بار کارکتر های های و لو را به صورت خام بیک کرد و بعد به کارکر لو که تکسچر دادم سپس بوسیله pixplant یه نرمال مپ از تکسچرش گرفت و به صورت بامپ دوباره به کارکتر داد ؟؟
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

ببین رفیق وقتی شما جسم High Poly داری و میخوای فرو رفتگی ها رو برای جسم سبک تر اعمال کنی در اینجا source تصویری نداری تا بخوای اون رو به normal تبدیل کنی. یعنی چیزی نیست که این دوتا رو بخوای مقیاس کنی چون کارکردشون فرق فوکوله :green:

ساخت normal توسط تصویر از پیش تهیه شده برای موارد خاص هست، مثلا شما تکسچر تنه یه درخت رو داری انداختی رو جسمت یا ساختیش با ترکیب چند تصویر ( که خودت خوووب این روش ها رو میدونی )، خب اینجا شما فقط یه تصویر داری نه جسم high poly پس برای ایجاد فرو رفتگی ها و برآمدگی ها بر اساس تصویر باید از خود تصویر استفاده کنی، ولی وقتی این برآمدگی ها روی جسم high هست خوب شما به همین صورت یعنی توسط دو جسم low و high باید این کار رو بکنی.

حالا یه نکته که راهنمایی شخصی: شما هم تصویری داری که میخوای به normal تبدیل شه هم تو همون نرمال میخوای فرورفتگی هایی که رو جشم high ایجاد کردی رو تو همون تصویر normal ـت داشته باشی، چی کار میکنی؟ به راحتی توسط اوت تکسچرت یه Displace map میسازی و به جسم high میدی و اینجا شما هر دو نوع برجستگی رو جسمت داری و حالا از جسم high ـت normal میگیری.

این روش کاری من بود، نمیدونم، شاید دوستان نظرات خوب و بهتری داشته باشن رفیق

حق یارت
 

CG-Student

Member
سلام
ممنون . چون من تازه کارم یه خورده با قضیه مشکل دارم

به راحتی توسط اوت تکسچرت یه Displace map میسازی و به جسم high میدی و اینجا شما هر دو نوع برجستگی رو جسمت داری و حالا از جسم high ـت normal میگیری.

بعد این مرحله شما از زیبراش نرمال میگیرید یا تو مایا بیک مستقیم می کنید
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
بعد این مرحله شما از زیبراش نرمال میگیرید یا تو مایا بیک مستقیم می کنید

سلام
خوب فرق چندانی نمیکنه، شما باید بیشتر ببینی تو کدوم راحت تر و با خروجی بهتر هستش، مثلا شاید برای اعمال Displace خیلی خوب نیاز به segment ـها خیلی خیلی زیادی باشه و اون مقدار حجم poly تو مایا آزار دهنده باشه، خوب اینجاست که سیستم giga poly ــ Z Brush کمکت میکنه و شما به راحتی Divide جسمت رو بالا میبری تا فرورفتگی حال نرم تر ایجاد شدن و در نهایت Normal با کیفیت تری داشته باشی.

حق یارت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا