نرمال مپ در مکس چطور ساخته میشه؟

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان
اگه کسی لطف کنه کمکم کنه نحوه نرمال مپ دادن به آبجکت در مکس رو برام بگه بوسش میکنم:oops:
من متریالشو تو مکس وارد میکنم اما وقتی رندر میگیرم هیچ تفاوتی با متریال دهی عادی نداره:sad:
 
سلام
اگه اینجوری پاداش بدی ممکنه هیچوقت جواب نگیری!:mad:

نرمال مپ رو اگه داری یعنی همون تصویر آبی بنفش خب باید به اسلات نرمال بامپ نسبت بدی. تو قسمت maps میای جلوی بامپ متریال normal bump رو انتخاب میکنی یعد نرمال رو به بالایی و اگه بامپ مکملی هم داری به پایینی میدی. نرمال بامپ بر اساس مقدار و جهت نو حجم رو به شکلی که توی مپ نرمال هست برجسته میکنه.
اگه مقدارش کم بود یعنی دیواید و اسموت بیشتر میخواد

اگه نرمال ساده میخوای بگیری و نداری باید از مادیفایر uvw unwrap قسمت edit منوی tool و رندر تمپلیت استفاده کنی.

اگه هم میخوای نرمال رو نقاشی کنی و یا به حجم از اول شروع به برجستگی و حجاری بدی باید با برنامه ای شبیه mudbox یا zbrush حجم رو با دیواید ظریف تر کرده و روش کار کنی بعد تفاوتشو خود نرم افزار بهت به صورت نرمال میده.

یا علی
 

elya3

Well-Known Member
ایولللللللللللللللللللللللللللللللللللل
دمت گرم بوس بوس بوس :rose:
ممنون این کارو انجام دادم جواب دادم اگه پیشم بودی سیر می بوسیدم:lol:
بزنیم تو کار نرمال مپ:paint:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا