نحوه ي UV گرفتن بعد از retopology مدل چطور هست ؟؟

sharin

Member
سلام به همگي.

نحوه ي UV گرفتن بعد از retopology مدل چطور هست ؟؟ ( براي نرمال مپ و ...)
اين سري مي خوام با اين روش از ZB خروجي بگيرم . ( تا حدودي فوريه ... )
جواب رو تيتروار ، با مختصر توضيحي بديد كافيه ...
اگر محدوديت ورژن داره ، ترجيحا با 3.1 باشه .

پيشاپيش ممنون از جواب هاتون .

موفق باشيد.
يا علي.
 
شاید کمکت کنه ..

سلام

شارین جان ببخشید که من توی ZB وارد نیستم. ولی توی برنامه های تری دی کوت و توپوگان که من کار کردم.
روند کار از مدل high poly شروع میشه. ایمپورت میشه در برنامه توپولوژی. low poly ازش گرفته میشه. در یک برنامه یووی میشه.
بعد low + uv و high رو میدیم به همون برنامه تا برامون map baking کنه.
برای مپ نرمال و دیسپلیس که ZB ابزار داره و نکته اینه که احتمالا شما میتونی با خروجی گرفتن لو پلی و یووی کردنش در برنامه دلخواهت و دوباره آوردن به زیبراش مشکل رو حل کنی.
اگه یه برنامه دیگه خواستی با مودباکس هم خیلی ساده میشه مپ گرفت
برای یووی گیری هم توی زیبراش توی قسمت tools گزینه های edit uv و edit texture هم برای یووی بدرد میخورند

پست قبلی در مورد یووی گیری با یووی مستر و ZB 3.5 که فکر میکنم روی 3.1 هم جواب بده:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=153927

یه صفحه هم از فروم خود زیبراش سنترال که شاید بدردت بخوره پیوست کردم

یا علی
 

پیوست ها

  • new topology plus new uv.rar
    179.4 کیلوبایت · بازدیدها: 16

sharin

Member
خيلي ممنونم برهاني جان ... .

فعلا وقت آزمون و خطا ندارم ... .

فكر كنم به همون روش قديميه بزنمش . دوستان هم خيلي كم لطفي مي كنن... .
اگر كسي جواب رو مي دونه بذاره ، ان شائ الله براي كاراي بعدي استفاده مي كنيم . اگرم نه ، وقتي خودم ياد گرفتم مي ذارمش تاهمگي استفاده كنيم . ( البته تا چند ماه ديگه ... )

بازم ممنونم برهاني جان. :rose:
موفق باشي.
يا علي.
 

Mandana

Active Member
اگر نمیخوای دوباره وارد زی براش کنی می یه راه حل دارم:
1.با decimation master تعداد پولیگان ها رو تا می تونی کم کن ولی به جزئیاتت صدمه وارد نشه

2.همونطور های پولی وارد توپوگان کن

3.ریتوپولوژی در توپوگان و خروجی گرفتن بصورت لاو پولی

4.یو وی دادن در یو وی لی آوت یا هر نرم افزار دیگه.مهم اینه اسکیل کار تغییر نکنه

5.بازگشت به توپوگان.گزینه ی load scene

اول آبجکت لاو پولی که ریتوپو شده و یو وی داره رو انتخاب کن.بعد ازت های پولی رو میخواد که وارد کنی
توی همون می تونی امبیننت اوکالوژن! و هر چی که لازمه رو بگیری

ولی اگر خواستی ببری دوباره داخل زی براش ( این عمل فقط توی زی براش 3.1 امکان پذیره و بخاطر وجود باگ توی ورژن های بعدی برداشته شده)

داخل توپوگان منوی سابدیویژن! گزینه ی prefrence رو بزن

بهش بگو چند بار میخوای دیواید کنی ( تعداد دقیقشو یادت باشه.موقع برگشت به زی براش لازمت میشه.ضمن اینکه هر مقداری در توپوگان وارد کنی در زی براش یک بار بیشتر دیواید کن.چون توپوگان از صفر حساب می کنه و زی براش از 1)

دکمه done رو بزن
بعد منوی سابدویژن، گزینه ی سیو

مرحله ی بعدی همون بالای توپوگان یک دکمه history داره.اونو بزن و حالا لاو پولی رو هم داری که اونو هم سیو کن.در صورت لزوم می تونی حالا به لاو پولی یو وی بدی...

بعد زی براش 3.1 رو باز کن.اول جسم لاو پولی ات رو ایمپورت کن و به تعدادی که توی سابدیویژن پریفرنس توی توپوگان نوشته بودی دیواید اش کن.یعنی اگر توی پریفرنس نوشته بودی 6، حالا توی زی براش تعداد sdiv رو باید 7 بگیری.حالا دوباره ایمپورت رو بزن و جسم های پولی رو لود کن.میبینی که اطلاعات روی جسم های پولی، روی جسم لاو پولی ات که یو وی هم داره افتاده

اما بازم میگم این باگ داره توی بعضی نسخه های کرک شده جواب نمیده.یعنی اطلاعات روی جسم لاو پولی می افته ولی اگر بخوای مثلن به اس دیو 5 بری جسم خراب میشه.توی همون توپوگان مپهات رو بگیر و خودتو راحت کن :دی

امیدبارم به دردت بخوره
موفق بباشی:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا