نحوه رندر Splash & Foam ؟!

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام، خوبید؟
یه سوال، توی پروژه هایی که با RealFlow ساخته میشن، روش و مراحل رندر کار در صورتی که توی کار Splash & Foam رو هم داشته باشیم چگونه است؟
بذارید منظورمو بهتر بگم.
خب، ببینید، آیا برای Splash ها هم باید مش ساخت و بعد اونو توی نرم افزارمون رندر کنیم یا اینکه نه، مثل Foam خود ذرات رو بدون اینکه به مش تبدیلشون کنیم وارد نرم افزارمون می کنیم و اونو با یه موتور رندر مثل Krakatoa رندرش می کنیم.
و اینکه آیا باید مش اصلیمون رو با Splash 7 Foam یه بار رندر بگیریم یا مستلزم اینه جداگانه رندر و توی کامپوزیت باهم تلفیق بشن؟
کلا دوستانی که اطلاع دارند از نحوه رندر این جور صحنه ها ممنون می شم منو راهنمایی کنن.
پیشاپیش تشکر.
شاد باشید و موفق.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ببین عزیز اولا که اگه splash رو هم به صورت geo خروجی بگیری میتونی باز توسط Krakatoa رندرش کنی. تو حجم های بزرگ همون طور که خودت بهتر میدونی splash تبدیل میشه به foam ، منظورم جنست و shader ـشه.

در مورد رندر هم اصولا باید به صورت لایه لایه رندر بشه. مثلا اگه بخوای splash رو جوری رندر کنی که خاصیت مایع داشته باشه که کالا نمیشه با هم رندر بشن ولی در کل بهتر جداگونه رندر بشن چون اگه بخوای هم splash رو مثل foam سفید رنگ و مثل کف رندر کنی باز بهتر تفاوتی تو حالتش بدی تا مقدار حالت مایع رو بگیره. درضمن ممکنه بخوای جایی اصلاحاتی روشون انجام بدی مثلا تو قسمتی دیگه splash رو نبینی ، منظورم توی کامپوزیته اون وقته که ماسکی که ایجاد میکنی رو foam هم تاثیر میذاره. خلاصه بهتر جداگونه خروجی بگیری.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا