نحوه تغییر نمایش و تغییر سگمنت ها؟

ahura3d

Active Member
سلام . چطور میشه ساختار یک سازه رو از این حالت (عکس زیر nurms subdivison شده)
04-04-2014 10-46-20 ق-ظ.jpg

به این حالت تغییر داد
04-04-2014 10-46-36 ق-ظ.jpg
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام ،

به مدل یه Edit mesh مدیفایر نسبت بدید و در قسمت Edge با استفاده از کلید میانبر ( Ctrl + A ) تمامی Edge ها رو انتخاب بفرمایید و در انتهای لیست ابزار های موجود در این مدیفایر

گزینه Visible رو انتخاب کنید. به اینصورت Edge های مخفی نمایش داده میشه.

ضمنا اگه تنها قصد دارید حالت نمایش به این شکل در بیاد کافیه در تنظیمات Preference settings/Viewports/display drivers رو حالت Direct 3d قرار بدید و در configure driver گزینه Display all triangle edge فعال کنید

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

rmreza

Well-Known Member
با سلام
برای این کار وقتی توی حالت Edit Poly هستید ، از منوی بالا و قسمت ابزار edit poly روی گزینه subdivision چند بار کلیک کنید تا به این شکل برسید .
البته یکم گیج کننده گفتم ولی اگه دقیقتر خواستی و متوجه نشدی بگو تا برم توی مکس و دقیقتر برات بنویسم
البته همه دنبال یک راهی هستند که بر عکس کار شما رو انجام بدن تا کارشون سبک تر بشه و زیباتر بشه
که اگه کسی آموزشش رو هم خواست بگه تا بزارم براش ....
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام
برای این کار وقتی توی حالت Edit Poly هستید ، از منوی بالا و قسمت ابزار edit poly روی گزینه subdivision چند بار کلیک کنید تا به این شکل برسید .
البته یکم گیج کننده گفتم ولی اگه دقیقتر خواستی و متوجه نشدی بگو تا برم توی مکس و دقیقتر برات بنویسم
البته همه دنبال یک راهی هستند که بر عکس کار شما رو انجام بدن تا کارشون سبک تر بشه و زیباتر بشه
که اگه کسی آموزشش رو هم خواست بگه تا بزارم براش ....

با سلام،
چند بار کلیک روی گزینه Subdivision در Edit poly ?!!!:shock:

میشه دقیقتر مطرح بفرمایید.

موفق باشید
 

ahura3d

Active Member
با سلام ،

به مدل یه Edit mesh مدیفایر نسبت بدید و در قسمت Edge با استفاده از کلید میانبر ( Ctrl + A ) تمامی Edge ها رو انتخاب بفرمایید و در انتهای لیست ابزار های موجود در این مدیفایر

گزینه Visible رو انتخاب کنید. به اینصورت Edge های مخفی نمایش داده میشه.

ضمنا اگه تنها قصد دارید حالت نمایش به این شکل در بیاد کافیه در تنظیمات Preference settings/Viewports/display drivers رو حالت Direct 3d قرار بدید و در configure driver گزینه Display all triangle edge فعال کنید

موفق باشید
خیلی ممنون که اینقدر کامل توضیح دادید. حالا یه سوال دیگه. چرا حرفه ای ها مدل ها رو اینطوری میکنند؟ این روش چه فایده ای داره؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

دلیل اینکه چرا حرفه ای ها اینکارو میکنن رو نمیدونم، بهتره از خودشون سوال بفرمایید...

اما در مورد مدلهای High Res ممکنه دلایل متعددی وجود داشته باشه مثلا بحث Cross Platform در Pipeline یک شرکت بصورتی که بعضی نرم افزار های موجود در این Pipeline باعث میشن که نحوه نمایش Edge ها به اینصورت در بیاد

و یا اینکه مدلساز قصد داره تا Flow مربوط به مدل رو به شکل مناسبتری کنترل کنه و ...

اما در مورد مدلهای Lowpoly این موضوع یه ضرورته برای اینکه بتونید از حداقل سطوح بالاترین بهره رو ببرید، مثلا برای ساخت کاراکتر های بازی چون شما حق استفاده از تعداد محدودی Face رو دارید با ورود به این حالت و با Turn کردن جهت

Edge ها میتونین Flow سطوح رو راحتتر کنترل کنید و یا زمانیکه قصد تولید نرمال مپ رو دارید با Turn کردن Edge ها میتونید نحوه چینش و Shading سطوح رو بدون بالا بردن تراکم اونها مدیریت کنین و یا هنگامیکه قصد شبیه سازی پارچه رو با مدل های کم تراکم دارین

از اونجاییکه Polygon های پارچه بدلیل خم شدن های زیاد بصورت Coplanar در میان بهتره مدل رو به اینصورت در بیاریم و ...

فکر میکنم علی الحساب تا همینجا کافیه

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا