نامگذاری یک گروه از اشیاء

splinter cell

Well-Known Member
سلام دوستان
توی فلشcs 5.5 چندتا مووی کلیپ رو با هم انتخاب میکنیم و بازدن کنترل+جی اونها رو به یک گروه تبدیل میکنیم حالا هیچ جایی نیست که نامی به این گروه اختصاص بدیم.:mad: چون بعداً میخوام توی کدنویسی به کل اعضای این گروه چند تا شنودگر رویداد اضافه کنم.
یادمه توی نسخه های قبلی اینطوری نبود:-?شایدم الان فراموش کردم.بهرحال هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم.
 

erfan.h

Member
فک کنم تو ورژن جدید باید به جای group از movieClip استفاده کنی
 

پیوست ها

  • event.zip
    18.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3

++Hadi++

Active Member
بهترین راه استفاده از Sprite در جهت گروه بندی اشیا هست و گروه بندی های دیگه در اکشن 3 و فلش پلیر 10 به بعد دیگه منسوخ هستند...
به راحیت یه Sprite یا MovieClip نام دار رو بوجود بیارین و اشیا رو در اون addChild کنید و کلاس Sprite یا MovieClip کلی امکانات برای کنترل مسایل مختلف اونها به شما می دن...بای...
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
بنده هم یادم نمی یاد توی هیچ ورژنی بشه به گروه نام اعمال کرد ، البته یکی از آموزش های لیندا این موضوع رو می گفت ولی منظور از گروپی که می گفت همان MovieClip بود
البته اشیاء درون MovieClip هم در صورتی که یکی از انواع مجاز باشد توسط اکشن قابل دسترسی و ایجاد دستگیره به آن هست

در واقع Group یه دسته بندی در رابط کاربری فلش برای راحتی کار با اشیاء است و اصلا در خروجی اعمال نمی شود

موفق و پیروز باشید
 

splinter cell

Well-Known Member
توی آموزش اکشن اسکریپت3 از صفر تا بینهایت که توی انجمن هم قرار داده شده بود توی درس 12 صفحه 48 چند تا موی کلیپ به شکل پوشه رو با هم گروه بندی کرده و نامگذاریشون میکنیم.
یادمه اون موقع این آموزش رو اجرا کرده بودم و کار میکرد.اما الان با ورژن جدید فلش دیگه نمیشه اینکار رو کرد.
دلیل اصلی سئوال من هم همین بود.
ممنون از دوستان
 

++Hadi++

Active Member
شاید تو یه سری از ورژن های فلش می شد ولی چیزی که مبنا هست،هم تو فلش و هم تو فلش بیلدر اینه که معمولا یه container مثل ظرف می مونه که یه سری اشیا رو تو خودش ذخیره می کنه...البته تو همه پلتفرم ها با container مواجه هستیم.که با rotation یا Move یا scale می تونیم تمام اون مجموعه رو به صورت یکنواخت Modify کنیم ...مثلا تو یونیتی و یو دی کی هست prefab ...ولی چیزی که مهمه اینه که تو فلش پایه و مبناش هست Sprite یا MovieClip و DisplayObject ...
DisplayObject بابای همشون هست و البته جزو زیر کلاسهای کلاس Object هست.Sprite بچه displayObject هست و در عین مشتق بودنش،یه سری امکانات پایه ای یه container خوب و عالی رو تو فلش فراهم کرده.MovieClip هم که بچه Sprite و نوه DisplayObject هست،مزیت و تکاملش به اینه که فریم و انیمیشن رو هم ساپورت کرده...رو این حساب اینا همراه با نامشون کامل هستند و فکر نکنم نیازی به گروه باشه.یه نمونه از اون حذفیات اگه یادتون باشه قبلا تو فلش یه سری Hint بود که تو انیمیشن با shape ها مخصوصا برای راهتمایی حرکتی برا فلش که مثلا این shape رو از این مسیر ببر خیلی به درد می خورد که الان (فکر می کنم البته استناد به اینکه یه بار سر سری نگاه کردم) حذف شده...(cs5.5)
رو این حساب اگه حذف شده که همون Sprite کفایت می کنه.دلیل اینکه برنامه نویسای حرفه ای فقط از Sprite استفاده می کنند اینه که اشیای ساخته شده از sprite به جهت اینکه توابع انیمیشن توش به ارث نرفته اند(توابع انیمیشن برای مووی کلیپهاست) پس یبک تر از مووی کلیپ ها هستند و حالت ران تایم توشون برا رفتن به فریم بعد نیست ،برنامه نویسا وقتی انیمیشن تو کارشون هست از مووی کلیپ استفاده می کنند و یا اینکه خودشون ترجیح می دن برای مدیریت قوی حافظه کلاسی در این مضمون بنویسند.(مثل گروه آلترنیتیوا)
موفق باشی عجیج(عزیز)...
 

splinter cell

Well-Known Member
ممنون هادی جان.
من خودم از همین container توی کارهام استفاده میکردم ولی تابحال نمیدونستم که اگر یک شنودگر به اون اختصاص بدیم به تمام بچه هاش هم به ارث میرسه.به همین خاطر دنبال گروه بندی اشیا بودم تا از یک شنودگر برای همه ی اونها استفاده کنم.
اما با توضیحات شما و دوستان فهمیدم همون containerهم مشکلم رو حل میکرده.
مثل همیشه با حوصله و دقیق توضیح میدی.دمت گرم :rose: آی لاو یو داری فراووووووووووووووون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا