میشه در مورد این event یه مثال بزنید

سارا.ج

New Member
با سلام.
چند مدت پیش یکی از دوستان در مورد event پایان صدا سوال کرده بود. من هرکاری می کنم موفق نمی شم. خواستم اگه میشه از این event یه مثال بزنید. ممنون.

on Cuepassed channel, number, name
if (channel = #Sound1) then
put("CuePoint" && number && "named" && name && "occurred in sound 1")
end if
end

تو هرکدوم از گیومه ها چی باید بنویسم؟ با توجه به اینکه انتهای هر صدایی یه مارکر هست، می خوام از همون مارکر استفاده کنم. با تشکر
 
آخرین ویرایش:

smmousazadeh

Well-Known Member
برای صوت دقیقا بگید میخاید چیکار کنید تا براتون مثال بیارم
کدی که شما گذاشتید رو راحت ترید از score استفاده کنید.گوشه بالا سمت راست score یه فلش هست که وقتی روی آن کلیک میکنید قسمت بالای score باز میشه .
شما میتونید داخل لایه های صوتی که باز میشه صوت رو قرار بدید بعدش تو لایه tempo ( بالاترین لایه از لایه های باز شده) 2بار کلیک کنید ، میتنید تو پنجره باز شده ، اخرین گزینه رو انتخاب کنید.
البته راههای راحت تری هم برای اینکه آخر صوت رو بفهمید وجود داره . خود دایرکتور توابعی برای اینکار داره
 

(omid)

Member
بگو دقیقا می خوای چیکار کنی تا شاید بتونیم کمکی بکنیم .
شاید کاری که می خواهی بکنی با یه اکسترا راحت انجام بشه !!!!!!!!!!
 

سارا.ج

New Member
من مي خوام event پايان صدا رو با لينگو تعريف كنم. يعني مي خوام وقتي يه صدايي تموم شد يه صداي ديگه بلافاصله شروع به پخش كنه بدون اين كه هد پخش جابه جا بشه. يعني جوري باشه كه هد پخش جابه جا نشه. اوني كه آقاي Smmousazadeh گفتند، با جابه جا شدن هد پخش همراست. اگه راهنمايي كنيد ممنون مي شم.
 
دایرکتور

سلام عرض می کنم خدمت تمامی بچه های خوب دایرکتور
خوب شاید خیلی هاتون منو نشناسید آخه بعد از 6 ماه سر زدن به فروم دایرکتور این دردسر ها رو هم داره دیگه!

خوب من برای مشکل این دوستمون یک مثال در زیر می آورم
2 تا صدا هست در این مثال که بعد از قطع اولی بلافاصله دومی پخش می شه و بد از اتمام دومی هم دوباره اولی پخش می شه
البته شما با درک زیاد خودتون می تونید کد هاشو عوض کنید و در پروژه خودتون استفاده کنید
البته باید یگم برای حل مشکل این دوستمون تقریباً 3 و 4 روش مختلف وجود داشت که من یکیشو نوشتم و اینجا گذاشتم
یا علی
 
خوب دوستان چون isp من مجید آنلاین رو مسدود کرده و من با فی -لتر شکن دارم میام متاسفانه امکان آپلود فایل الان وجود نداره کدشو در زیر می نویسم خود عزیزان ان شا ا.. متوجه می شوند
من دوتا صداها رو با نام member یکی S1 و دیگری S2 قرار دادم
در فریم اول می نویسیم که
global load
on exitFrame me
sound(1).play(member(\"s1\"))
load = 1
end

و در چند فریم جلوتر می نویسیم که

global load
on exitFrame me
go the frame
if (sound(1).status <> 3) then
if load = 1 then
sound(1).play(member(\"s2\"))
load = 2
else if load = 2 then
sound(1).play(member(\"s1\"))
load = 1
end if

end if

end

خوب ببخشید که این جوری شد
یا علی
 

سارا.ج

New Member
ازتون ممنونم. خيلي كمكم كرديد. مشكلم حل شد.
فقط يه سوال ديگه هم (به عنوان آخرين سؤال) ازتون داشتم.

Event رسيدن به يك Cue Point در صوت چي هست؟ پارامترهاشو اگه ميشه يه مثال درموردشون بزنيد.

اگه راهنمايي كنيد ممنون مي شم.
 
آخرین ویرایش:
خوب به نظرم اگه یه نگاهی به Help برنامه می انداختی تا حالا کارت حل شده بودا !!
قبل از همه باید بگم البته حتماً می دونید و من احیاناً برای کسایی که نمی دونند می نویسم که Cue Point را باید با یک نرم افزار برای فایل صوتی ایجاد کرد برای Wav , , AIFF, SND, SWA, م یتوانید از cool edit یا Adobe Audition استفاده کرد برای WMA هم از Windows media Encoder استفاده می کنیم

خوب برای سوال شما حتما همان تابعی که در بالا نوشتید منظورتون هست که من هم همان را توضیح میدهم
on cuePassed channel, number, name

خوب هر موقع یکی از Cue های شما رد می شود یعنی زمان آن سر میرسد این تابع فراخوانی می شود با 3 عدد آرگومان
CHannel که کانالی که Cue در آن قرار دارد را برمیگرداند یعنی اگه 3 ت ا صدا در کانال های 1 و 2 و 3 قرار دارد و فقط یکی از آنها Cue دارد این تابع مشخص می کند کدام کانال است

Number هم شماره CUe را بر میگرداند یعنی اگه سومین نشانه ما باشد که دارد رد می شود این تابع عدد 3 را بر میگرداند

Name خوب علاوه بر شماره هر Cue برای خودش می تواند اسم هم داشته باشد که این تابع اسم Cue رد شده را بر میگرداند .

نکته ای که مهم است این است که این تابع را در حالت Movie تعریف کنید یعنی وقتی مینویسید مثلا در زیر

on cuePassed channel, number, name
if (channel = #Sound1) then
put(\"CuePoint\" && number && \"named\" && name && \"occurred in sound 1\")
end if
end

از سمت راست و قسمت Script حالت type آن را به Movie تغییر دهید .

مثلا در مثال بالا هر بار که یکی از Cue ها زمانش فرا می رسد و فراخوانی می شود در قسمت مسیج ، نام و اسم آن Cue را نمایش می دهد

خوب این Cue توابع و خواص دیگری را هم دارد که که چون شما فقط نام ایت تابع را بردید من هم همان را توضیح دادم


اما نظرمن اینکه که زیاد روی Help برنامه کار کنید اگه یکم کار کردن با help برای شما راه بیفتد دیگر احتیاج به منتظر ماندن برای جواب نخواهید بود بلکه این شما هستید که دیگران را راهنمایی خواهید کرد
یا علی
موفق باشید همه بچه ها
 

جدیدترین ارسال ها

بالا