موضوع و اشکال درطراحی کارت اینترنت

milani

Member
با سلام
برای طراحی کارت چه شکلها و چه رنگ هایی باید استفاده کرد.
 

mostafa_az

Well-Known Member
طراح مختاره . محدود نیستی . تنها ممکنه شرکت سفارش دهنده بهت بگه چیرو چیکارش کنی .

مخلصیم
مصطفی
 

Narcisus

Member
مصطفي راست ميگه
ممكنه بگن طرح ساده باشه، زمينه فيلتر داشته باشه، كارتوني باشه ، و و و
ولي زياد به مشتري رو نده چون وقتي رو بدي كاري كه 15 دقيقه بايد تموم بشه به 40 دقيقه و يك ساعت حتي بيشتر كشيده ميشه
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
البته این چیزایی که بچه ها گفتن درسته ولی به نظر من هیچ وقت نشینید ببینید مشتری چی میگه و چی میخواد!!

متاسفانه این موضوع چند وقته که مد شده که بچه ها یه کاری رو اینجا واسه نظرخواهی قرار میدن و مثلا اگر یه نفر انتقاد کنه و بگه مثلا فلان جای کار مشکل داره طراح اون کار میگه اینو خود مشتری گفته بود که اینجوری باشه یا اونجوری نباشه!! به نظر من این خیلی اشتباست! مشتری فقط حق داره در محدوده و حیطه تخصصی خودش و مثلا درباره متن کار یا ... نظر بده. برای اینکه بهتر منظورم بگم یه مثال براتون میزنم:

مثلا شما فرض کنین میرید به دندونپزشکی و میخواید دندونتون رو درست کنید. حالا اگر اون آقای دندونپزشک بگه دندون شما رو باید مثلا بکشه و شما بگین که نه من چون دندون خودمه دوست دارم بجای کشیدن مثلا عصب کشی کنم!! خوب این میشه دخالت کردن در یک حیطه غیر تخصصی.

به نظر من کسایی که کاملا طراحی یک کار رو در اختیار مشتری بذارن اولا اراده قوی تو انجام کارشون ندارن و دوما کارشون رو در حد یک دفتر خدمات تبلیغاتی پایین اوردن. چون اگر تو این دفترها مشتری بخواد تو طرحش نظر بده نمیشه ایرادی گرفت ولی در غیر اینصورت میشه یک دخالت در حیطه غیرتخصصی و درست هم نیست!
 

mohsenshahab

Active Member
بابا مثال.حالا من بکشم یا عصب کشی کنم:)
منم با حرفی که سارا زد کاملا موافقم و همیشه سر همین موضوع با خلق الله بحث دارم
ولی اخه میدونی مث خیلی چیزای دیگه که تو مملکت ما خودش هست ولی فرهنگش نیست .حالا هم همین جوره طرف فکر میکنه چون داره مثلا 50 تومن برای طرح میده باید همه ایدهاش توی طرح پیاده بشه.حالا اینکه کدوم رنگ تو چاپ درست در میاد یا کدوم رنگها به هم میخوره کشک
ولی دقیقا همینجور باید بشه که وقتی گرافیست یه طرحی زد طرفش هی نق نق نکنه
 

Mandana

Active Member
ولی به نظر من باید ذره ذره نظرت رو به مشتری غالب کنی.اما اگه دیدی داره اصرار می کنه خو فدای یه تار موت بابا بزن براش بره.یهو میبینی مشتری قاط می زنه میره اونوقت باید بشینی سماق بمکی.البته در مرحله اول باید یه طراح خوب باشی و به کارت اعتماد داشته باشی تا بخوای سرش با مشتری بحث کنی.اما به نظر من اگه طراح بخواد میشه طرحی رو زد که هم مشتری رو راضی کنه و هم نظر طراح در اون مطرح شده باشه.در مورد نمونه هم شما کافیه یک مقدار تاپیک ها رو جستجو کنی.یه تاپیک بود مال دوران طفولیت ما در اینجا.هر کس یه سری نمونه کارت اینترنت گذاشته بود و مخصوصا نمونه کارهای مهرداد کوشیار و آقای مهدی نئیسی پور که خیلی هم فوق العاده بودن.نمونه های کارت اینترنت های آقای نئیسی پور رو میتونی توی تاپیک آلبوم اکرهاشون در قسمت نظرخواهی پیدا کنی.راستی من ترجیح میدم همه دندونهام رو بکشم بجاش مصنوعی بذارم.خیلی راحت تره.
tooth.gif
موفق باشی

آبتین
 

mostafa_az

Well-Known Member
به نظر من نظر مشتری توی کارها از اهمیت خاصی برخورداره . اما ما نباید طراحی خودمون رو برای نظرات مشتری خراب کنیم .
مثلا یه جایی هست که یارو تاکید داره آقا باید از این رنگ و ظاهر و این موارد عکسا و غیره استفاده بشه . اینجا حق کاملا با مشتریه و ما هیچ کاری نمیتونیم انجام بدیم . مثلا سر همین کارت اینترنت شرکت خودمون چون اسمش پارس هستش رئیس محترم شرکت به من میگه توی طرحامون حتما باید یه نمادی از پارس باشه . منم نمیتونم بگم نه من فقط گل و سنبل میزنم .
ولی یه جای دیگه یارو میگه اگه اینجوری بزنی بهتر نیست ؟ یا اگه اونجوری بزنی چطوره ؟ این موقع هستش که باید تو طراحی خودت رو انجام بدیو وقتی کار رو برای طراحی بردی پیشش بگی من نظرم اینه که اگه اینجوری باشه قشنگتره ( چی گفتم
297.gif
300.gif
) . خلاصه اینکه توی این دسته دومی که گفتم لازم نیست طراح خودش رو محدود کنه .

مخلصیم
مصطفی
 
آخرین ویرایش:

Sleekman

Member
الان كه فكر ميكنم طراح هم انسانه و جايز الخطا در ثاني مشتري به عنوان يه مخاطب عام ميتونه يه نظر داشته باشه كه گاهي وقتا مهارت طراح ميتونه اونو به يه صورت خوب توي كار نمايش بده
درمورد سوال اصلي آزادانه بايد طراحي كني البته كارت اينترنت يه شي مصرفيه و بيشتر اشغالي نداشتن آي اس پي تعيين كنندس چون جنس كارت اينترنت جنس خوفيه بيشتر كارا روش جواب ميده البته به مشتريايي كه فقط به فكر سود بيشترن نبايد زياد رو داد (ولي به فكر بينوايي جيب خود هم باش و نپرونش)
 

milani

Member
با تشکر از دوستان
من هم با نظر با شما موافق هستم.چون این تجربه رو پیدا کردم که اگه تموم اختیار رو به مشتری بدم(همیشه حق با مشتری است) کار درست از آب در نمی یاد و همچنین زمان انجام کار طولانی میشه.
بعضی وقت ها هم مشتری به علت نداشتن اطلاع کافی درخواست نامعقولی کی کنه که در این گونه مواقع بهتره نظر مشتری رو اصلاح کرد و کاری کرد که فکر کنه آدمهای عاقل این فکر و نظر رو میدن(فکر خودت رو به عنوان پیشنهاد ارائه کنی)!!!!!!!!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا