مورف

MAJID max

New Member
با سلام
ميخواستم بدانم چگونه ميتوان با دستور مورف كار كرد مثلا يك مكعب را به كره تبديل كرد
باتشكر
 

saber3d

Member
براي اين كار به آموزش Morphing the Knight در tutorial مكس مراجعه كنيد اما من كمي كمكتان ميكنم.

1. ابتدا براي نمونه يك box ايجاد كنيد سپس بر روي آن كليك راست كرده و بر روي
convert to/conver to editable mesh كليك كنيد. سپس از آن 2 كپي ديگر بگيريد و آنها را با
modifier مش كه قبلا اعمال شده بود تغيير دهيد(شكل زير).
01.JPG

02.jpg



2. اكنون بر روي جعبه اولي كليك كرده و در قسمت modifier ؛ morpher را بر روي آن اعمال كنيد.
(شكل زير)

03.jpg


3. در اين قسمت ما ميخواهيم جعبه اولي سه مرحله طي كند به اين صورت كه ابتدا به حعبه دومي تبديل شود(بزرگ شود ؛ البته هر شكل ديگري ميتواند باشد) سپس به سومي تبديل شود(كوچك شود).


نكته!!!: تعداد گره هاي (vertex) شكل هاي دوم و سوم و ... بايد با شكل اول برابر باشد.

4. حالا در قسمت channel list بر روي load multiple targets كليك كنيد.(شكل زير)
04.jpg


5. در پنجره جديد ليست اشيايي كه ميخواهيد شكل اول به آنها تبديل شود را انتخاب كنيد(جعبه اول و دوم).(شكل زير)

05.jpg


6. انيميشن از اينجا شروع ميشود. همانطوري كه جعبه اول اتخاب شده بر روي دكمه auto key كليك كنيد سپس در فريم اول بر روي دكمه بزرگي كه شكل يك كليد بر روي آن كشيده كليك كنيد.(شكل زير)

06.jpg

07.jpg



7. نوار زمان را به فريم 50 برده سپس عدد كنار box1 در قسمت modifier را بر روي 100٪ تنظيم كنيد.(شكل زير)

08.jpg

09.jpg



8. اكنون نوار زمان را به فريم 75 برده و همان عدد قبلي بر روي صفر تنظيم كنيد.


9. نوار زمان را به فريم 100 برده و عدد كنار box2 در قسمت modifier را بر روي 100 تنظيم كنيد.(شكل زير)
10.jpg


كاربرد بسيار زياد اين مديفاير در شبيه سازي حالات صورت است.

موفق باشيد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا