M
Mahmoodi
کاربر مهمان
منبع : www.iranseo.com
اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده می شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده می شود.
جنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده، ارایه می دهد اما جنبه منفی آن این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود، کدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده می کند؟
در چنین مواقعی کاربران سراغ موتورهای جستجوگر می روند. آمارهای رسمی نشان می دهد که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می کنند.
موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایتها روبرو می کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط است. موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایر سایتها طراحی شده است. بسیاری از آنها در ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر:
Google, Inktomi, Yahoo
وقتی یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، موتور جستجوگر لیستی از سایتها را نشان می دهد که تعداد آنها از چند مورد تا میلیونها صفحه متغیر است. سایتهایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش نشان می دهد برحسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده به ترتیب نزولی لسیت می شوند.
به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین نتیجه جستجو معرفی می شود، مرتبط ترین سایت به عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می شود. موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را ذخیره کرده، در زمان مورد نیاز به سرعت در اختیار کاربران قرار می دهد.
بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست می یافت، زیرا موتور جستجوگر وب را به رسانه ای قابل استفاده برای همه کس کرده است چرا که از هیچ کس توقع نمی رود که آدرسهای بسیاری از سایتهای مختلف را به یاد آورد.
آنچه که تمام موتورهای جستجوگر انجام می دهند (با درجات متفاوتی از موفقیت)، فراهم آوردن یک وسیله جستجوی ساده است.
افرادی که دستی در تجارت الکترونیک دارند، اذعان می کنند که آوردن بیننده به سایت ضروری ترین شرط موفقیت برای سایتهای تجارت الکترونیک است. فرقی نمی کند که سایت چه کالا و خدماتی را ارایه می کند، هر سایت اگر خواهان کسب درآمد و محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد.
تعداد بینندگان هر سایت، برگ برنده آن در دنیای وب است. سایتی که بیننده ندارد بدون شک مرگی آن لاین را تجربه می کند. مرگی که متاسفانه نمی توان کسی را هم به مراسم ختمش دعوت نمود!
آمارهای رسمی به خوبی نشان می دهند که موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که کاربران به کمک آنها کالا، خدمات و اطلاعات مورد نیاز خود را می یابند.
البته تنها رتبه های بالای نتایج جستجو است که مورد توجه کاربران قرار دارد و آنها به سایتهای لیست شده در این رتبه ها مراجعه می کنند. کاربران هنوز هم علاقه دارند که ده سایت اول در نتایج جستجو را مرور کرده، از بقیه سایتها صرفنظر کنند. این رفتار کاربران پیام بسیار واضحی دارد:
سایتهایی که در رتبه های بالا قرار نمی گیرند، بینندگان چندانی هم نخواهند داشت.
با دقت در این رفتار کاربران اهمیت کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می شود. نکته دیگر آنکه بینندگانی که بدین ترتیب از طریق موتورهای جستجوگر روانه سایتها می شوند، عموما علاقه مندان به آن سایت هستند و این در حالی است که هزینه چندانی صرف آوردن آنها به سایت نشده است.
امروزه تجارت الکترونيک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است زيرا رتبه های بالاتر مستقيما به فروش بيشتر، تعبير می شوند.
طبق آمارهاي ارايه شده در ابتداي سال جديد ميلادي (2003) نزديك به 93 درصد بينندگان سايت هاي فعال در زمينه ارايه هداياي كريسمس را موتورهاي جستجوگر فراهم كرده اند كه در اين بين گوگل با 27 درصد در صدر ايستاده است و پس از آن ياهو با 25 درصد در رده دوم قرار گرفته است.
كسب رتبه هاي بالا آرزوي هر دارنده سايتي است كه آگاهانه پاي در دنياي مجازي وب مي نهد. هر روزه سايت هاي بسياري در وب منتشر مي شوند كه دارندگان آنها به اميد كسب درآمد و موفقيت به اين تجارت نوين وارد شده اند اما تنها عده معدودي از آنها با استفاده از تكنيك هاي موثر كسب درآمد و با تكيه بر تخصص خود در اين بين به موفقيت دست مي يابند.
امروزه بازاريابي در اينترنت (Internet Marketing) روشهاي بسياري را براي كسب درآمد هر چه بيشتر در اختيار سايت ها قرار داده است اما انتخاب اول تمامي سايت ها، رتبه هاي بالا در موتورهاي جستجوگر است.
منبع فناوري اطلاعات ايران
اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده می شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده می شود.
جنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده، ارایه می دهد اما جنبه منفی آن این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود، کدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده می کند؟
در چنین مواقعی کاربران سراغ موتورهای جستجوگر می روند. آمارهای رسمی نشان می دهد که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می کنند.
موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایتها روبرو می کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط است. موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایر سایتها طراحی شده است. بسیاری از آنها در ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر:
Google, Inktomi, Yahoo
وقتی یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، موتور جستجوگر لیستی از سایتها را نشان می دهد که تعداد آنها از چند مورد تا میلیونها صفحه متغیر است. سایتهایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش نشان می دهد برحسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده به ترتیب نزولی لسیت می شوند.
به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین نتیجه جستجو معرفی می شود، مرتبط ترین سایت به عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می شود. موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را ذخیره کرده، در زمان مورد نیاز به سرعت در اختیار کاربران قرار می دهد.
بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست می یافت، زیرا موتور جستجوگر وب را به رسانه ای قابل استفاده برای همه کس کرده است چرا که از هیچ کس توقع نمی رود که آدرسهای بسیاری از سایتهای مختلف را به یاد آورد.
آنچه که تمام موتورهای جستجوگر انجام می دهند (با درجات متفاوتی از موفقیت)، فراهم آوردن یک وسیله جستجوی ساده است.
افرادی که دستی در تجارت الکترونیک دارند، اذعان می کنند که آوردن بیننده به سایت ضروری ترین شرط موفقیت برای سایتهای تجارت الکترونیک است. فرقی نمی کند که سایت چه کالا و خدماتی را ارایه می کند، هر سایت اگر خواهان کسب درآمد و محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد.
تعداد بینندگان هر سایت، برگ برنده آن در دنیای وب است. سایتی که بیننده ندارد بدون شک مرگی آن لاین را تجربه می کند. مرگی که متاسفانه نمی توان کسی را هم به مراسم ختمش دعوت نمود!
آمارهای رسمی به خوبی نشان می دهند که موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که کاربران به کمک آنها کالا، خدمات و اطلاعات مورد نیاز خود را می یابند.
البته تنها رتبه های بالای نتایج جستجو است که مورد توجه کاربران قرار دارد و آنها به سایتهای لیست شده در این رتبه ها مراجعه می کنند. کاربران هنوز هم علاقه دارند که ده سایت اول در نتایج جستجو را مرور کرده، از بقیه سایتها صرفنظر کنند. این رفتار کاربران پیام بسیار واضحی دارد:
سایتهایی که در رتبه های بالا قرار نمی گیرند، بینندگان چندانی هم نخواهند داشت.
با دقت در این رفتار کاربران اهمیت کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می شود. نکته دیگر آنکه بینندگانی که بدین ترتیب از طریق موتورهای جستجوگر روانه سایتها می شوند، عموما علاقه مندان به آن سایت هستند و این در حالی است که هزینه چندانی صرف آوردن آنها به سایت نشده است.
امروزه تجارت الکترونيک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است زيرا رتبه های بالاتر مستقيما به فروش بيشتر، تعبير می شوند.
طبق آمارهاي ارايه شده در ابتداي سال جديد ميلادي (2003) نزديك به 93 درصد بينندگان سايت هاي فعال در زمينه ارايه هداياي كريسمس را موتورهاي جستجوگر فراهم كرده اند كه در اين بين گوگل با 27 درصد در صدر ايستاده است و پس از آن ياهو با 25 درصد در رده دوم قرار گرفته است.
كسب رتبه هاي بالا آرزوي هر دارنده سايتي است كه آگاهانه پاي در دنياي مجازي وب مي نهد. هر روزه سايت هاي بسياري در وب منتشر مي شوند كه دارندگان آنها به اميد كسب درآمد و موفقيت به اين تجارت نوين وارد شده اند اما تنها عده معدودي از آنها با استفاده از تكنيك هاي موثر كسب درآمد و با تكيه بر تخصص خود در اين بين به موفقيت دست مي يابند.
امروزه بازاريابي در اينترنت (Internet Marketing) روشهاي بسياري را براي كسب درآمد هر چه بيشتر در اختيار سايت ها قرار داده است اما انتخاب اول تمامي سايت ها، رتبه هاي بالا در موتورهاي جستجوگر است.
منبع فناوري اطلاعات ايران