موبایل؛ رقیب تازه وارد عرصه تبلیغات

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
فاوانيوز: انجمن ناشران آنلاین در لندن نتایج تحقیقاتی را منتشر كردند که نشان می‌دهد استفاده از خدمات اینترنتی موبایل رو به افزایش است و آگهی‌های تبلیغاتی موبایل‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

به گزارش فاوانيوز، این مطالعات که توسط شرکت Intertainment و مدیا TNC در کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا انجام گرفت، نشان می‌دهد 76 درصد از افرادی که موبایل دارند از طریق گوشی‌هایشان به وب متصل می‌شوند.
محققان که از هر کشور، هزار نفر را به عنوان نمونه مورد بررسی قرار دادند، دریافتند بیش از یک سوم کسانی که گوشی‌هایشان قابلیت اتصال به وب را دارد، از خدمات اینترنتی موبایلشان استفاده می‌کنند و جمعیت این افراد از 34 درصد در فرانسه تا 54 درصد در انگلستان متغیر است.
در برخی موارد، مطالعاتی که توسط سازمان‌های تجاری صورت می‌گیرد در واقع همان شکل تغییر یافته عملیات‌های بازاریابی است و اگر با دقت بیشتری این موضوع بررسی شود، در کمال تعجب خواهیم دید که تعداد گروهای ناشران تجاری که دست به چنین تحقیقاتی می‌زنند، در مقایسه با تحقیقات صورت گرفته توسط سایر سازمان‌ها و نهادها در زمینه دستیابی به اینترنت از طریق موبایل، بسیار زیاد است و آمارهای واقعی به دست آمده از این تحقیقات ارقام کمتری را ارائه مي‌دهند.
در هر حال استفاده از موبایل در زمینه تبلیغات هنوز هم در رده سوم کارآیی، بعد از تلویزیون و کامپیوترهای شخصی قرار دارد.
با وجود اینکه تبلیغات از طریق موبایل در بازارهایی مثل بازار ژاپن به سرعت رشد می‌کند، خارج از حوزه آسیا فعالیت‌های تجاری از طریق برنامه‌های "پرسش و پاسخ" صورت می‌گیرد به این ترتیب که از متقاضیان درخواست می‌شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول موردنظرشان، از طریق ارسال متن کوتاه درخواست اطلاعات كنند.
همچنین مطالعات ناشران آنلاین نشان داد که مشتریان محتاطانه از اینگونه سرویس‌ها استفاده می‌کنند. در آمریکا تنها 18 درصد از مردم موافق این موضوع بودند که در ازای ظرفیت رایگان برای موبایلشان به این تبلیغات پاسخ بدهند اما این درصد در اروپا بیشتر بود و 37 درصد از مردم موافق این امر بودند.
دیگر نتایج حاصل از این مطالعات نشان داد که اگر بتوان عرضه این حجم رایگان برای موبایل را با برنامه‌ریزی دقیقی به مشتریان ارایه داد، تبلیغات از طریق موبایل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال تعداد قابل توجهی از مردم اظهار داشتند که در اثر تبلیغات دریافتی از طریق موبایلشان، وب سایت مورد نظر را چک کرده‌اند یا در مورد محصولی اطلاعات بیشتری درخواست كرده‌اند.
طی اقدامی به منظور جذب بازرگانان بیشتر برای استفاده از خدمات موبایل برای تبلیغ محصولاتشان، نوکیا هفته گذشته دو سرویس جدید را برای کمک به گسترش خدمات تبلیغاتی از طریق موبایل معرفی کرد.
یکی از این برنامه‌های جدید، کارشناسان تبلیغات ديجیتالی را قادر خواهد ساخت برنامه‌هایی برای موبایل‌ها تنظیم کنند تا مشتریان از خدماتی مانند موزیک‌های جدید ارسالی بهره‌مند شوند.
برنامه دیگر به آژانس‌های اطلاعاتی این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های دیجیتالی مناسبی را برای وب‌های مخصوص موبایل‌ها ارایه دهند.
درحالی‌که روز به روز سرویس‌های مختلف موبایل‌ها خدمات جدیدی را از بازی‌های رایانه ای گرفته تا روزنامه‌های متحرک ارایه می‌دهند، وظیفه بازارهای تبلیغاتی برای شیوه جدید مطرح کردن تبلیغاتشان دشوارتر می‌شود اما اگر به این امر توجه لازم شود، سود حاصل از این خدمات چشمگیر خواهد بود.





منبع:
کد:
http://www.favanews.com/default.aspx/news_18719.htm
 

جدیدترین ارسال ها

بالا