خوب من سري اول نديدم نوشته بوديد با دليل !!
تا اونجايي كه يادمه ، اندازه ي joint ها در مكس روي تاثير گزاري بر vertex ها موثر بود.همينطور براي دادن weight يه حالت استوانه اي داشت كه بايد بزرگ كوچيك مي كردي و خيلي بد قلق بود.( البته ممكنه بر اثر بي تجربه گي بوده باشه )
اما در ما يا به وسيله ي brush وزن ها را به vertex ها مي دي يعني اثر هر joint رو روي بدن نقاشي مي كني. ابزار component editor هم داره كه براي دادن وزن به vertex ها چه جمعي و چه تكي به كار مي ره و ... .
البته منتظر نظر آقا مهدي هم بايد باشيم چون اون هم با هر دو كار كرده اما بيشتر با مكس.
به نظر من اول MotionBuilder
دوم xsi
سوم maya