من می خوام c++ رو حرفه ای شروع کنم ولی با کدوم پلتفرم

++Hadi++

Active Member
سلام
من از نظر کدنویسی C++ در حد دانشگاهی خیلی خوب پیش رفتم و دردانشگاه تو کد نویسی پایه ای ، واقعا خوب پیش رفتم و الان اونو با اکشن اسکریپت ترکیب کردم تا در نهایت در فلش و بازی سازی بتونم خوب پیش برم . ولی از اونجایی که خود C++ حرفه ای و تجاری رو خوب دنبال نکردم ، می خوام در جهت کارهایی خصوصا گرافیکی و برنامه نویسی بازیهای 2 بعدی و 3 بعدی با پرفرمنس عالی ، پیش برم ولی نمی دونم با چه پلتفرمی ؟
بعضیا می گن .net واسه این کار عالیه و غیر از خروجی ,net frame work . ، خروجی زیان اصلی و IL رو هم می ده تا دیگه نیازی به نصب .net frame work نباشه و بتونین با C++ برنامه های خیلی پایه ای بدیم و بعضیا نقض می کنن و می گن نه بهترینش visual C++ 2000 هست . در کل نظر شما چیه ؟ من یه ایده و پلتفرم مطمئن می خوام .از دوستان اگه کسی در این زمینه واقعا حرفی واسه گفتن داره ، لطف کنه و برام توضیح بده .
و اینکه آیا C#.net رو سیستمی جوابگو و کافی برا کارای حرفه ای از نظر بازی سازی و ... می بینید تا با این سیستم روز دنیا پیش برم .
و یا اینکه C++ برام از نظر باز تر بودن فیلد و موانع کمتر بهتره ؟
موفق باشید ...
 

the_king

مدیرکل انجمن
قبل از هر چیز روی یک نکته تاکید می کنم، یک برنامه گرافیکی قدرتمند یا بازی گرافیکی 2 یا 3 بعدی با کیفیت
الزاما Performance بالایی نداره، حتی ممکنه از نظر Performance وضعیت خیلی بدی هم داشته باشه،
اما خیلی هم محبوب باشه. به عنوان مثال محصولات معروف Adobe. نرم افزار هایی مثل Adobe Reader یا
Adobe Flash Player از نظر Performance نرم افزار های خوبی نیستند اما خیلی هم محبوب اند.

خودتون بایستی تصمیم بگیرید، شخصا 12 سال پیش مابین سرعت در طراحی و سرعت در اجرا هر دو رو
انتخاب کردم و پشیمون هم نشدم. قسمت هایی که سرعت در طراحی مهم بود رو با Visual Basic نوشتم
و قسمت هایی که سرعت در اجرا مهم بود با Assembly و تحت ++Visual C که خروجی اش یک DLL بود
که در ویژوال بیسیک بکار می بردم. نتیجه اش حداکثر کارایی توام با حداکثر سرعت پیاده سازی پروژه بود.

برای نمونه یه تیکه کوچیک کد های اسمبلی ام رو پیوست کردم، 10 سال پیش برای ترسیم Anti-Aliased یک نوع
خاص از نمودار منحنی معادله درجه n ام نوشته بودمش.

در طراحی و تولید نرم افزار های تجاری پارامتر هایی هست که از مسائلی مثل Performance خیلی مهمتره،
مثلا میزان زمانی که برای طراحی نرم افزار صرف می کنید. 2000 ++Visual C برای تولید نرم افزار های
سریع و قدرتمند خیلی مناسبه، اما بایستی زمان زیادی رو صرف طراحی و عیب یابی نرم افزار تون کنید.
برای یک تیم نرم افزاری بزرگ که اعضاء تیم مجرب و هماهنگ هستند مناسبه اما برای پروژه های بزرگی که
بصورت انفرادی یا دو سه نفری انجام میشه نه.

از طرف دیگه روی کامپایلری که بیش از 10 سال از عمرش می گذره نمیشه سرمایه گذاری بلند مدت کرد،
هر چه از برنامه نویسی مستقیم با API ویندوز فاصله بگیرید بهتره.

اگه در مورد زبان های برنامه نویسی که در برنامه های گرافیکی سنگین دو بعدی و سه بعدی و بازی های کامپیوتری
استفاده شده تحقیق کنید، کلا به این نتیجه می رسید که زبان های تحت Net. صرفا برای نرم افزار هایی مناسب اند
که ازشون انتظار سرعت اجرای خیلی بالایی نداشته باشید. اما سرعت طراحی نرم افزار و امکانات پیشرفته زیادی
دارند که نمیشه بسادگی ازشون گذشت. شخصا به دلیل کندی و حجیم بودن Net Framework. علاقه چندانی
به #C ندارم، اما اکثر نرم افزار های این چند سال اخیرم رو با #C نوشتم. قطعا هم اگه جایی به حداکثر
کارایی نیاز داشته باشم از Assembly کمک می گیرم.
 

پیوست ها

  • code.zip
    1.9 کیلوبایت · بازدیدها: 4

جدیدترین ارسال ها

بالا