مكس يا مايا !!!!!!!

سلام
سوالي كه براي خيلي ها پيش مياد اين است كه مكس بهتره يا مايا!:oops:
مكس و مايا رقيب هاي تري دي هستند هر دو خالق آثاري بنيادين و خارق العاده هستند اگر فكر مي كنيد كه مكس و مايا با هم تفاوت دارند كاملا اشتباه مي كنيد و يا فكر مي كنيد كه يكي از ديگري قوي تر است . امكاناتي كه درون مايا قرار داره خيلي بيشتر از مكس هست اين تنها تفاوت اصلي بين مكس و مايا هستش و همين تفاوت مايا رو يه كم پيچيده كرده و سخت به نظر مي رسه اما اگر حقيقت رو بخواهيد بدونيد مكس در مواردي قوي تر از مايا ظاهر ميشه و در قسمت soft selection اين رو به خوبي ثابت كرده درون مايا dynamics به صورت template بيشتر از مكس به چشم مي خوره و در حقيقت كار بران مايا از قدرت مانور و سرعت بيشتري مي تونند در زمينه خلق low poly از خود نشون بدهند و اين مي تونه يكي از دلائل گرايش بيشتر به سوي مايا باشه البته حرفه اي ها معمولا مايا رو كار مي كنند به گفته آقاي steven stahlberg كه يك حرفه اي در شركت CG مي باشه فقط مدلهاي خودش رو درون مايا طراحي مي كنه اونم از نوع polygonal البته عنوان كرده اين انتخاب به علت قدرت مانور در كليد هاي ميانبر برنامه هست در هر صورت اگر تازه وارد دنياي تري دي شده اي اول مكس رو كار كن بعد مايا رو مي تونيد مقاله اي در خصوص steven stahlberg در سايت زير بخونيد البته مي تونيد مجله كه به صورت مجاني در اونجا قرار داره و مدلهاي كار ايشون هست رو دانلود كنيد حتما اين كار رو بكنيد خيلي جالب هست . http://www.persianautodesknet.tk
 

pythoN

Active Member
دوست عزیز این بحثی که تو میگی خیلی قدیمیه اگه قرار بود یکی از دیگری برتر باشه که autodesk بعد از خرید allias دوباره یه ورزن از maya و 3dsmax رو به منتشر نمی کرد ( البته من نظرم توی ازادی عمل و تصمیم گیری روی 3dsmax هست )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا